Een nieuwe buurman

meesjes wachten op hekAfgelopen woensdag hoorde ik opeens stemmen en voetstappen bij het lege huis naast me en ach ja niets menselijks is mij vreemd dus toch maar even kijken in mijn tuin of ik soms zag wie er kwam kijken naar het huis, onder het mom van even de vogeltjes voeren haha.
Maar ik zag niemand nog eigenlijk. Terwijl ik even later mijn fietstas aan het volladen was met het wasgoed van mijn moeder om daar naar toe te gaan kwam er een jonge man uit het huis.
Hij stelde zich voor als de klusser, zijn vriend kwam hier wonen en was bezig met het contract te tekenen. Het was een aardige jongen, schat zo ongeveer de leeftijd van mijn zoon.
De man die naast me komt wonen heet Alex, heb hem nog verder niet ontmoet omdat ik eigenlijk de laatste twee dagen weinig thuis geweest ben.
De klusser kwam vanmiddag wel even vragen of ie een bezem mocht lenen en een stoffer en blik. Ze waren het behang aan het verwijderen en wilde het even opvegen allemaal.
Ik gaf ze mee en kreeg ze om een uur of 7 weer netjes terug. Dus eigenlijk zijn alle contacten nog even via de klusser gelopen. Volgens de klusser (zijn naam ben ik eigenlijk meteen weer vergeten) is Alex gescheiden en heeft hij wel een kind en samen met zijn ex heeft hij een co-ouderschap. Zal morgenmiddag wel eens even gaan kijken en voorstellen.
Vandaag lekker met zus wezen shoppen een beetje, eigenlijk heel weinig gekocht, ik ben gelukkig geen impulsieve koper (meer) en vind gewoon dat ik “tegen dingen aan moet lopen” en dat zal best nog wel gebeuren.
Zo heb ik ooit wel eens echt maanden lopen kijken naar twee waxinelichtjes voor naast mijn Boeddha en toen ik ze zag staan meteen wist, dat zijn ze.
Moet wel zeggen dat nu ik al een paar dagen weer wat rustiger aandoe het wel lijkt of ik opeens overal spierpijn heb terwijl toen ik zo druk bezig was nergenschrijven1s last van had, dat is toch wel apart eigenlijk.
Oude tijden herleven, had om 8 uur vanavond mijn stukken voor de krant allemaal al af. Alleen nog even doorlezen en klaar. Toch wel een lekker gevoel kan ik met mijn benen op tafel op mijn gemakkie naar Wie is de Mol gaan zitten kijken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Een nieuwe buurman

  1. Marja zegt:

    Haha. Ik zou ook meteen de vogeltjes gaan voeren.

  2. beaunino zegt:

    Nu ben ik ineens ook razend nieuwsgierig naar jouw nieuwe buurman. Marja ook al zie ik. Wordt toch wel vervolgd hè?

  3. Ben ook benieuwd naar het vervolg…. 🙂

  4. Toch wel een beetje spannend zo’n nieuwe buurman. Wij horen hier vast wel nader over.

  5. Jaja, even stiekempjes kijken… je bent ook maar een mens Anneke, zoals je zelf al zegt ;-).
    Hoop dat je een fijne buur aan hem krijgt! Ben benieuwd wat voor iemand het is…

  6. kakel zegt:

    Mijn dochter is ook zo’n fan van Wie is de mol? Heb je wel verdiend ook na al dat werken van je.
    Hopen dat je nieuwe buurman geen feestbeest is 😉 We lezen het binnenkort bij je.
    Fijn weekend!

  7. rietepietz zegt:

    Klopt, zo vergaat het mij ook altijd, zolang er hard gewerkt moet worden ben ik ónverwoestbaar….maar o wéé na twee dagen rust. Eigenlijk dus maar gewoon bezig blijven.
    Fijn dat je al zo snel weer nieuwe buurtjes krijgt.

  8. Plato zegt:

    Laatst dacht ik nog: straks krijgt Anneke een nieuwe buurman, een van haar eigen leeftijd en dat blijkt zo maar de aardigste man op aarde te zijn. En dat jullie dan gezellig en gelukkig samen oud worden en zo. Je ziet… ik ben van de harmonie he, ik zie ook het liefste films waarin de hoofdpersonen elkaar gewoon krijgen…. dikke kussen en dan aftiteling. Ja, ja, ja… ik vind het ook te erg voor woorden.
    Maar ja… ’t is anders. Maar toch leuk dat het aardige mensen zijn 🙂

    • Haha, dat dacht ik nou ook! Muur uitbreken, kan Anneke best, ze is een prima klusser. En dan lenen ze die bevriende klusser er maar bij voor het heel erg zware werk, is ook een aardige jongen.. En zo kan ik nog wel even doorgaan hahaha!

      • gewoonanneke zegt:

        O gut haha wel een leuke gedachte natuurlijk maar weet niet of ik er nu zo op zit te wachten hoor. Soms lijkt het me wel leuk maar zeker niet samenwonen met iemand of ik moet echt helemaal hoteldebotel van iemand zijn. (Kan dat nog,vraag ik me wel af). Haha ja ik hou ook wel van films die goed aflopen.

Geef een reactie

