De leukere klussen

Na al het verfwerk zijn de wat leukere klussen aan de beurt. Morgen nog een keer mijn Stoelverfpak aan om de laatste randjes nog een tipje te geven en dan is het klaar. Een goed gevoel en mooi op tijd om nog wat andere dingen te kunnen doen.
Was nu toch aan het veranderen dus wilde ik ook nog wel de eetkamerstoelen opnieuw bekleden, een mooi werkje voor een regenachtige middag. Ik had ze ooit in een enthousiaste bui voorzien van een roodachtige bekleding die ik al vanaf toen ik het er op had zitten eigenlijk meteen niet mooi vond.
Wat de regen betreft werd ik op mijn wenken bediend vanmiddag. Nadat ik wel tot op mijn hemd toe natgeregend was toen ik bij mijn moeder was geweest vanmorgen om de was te halen had ik geen zin meer om er uit te gaan dus de stoelen maar aangepakt.
Gisteren een lapje stof op de markt wezen kopen en dat is gewoon leuk werk om te doen.
Het zijn alleen maar zittingen en met zo’n speciale nietmachine die ik ooit aangeschaft heb is het zo gebeurd eigenlijk. Het verwijderen is nog veel meer werk, al die nietjes er uit halen.
Zit deze dagen wel weer goed met de regen, gisterenavond nog ergens voor de krant naar toe en zowel toen ik er naar toe ging als toen ik weer naar huis ging een flinke hagel/regenbui op mijn kop gekregen. Maar zoals mijn moeder vroeger altijd zei “smelten doe je er niet regenvan”.  En het is wel zo als je eenmaal in zo’n bui zit wordt je wel nat natuurlijk (nieuw regenpak in de schuur Anna !!! ) maar eigenlijk valt het ook wel mee hoor. Had ook voor de wind en met mijn trapondersteuning al houdt dat me niet droog natuurlijk haha. Morgen ga ik met mijn zus even naar Action om nog even wat dingetjes te halen en zomaar wat rond te kijken. Had voor in de vensterbank pas een paar mooie potten zien staan, kijken of ze er nog zijn. En wie weet zie ik nog wat leuks om mijn keuken wat op te vrolijken. Ik zie het wel. Kreeg nog een mantelzorgcompliment, dacht dat ze dat al weer afgeschaft hadden dus dat was nog een meevallertje. Gisterenavond kreeg ik nog een mooi cadeau. Was op zoek naar een glazen fruitschaal en had al eens gekeken in kringloopwinkels. Had een mooie oude bowlschaal gezien maar de man van de soort vintage winkel wist de prijs niet. Dat zat ik zo te vertellen tegen mijn vriendin waar ik even een bakje ging doen.
Wacht eens zei ze, ik heb boven nog een mooie glazen fruitschaal staan waar ik niets meer doe en het nog wel zonde vond om hem weg te doen. Even later kwam ze terug met eigenlijk precies wat ik zocht. Prachtig is ie en ik mocht hem zomaar voor niets hebben. Dat is toch wel superleuk hoor van haar.
Het weekend mijn kamer verder nog leeg maken helemaal, plinten verwijderen, de lambrisering voor de radiotoren zal ik nog allemaal weg moeten halen. Mijn ex die het nog gemaakt heeft was van het soort mensen degelijkheid voor alles dus het zit zowel gelijmd als geschroefd. Hoop dat ik het er allemaal heel uit kan krijgen. fruitschaap
Een deur zal er ook nog uit moeten omdat die te laag is. Even de buurman lief aankijken (die werkt in de bouw) of hij er een klein stukje vanaf kan schaven. Zal ook wel weer lukken.
Kijk echt uit naar woensdag als mijn nieuwe vloer komt en het echt helemaal af is. Heb er echt zin in en dan ga ik eerst eens een weekje zitten genieten er van.

PS. Nam deze foto per ongeluk zonder verlichting, hij is nog mooier dan met verlichting, lijkt wel een stilleven zo. 😉

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op De leukere klussen

  1. beaunino zegt:

    Zeker mooi. Je hebt het toch maar gezellig in je huis.

  2. Corja zegt:

    Hard gewerkt, maar het loont de moeite. Inderdaad prachtige foto!

  3. Ga jij maar lekker zitten te genieten hoor, ik doe dat nu al van jou fraaie foto.

  4. minoesjka2 zegt:

    Nou inderdaad zeg, die foto van die fruitschaal is prachtig 🙂 En je stoeltjes trouwens ook , vind dat zwart mooier dan het hout en rood.

  5. rietepietz zegt:

    Ziet er prachtig uit die schaal, je bent me toch een bezig bijtje zeg;-)

  6. Je bent weer lekker bezig, leuk om te lezen! Mooie schaal overigens, ik hou wel van vintage.

  7. Plato zegt:

    Inderdaad, prima foto.
    Ik vind die stoeltjes, zoals ze er nu bijstaan, ook al erg mooi.
    Zo te lezen heb je nog heel wat kluswerk voor de boek. Ik moet er even niet aan denken 🙂

Geef een reactie

