Tijd te kort…….

Kauw (4)Heerlijk vandaag in de tuin bezig geweest, wat een lekker weer was het. Denk zoals half Nederland wat gaan snoeien, nog een straatje opgehoogd onder mijn waterton, dat lag een beetje scheef na een verstopping bij de buren vorig jaar. (De afvoer van de buren en mij loopt door mijn tuin).
Tussendoor even een momentje gepakt om me te koesteren in het lentezonnetje, mijn tuinset weer neergezet, lekker bakje thee er bij.
Op mijn dak volg ik de strijd tussen de grote groep kauwen die allemaal in mijn schoonsteen een nest willen bouwen en bezig zijn de vrouwtjes te versieren. Wat een herrieschoppers zijn dat zeg maar ook wel leuk om zomaar naar te zitten kijken.
Toch best weer veel gedaan hoor moet ik zeggen en zo te zien is er nog steeds veel te doen voor me voorlopig in de tuin maar wel weer helemaal leuk, hoop dat het nog een poosje van dat mooie weer blijft.
KauwNog een deur afgeschaafd die net iets te lang was, opgehangen,ook weer klaar.
Heerlijk de was buiten gedroogd, wat ruikt dat altijd lekker en vanavond tijdens Boer zoekt vrouw zitten strijken.
Soms snap ik niet dat ik ooit ook nog vier lange dagen werkte er bij, waar haalde ik toen de tijd vandaag. Heb nu al het idee dat ik dik tijd te kort kom.  Of ik wil gewoon te veel in een keer doen, dat zou het ook wel kunnen zijn natuurlijk.
Maar met mijn vrijwilligerswerk voor de RTV Krimpenerwaard heb ik ook wel weer een soort werkritme gekregen. Iedere dag even de mailbox doorlezen, stukken doorsturen, verslagen maken. Heel veel mailtjes lezen die er binnen komen. Eigenlijk best wel leuk om te doen al moet ik zeggen dat ze wel heel veel vergaderen maar goed dat zal zeker nu het nog in de kinderschoenen staan wel nodig zijn.
Vorig jaar heb ik een aantal to do lijsten gemaakt voor mijn keuken, mijn bijkeuken en mijn tuin.
Dat lijstje van de keuken is nu vrijwel allemaal afgestreept, rest nog de bijkeuken en de  dingen die nog in mijn tuin gegaan moeten worden.
Daar zitten nog wel flinke klussen bij. Een nieuw dak op de schuur, de straat ophogen, de blokhut helemaal afschuren en verven. De bijkeuken zou ik eventueel een jaar door kunnen schuiven. “Daar woon je toch niet” zei mijn zus pas nog en dat is wel zo. Kauw (5)
Nou ja mijn zoon gaat helpen met het dak vervangen als het een week mooi vast en droog weer zal zijn.  En het hoeft niet allemaal tegelijk klaar natuurlijk al lijkt het wel wel heerlijk om voor de zomer al veel gedaan te hebben zodat ik dan echt lekker kan gaan fietsen en luieren en lezen in het zonnetje. (Dat kan ik namelijk ook wel goed hoor) Ik kijk er naar uit.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, RTV Krimpenerwaard, Tuin. Bookmark de permalink .

8 reacties op Tijd te kort…….

  1. Zó je hebt het druk gehad, maar het is inderdaad natuurlijk fijn wanneer het meeste
    klaar is voor het echt zomer wordt…..en dan genieten hoor!!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik hou wel van wat bezig zijn en inderdaad zomers kan ik ook heerlijk genieten in mijn tuin hoor of onderweg ergens gewoon gaan zitten in het gras, heerlijk. .Dus nu nog maar even wat werken.

  2. dieneke zegt:

    Zojuist de nieuwe schuurdeur geschilderd,tja het werk raakt niet zo gauw op.Maar soms moet je wel even ook gewoon genieten en lekker luieren…….ik kan het ook reuzegoed al zeg ik het zelf.Je hebt het wel naar het zinnetje hé bij RTV Krimpenerwaard, fijn.

  3. rietepietz zegt:

    Ja raar is dat hé, dat je dagen héél makkelijk ingevuld worden als je niét werkt. Nou heb jij best nog veel vrijwillige baantjes dus dat “niet werken ‘is ook maar relatief, het vrijwilligers werk vraagt gewoon óók tijd.
    Het was vandaag inderdaad ook heerlijk weer om in de tuin te rommelen en dat hebben we dus ook gedaan, net als jij!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja naast mijn vrijwilligerswerk heb ik ook natuurlijk 2 baantjes waar ik betaald voor werk. Maar goed vind het gewoon lekker om bezig te zijn en zeker tuinieren is echt wel mijn ding hoor.

  4. Lenjef zegt:

    Tijdsbeleving

    er zijn steeds meer mensen die zich vervelen
    terwijl anderen
    die altijd van alles willen veranderen
    de verveeltijd van velen zouden willen stelen

    Ik denk niet dat jij last hebt van verveeltijd, Anneke! 😀
    Lenjef

Geef een reactie

