Een nieuwe truc

energieBij mij in de straat is er een mevrouw die zich bezighoudt met het verkopen van energie en telefooncontracten. Als ik zie waar zij bij zit is het een soort piramideachtig verkoopsysteem en daar heb ik helemaal niets mee.
Nu probeert ze steeds via Facebook berichtjes bij andere op hun tijdlijn te zetten en ook bij mij. Ik heb ze verwijderd en haar een bericht gestuurd dat ze zelf mag doen wat ze wil maar mij daar niet lastig mee moet vallen. Kreeg geen reactie er op, ook prima.
Gisteren werd er gebeld, er stond een jongedame aan de deur, schat zo half in de 20.
U bent van de Stichting Kinderwerk zegt ze tegen me en geeft me een hand en stelt zich voor. U staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met de Stichting.
Ik ben van huppeldepup, weet de naam niet meer, maar een energiecollectief en ik kan u tegen veel voordeliger zakelijke tarieven een contract aanbieden.
Hmm denk ik weer wat nieuws verzonnen om iemand gewoon op een slinkse manier wat te verkopen.
Dus ik zeg “ik heb daar geen behoefte aan, als ik een contract met een energiebedrijf af wil sluiten doe ik dat zelf wel nadat ik alles met elkaar vergeleken heb”.
Ja maar zo goedkoop als dit zakelijke contract kunt u het nooit krijgen, antwoord ze. En ik blijf uw adviseur.
Dat zal best wel antwoord ik maar aan de deur sluit ik geen contracten af als ik nergens om gevraagd heb. En bovendien kan ik die bonus die u hiervoor krijgt dan zelf wel als korting bedingen.
Gelooft u me niet zegt ze. Ik heb het gehad met haar en zeg haar netjes dat dat haar eigen interpretatie is en dat ik geen behoefte aan een andere energieleverancier heb.
Ze vertrekt. Ik zie haar even later bij de buurman aan de overkant staan.
Zou hij ook ekamer van koophandelrgens vrijwilliger zijn, ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.
Ik weet dat de gegevens vrij zijn maar dat ze daar nu ook al gebruik van maken vind ik eigenlijk wel schandalig. Achteraf had ik gewoon om haar colportatie vergunning moeten vragen maar goed. Dat soort ingevingen komen meestal pas later.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Een nieuwe truc

  1. beaunino zegt:

    Goed gedaan Anneke!

  2. Marja zegt:

    Vervelend. Ik zou ook mijn poot stijf hebben gehouden.

  3. Dit is zó vervelend, goed dat je er niet op in bent gegaan Anneke.

  4. Goed gehandeld Anneke, ik had het precies zo gedaan..
    Maar ik moest wel een beetje lachen… je was heel subtiel toch een beetje aan het ‘afdingen’ 😉

  5. rietepietz zegt:

    Bij dit soort ellende ben ik altijd zó blij met m’n raam in de deur waar een gietijzeren decoratie rooster zit. Ik doe het raampje open en op het moment dat het eerste woord dat me niet bevalt gezegd is , zeg ik iets in de geest van ;”nee dank u wel ik doe geen zaken aan de deur” en sluit het raam. Dan kúnnen ze niet anders doen dan afdruipen, meestal lelijk kijkend naar het rooster!

  6. kakel zegt:

    Ik ben trots op je: je hebt je poot stijf gehouden. Ze zijn niet een béétje opdringerig die mensen. Je zegt vier keer nee, en dan is het nog niet tot ze doorgedrongen. Als iemand aan de deur staat met een badge van een of ander bedrijf, begint het al te kriebelen bij me…

  7. minoesjka2 zegt:

    Ja, ze maken van alles gebruik tegenwoordig. Ik weet dat als er naast jou ingebroken word, dezelfde dag beveiligingsbedrijven aan de deuren van buren komen, om contracten te verkopen. Afschuwelijk maar de realiteit!!

  8. Heel goed gedaan. Tegenwoordig kun je heel gemakkelijk zelf de prijzen van energie vergelijken.

Geef een reactie

