De slimme meter

IMG_3353Vandaag echt een heerlijk relaxte dag gehad. Wat zitten kletsen op Skype met een vriend die nog steeds geteisterd wordt door de griep, want kan die soms hardnekkig zijn of opnieuw terug komen. Nog wel even naar Karwei geweest voor wat plintjes maar heel luxe met de auto want nog steeds geen gemaakte fiets in het zicht. (klein minpuntje voor vandaag, nou klein. Ik wil gewoon dit weekend weer gaan fietsen !!!)
Ik ga voor geverfde plintjes heb even geen zin meer om te gaan verven. Even een weekje rust maar.
Ik trakteer mezelf op een lekkere moorkop die ik mee naar huis neem. *Ik vond wel dat ik die even verdiend had.
Vanmiddag gewoon helemaal in een droomloze diepe slaap gevallen op de bank voor een paar uur.
Nou ja toen ik thuiskwam lag er een brief op de mat, eigenlijk hoefde ik hem niet te openen om te weten waar ie over ging ” De slimme meter” die ze bij ons in de straat overal aan het installeren zijn.
stedinHeel Nederland schijnt zo’n slimme meter te krijgen waarmee de standen niet meer doorgegeven hoeven te worden en waarbij het energiebedrijf kan kijken naar je verbruik.
Ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik er van moet denken. Er staat wel in de folder dat de veiligheid gewaarborgd is maar pas had iemand ingelogd op een adres en kon zo zien of iemand weinig gebruikt en dan misschien op vakantie is of afwezig. Ik weet het niet of het zo is. Ben nooit zo gauw paniekerig dus die meter zal er ook wel best komen. Je kan trouwens ook dat “slimme” uit laten zitten en gewoon zoals nu de standen doorgeven stond er in de folder.
Alleen het feit dat ik gezien hebt dat ze vanaf de straat de hele tuin open gooien ben ik niet zo gelukkig mee, ben ik net even klaar met klussen komt daar weer een hoop troep van.
Ze gaan wel voor die tijd en na die tijd foto’s maken stond er in de folder zodat ze kunnen zien of alles weer netjes in de oude staat is teruggebracht.
Vorig jaar had mijn buurvrouw een verstopping in afvoer en toen moest mijn achtertuin open gegraven worden omdat daar haar afvoer loopt. De tegels liggen nog steeds niet recht zo slecht is het toen weer opnieuw bestraat.
Maar vooruit ik geef ze het voordeel van de twijfel, ik zie het wel.
Wel las ik in de folder de zin ” In overleg met de uitvoerder bepaald u wanneer dit bij u thuis wordt uitgevoerd”.de mol
Volgens mij moet dit bepaalt met een t zijn.
Hoop niet dat dit dus maatgevend is voor het werk dat ze leveren ;).
Al weer om etenstijd klaar vanavond met mijn stukken voor de krant. Straks maar kijken of “mijn mol” ook echt De Mol is…ben benieuwd.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op De slimme meter

  1. Marja zegt:

    Dat is bepaald niet hoopgevend. ๐Ÿ˜‰

  2. Zo’n heerlijke moorkop had je zeker verdient hoor. Of het met die slimme meter werkt, moet ik nog zien hoor, leuk dat ze de standen daarmee kunnen aflezen, maar krijgt de consument enige controle?

  3. kakel zegt:

    Ik ben ook niet kapot van dergelijke “slimme” vindingen. Eerst zien, dan geloven. Die moorkop hep je wel verdiendt ๐Ÿ˜‰

  4. Zo’n lekker moorkop spreekt me eerlijk gezegd meer aan dan die z.g. nieuwe slimme meter, want omtrent de veiligheid daarvan heb ik ook nog zo mijn twijfels.

  5. Een moorkop vind ik ook het allerlekkerste stuk gebak,.. beetje rottig eten maar ach…
    Die slimme meter, krijgt echt iedereen die? Had ik nog even niet meegekregen, ben benieuwd!

  6. Ik hoef hem niet, die slimme meter… ik ben van plan om te weigeren. Maar dat schijnt nog niet mee te vallen, nou ja ik zie wel. Ik kan best koppig zijn ๐Ÿ™‚
    Maar die moorkop zou er bij mij ook wel ingaan, jammie!
    En dik verdiend natuurlijk!

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel ja ik vond ook wel na al dat zwoegen. Ja ik laat hem maar plaatsen. Ik kan dan nog beslissen om hem niet slim te laten zijn dus niet te activeren maar dan zit ie er maar vast. Ik zie nog wel.

  7. minoesjka2 zegt:

    Ik persoonlijk zit niet zo te wachten op zo’n slimme meter. Want wat als het ding niet goed meet? Elk apparaat kan kapot en dat is meestal niet in je voordeel. Nee, ik blijf liever zelf de standen doorgeven, lekker overzichtelijk.

Geef een reactie

