Het kruipstadium…..

Kinderen hebben allerlei stadia zoals rollen, kruipen en dan lopen.  Nou de laatste twee dagen heb ik het gevoel dat ik weer terug ben in mijn kruipstadium.
Ik moest alles van mijn vloer af halen om woensdag klaar te zijn zodat het vinyl gelegd kan worden.
Wat een klus en ik ben blij dat ik er tijdig mee begonnen ben.
Ik ben iemand die graag alle kabeltjes wegwerkt en dus lopen er door mijn kamer (de meeste goed uit het zicht)als een spoorbaan een hele verzameling van kabelgootjes waar alle draden doorheen lopen. Stevig vastgeplakt aan het laminaat !!
Gisteren kwam mijn zoon met lief eten bij me en ik vroeg zou jij die allemaal weghalen, eigenlijk zijn antwoord wel wetend en ook wetend dat ik dat zelf wel zou willen maar ook wetend dat het een hele klus is om dat allemaal los te maken en om het straks weer opnieuw allemaal vast te gaan plakken.  Dus ja. Vandaag moest ik er echt aan geloven.
Onder verwarmingen achter kasten, allemaal op de grond, op mijn knieën de kamer door kruipend, niet echt mijn hobby en niet zo goed voor mijn ene knie die door mijn valpartijen wel een zwak punt geworden is en nu aardig op ging spelen.
En met alles weghalen is het natuurlijk ook meteen alles schoonmaken, zo vaak kom ik nou ook weer niet in al die hoekjes en gaatjes achter en onder verwarmingen en lambriseringen.
Om zes uur was ik klaar, had nog genoeg eten van gisteren over dus dat was makkelijk en daarna net zo lang onder een zo heet mogelijke douche gaan staan om al mijn zere spieren proberen te ontspannen.
Maar een dag te vroeg ben ik wel klaar met alles gelukkig.
Gisteren heeft mijn zoon al een deur er uit gehaald dus dat is ook klaar en hij heeft mijn open haard gemaakt. Ik dacht wel dat het alleen het verwisselen van lampen was en dat klopte wel. Maar op een of andere manier kon ik er niet toe komen om die open haard ook nog eens uit elkaar te halen dus ik zei gisteren ook dat komt nog wel een keer hoor.
Maar mijn schoondochter zei, kom op we doen het even voor je moeder, wat een lieverd is het toch en zo was het eigenlijk ook nog best snel geklaard.
Vanavond hem weer aangedaan, ik vind het zo ontzettend gezellig als het netopenhaard donker wordt om hem aan te doen.
Heb ook de auto van mijn zoon een tijdje gekregen, hij heeft momenteel geen parkeerplaats waar hij woont. Hij woont midden in Rotterdam en wil hij daar ergens parkeren kost het heel veel geld terwijl hij nog geen 5 minuten lopen van zijn werk woont.
Dus voorlopig staat hij hier voor de deur en als hij hem niet nodig heeft kan ik hem gebruiken. Dat komt wel even goed uit nu en zal er zeker gebruik van maken.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Het kruipstadium…..

  1. Marja zegt:

    Ik duim voor je in de hoop dat je morgen je bed uit kunt komen. Au, oei, chips…

  2. rietepietz zegt:

    O wat zóu ik je een heerlijk warm bad gunnen, met spierpijn en stramme ledematen is het héérlijk om een tijdje in een bad te kunnen liggen, lekker wat jeneverbes badolie erin ( goed voor de spiertjes) en dobberen maar. Véél prettiger dan onder de douche staan als je moe bent!
    maar fijn dat alles nu klaar voor de start is!

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel, ja dat zou inderdaad wel heerlijk zijn. Heb zelfs nog even gedacht in het hete bubbelbad in het zwembad te gaan zitten. Niet eens zwemmen alleen lekker bubbelen haha.

  3. minoesjka2 zegt:

    O, ja, ik kan er ook zo slecht tegen om lang op mijn knieen te zitten ……. ;-( Maar ja, soms ontkom je er niet aan.
    Wel lekker hoor, dat je haard het weer doet ……….. nu je fiets nog.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja die fiets. Pfff denk er maar niet al te veel aan maar balen is het wel. Moet echt iets aan gedaan worden. Al weer een week zonder. Gelukkig nu toevallig weer de auto van mijn zoon maar toch…….. kloppen doet het niet.

  4. Oh wat heb je hard gewerkt! Maar het wordt straks allemaal weer net zo netjes als je het had met al die kabeltjes en zo. Ja, die knietje, ik hbe ook van die klutsknieën, kan eigenlijk helemaal niet goed op mijn knieën zitten/liggen. Heel veel succes morgen! Je moet maar zo denken, morgenavond ben je alweer een heel stuk dichterbij de normale setting!

  5. kakel zegt:

    Morgen een dagje lief zijn voor jezelf. Knap wat je allemaal aanpakt!
    Liefs Kakel

  6. rietepietz zegt:

    o jééé, je kon het bed niet uit vandaag????? 😉

Geef een reactie

