Sparen en vergaren

mus (2)Een paar weken geleden zat ik met aantal mensen van het jeugdwerk te praten waaronder mijn zoon en omdat ik daar penningmeester ben ging het over geld, sparen en dingen uitgeven.
En ik ben een zuinige penningmeester, als het voor minder kan, gesponsord kan worden door iemand dan ben ik daar voor. Geld uitgeven kan altijd nog. Vandaar dat ons jeugdwerk een gezonde reserve heeft.
Waar geef jij nou veel geld aan uit zei mijn zoon, volgens mij heb je overal wel kortingsbonnen en koopjes, zei hij op een manier waaruit ik zowel bewondering als ook een beetje irritatie opmaakte.
Behalve voor je vogeltjes buiten, voegde bij ermussen 1 nog aan toen, haha ja daar had hij dan wel gelijk in, daar koop ik nog wel eens voer, nootjes en bolletjes voor. Gewoon omdat ik het zo gezellig vind een tuin vol met vogels. En aan broodjes bij de Hema voegde verwen ik mezelf daarmee.
Hij heeft niets te klagen hoor, koop voor hem ook nog wel regelmatig iets leuks of geef hem wat mee als ie op vakantie gaat of zo.
Maar goed ik durf best geld uit te geven hoor als ik het heb en zeker zoals nu ik bezig ben met dingen aan het opknappen loop ik echt wel te kijken naar wat leuke dingen om het op te vrolijken. Alleen voordat ik begon had ik de afgelopen jaren inderdaad wel praktisch alles wat ik nodig had gekocht. Schuurpapier toen het in de aanbieding was, verf, deurkmezen 111rukken, afdekfolie. Twee weken geleden had ik nog nieuwe kwasten bij Karwei gekocht en toen ik een week later bij de Action was, waren ze daar bij elkaar 6 euro goedkoper. Heb ze gewoon gekocht en de andere die nog netjes in verpakking zaten en bon nog aanwezig teruggebracht.
Als je een beetje oplet op folders en dat soort dingen kan je zo een hoop geld besparen. Voor de rest doe ik het meestal wel zuinig aan, ik rook niet, drink eigenlijk alleen in het weekend wel eens een wijntje en heb geen huisdieren en ga wel regelmatig uit maar dat zijn meestal dingen voor de krant die me dan ook weer niets kosten en waarbij ik vaak ook wat te drinken aangeboden krijg. Dat zijn allemaal dingen die best veel geld kosten.
Maar goed de jeugd is wat dat betreft vaak wat makkelijker en geven ze hun geld sneller uit aan luxere dingen zoals uitgaan en vakanties, kleding.
Ach ik doe het anders dan mijn ouders en de jeugd heeft het vaak nog wat makkelijker en het is ze gegund zoals mijn zoon en zijn lief die nu lekker op wintersport zijn.
Nou ja vandaag ben ik ook bergje op bergje af gegaan en werd het ook mooi wit want ik was vanmorgen zo vroeg op dat ik meteen begonnen ben toch maar Duifjesom in mijn keuken het plafond en de muren te witten (niet spierwit) en daarmee lig een dag voor op mijn schema.
Het is het enorm van opgeknapt, was ook blij dat ik mijn gordijnen weer eens op kon hangen en het gevoel weer kwijt te zijn dat ik in een aquarium leefde zonder gordijnen en met licht aan.
Wel een lekker gevoel dat het klaar is trouwens al roepen mijn spieren net iets anders zeker mijn nekspieren haha.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

10 reacties op Sparen en vergaren

  1. Marja zegt:

    http://www.voordeelmuis.nl/
    Dit is een leuke website om de voordeeltjes te zoeken.

  2. kakel zegt:

    De Action is echt een geweldige winkel. Als je tenminste alleen koopt wat je echt nodig hebt 😉
    Leuke site van Marja!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat is de valkuil van die Action. Ik kwam er ooit een keer met lege handen vandaan toen zei de cassière dat vind ik knap haha. Meestal zie je ook weer dingen die je niet nodig hebt maar soms leuk zijn.

  3. Bij de Action scheelt het echt behoorlijk hoor, voor wat je daar uitspaart, kan je weer een broodje nemen bij de HEMA. Leuk die vogeltjes bij het voer.

  4. rietepietz zegt:

    Niets mis met een beetje zuinigheid. Maar de jongere garde is meestal (redelijk) in luxe opgegroeid (vergeleken bij mensen die vóór of rond 1950 geboren zijn) ze vinden het normáál dat alles moet kunnen. Henk en ik zouden best een stuk royaler kunnen leven maar we kiezen er liever voor om af en toe iemand iets toe te kunnen stoppen die het écht nodig heeft.
    Maar net als jij hebben we ook wel onze verwenmomentjes, ergens een lunch onderweg , al hoeft die dan weer niét de hoofdprijs te kosten.

  5. minoesjka2 zegt:

    O, ja, voor mijn slaapkamer heb ik inderdaad op de verf na ook alle spulletjes om te verven bij de Ac,tion gekocht.

Geef een reactie

