Van het oude stempel

katjeswlVandaag heerlijk naar mijn moeder geweest, hoewel het vanmorgen nog pittig koud en mistig was op de fiets.
Ik ga altijd haar bed verschonen, althans daar gaat het voor door maar als ik kom zo tussen half 10 en 10 uur is ze al lang klaar en laat ze volgens mij om mij het idee te geven dat ik toch nog wat doe het deken naast het bed liggen.
Nou ja zolang ze het nog kan moet ze dat ook zeker doen natuurlijk.
Ik heb vandaag voor het eerst sinds weken weer alle tijd eigenlijk dus zeg ik zag ik even lekker je deken buiten ophangen.
Ja zegt ze en even uitkloppen met de mattenklopper.
Na een bakje koffie gedronken te hebben met haar ga ik een paar uurtjes in de tuin werken. Heb gewoon twee groene containers vol van alles wat nog afgeknipt en gesnoeid moest worden. Heerlijk hoor om zo even bezig te zijn.
Mijn moeder is nog van het oude stempel. Pas was er gebeld dat de dominee langs zou komen, dat is een heel aardige man, hij had ook de dienst bij mijn broer gedaan waar we echt alle inbreng hebben.
Toen ik later aan mijn moeder vroeg of ie geweest was zei ze, nee er kwam een vrouw.
Nou dat was niets hoor, ik was blij dat dat wijf weer weg was.
Een paar weken geleden was mijn moeder gevallen en ze bleef eigenlijk maar last van haar arm houden. Dus had mijn zus toch maar even de dokter gebeld of ie toch een keer er naar wilde komen kijken. Ze heeft een heel aardige dokter die ze al jaren kent, haar goed kent.
Weer vroeg ik een dag later, is de dokter nog geweest. fuutwl
Nou zei ze er kwam zo’n vrouw. Ik vroeg heeft ze nog gekeken naar je arm. Nee zei ze, ze zat maar met haar tas daar en vroeg wel wat maar ik werd er niet veel wijzer van.
Voor mijn moeder zijn de dokter en de dominee nog mannen en op een of andere manier dringt niet meer door dat vrouwen als dokter en dominee ook deskundig zijn.
Volgende keer als een dokter komt gewoon maar zorgen dat een van ons erbij is die haar kan helpen met vertellen van haar klachten want wat dat betreft komt alles niet meer over wat mijn moeder vertelt en andersom snapt ze ook dan vaak niet wat een dokter aan haar vraagt.  Dat is best lastig natuurlijk.
Als ik klaar (nou ja klaar, ik stopte maar)  ben in de tuin neem ik het deken mee naar buiten nadat ik het uitgeklopt heb, inderdaad lag er nog een mattenklopper in de schuur en laat mijn moeder er aan ruiken. Het ruikt heerlijk naar de buitenlucht zegt ze en dat is ook zo. Mijn moeder is iemand van het oude stempel.
Als ik thuis ben zie ik dat het tuincentrum aan de overkant weer geopend is. Ik loop er toch maar even naar toe om wat violen te kopen.
Een paar maanden geleden heb ik mijn druif die tegen de muur hing weggehaald en had ik een heel kale muur gekregen. Dus zocht ik al even naar iets leuks om daar op te hangen.
En ik dat tuincentrum zag ik opeens een spiegel in de vorm van een stalraam.  Hij had van mij ook zonder spiegel mogen zijn maar ik vond hem zo leuk met een plankje er voor waar je wat op kan zetten.
Ik vroeg wat ie kostte en dat viel mee. Vorig jaar had ze hem heel de zomer in de winkel gehad vertelde ze en niet kunnen verkopen dus ging ie voor de halve prijs nu weg en omdat ze net open waren kreeg iedereen nog 10 % korting. Dus was ik een mooi sieraad voor in de tuin rijker. Een paar11007720_10152724115643008_3922903503950709166_n gaatjes geboord en opgehangen, het ziet er echt leuk uit. Had nog een paar potjes die ik gevuld heb met viooltjes.
PS.  Stond zo te kijken bij de violen en die waren 50 cent per stuk, een hele bak is 9,00 stond er bij. 
Naast met stond een stel die man zei, je kan beter een hele bak nemen dat is 9,00.  
Zelf had ik al staan tellen en er zaten 18 potjes met violen in de bak haha, wat een grappenmaker.  Zou het bewust gedaan zijn zo van mensen rekenen dat toch niet na of is het een foutje ik weet het niet. Misschien de volgende keer eens vragen maar moest wel grinniken. 

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Van het oude stempel

  1. Woolywoot zegt:

    Wat mooiii dat raam!!!! Zou ik ook wel willen! mooi stukje, over je moeder. Fijn dat ze er nog is.

  2. Marja zegt:

    Lekker ouderwets. Wel begrijpelijk. Je raam vind ik prachtig.

  3. beaunino zegt:

    Wat een leuk raam. Mazzel dat je daar tegenaan loopt zeg. Ik had hem ook meegenomen hoor.

  4. Mooi geschreven hoor Anneke. Die spiegel is toch wel bijzonder, leuk dat je die zo goedkoop kon krijgen.

  5. dieneke zegt:

    Leuk raam en wat goed dat je moeder nog zelf haar bed doet,ach en wat is er mis met van de oude stempel zijn.Niks eigenlijk.

    • gewoonanneke zegt:

      Nee hoor is ook niets meer mee vind ik. Maar wel jammer als zo’n dokter komt dat er dan niets uitkomt omdat zowel mijn moeder het niet precies kan vertellen en die dokter blijkbaar niet doorgevraagd heeft.

  6. minoesjka2 zegt:

    Zo, zeg, die spiegel is echt een sieraard in je tuin zeg!! Prachtig, geniet er maar van.

  7. rietepietz zegt:

    Alsof ik m’n vader hoor praten, vrouwen moesten maar sokken stoppen;-) hij moest eens weten dat de auto waarmee hij naar het crematorium werd gereden door een vrouw bestuurd werd, hij had zéker uitgestapt;-) want “wijven kunnen niet rijden”. evengoed stapte hij maar wát graag bij me in om boodschappen te doen toen hij slecht ter been werd.

  8. kakel zegt:

    Mijn schoonmoeder snapte ook niet zo goed dat vrouwen “een functie” kunnen vervullen.
    Een ex van me zei altijd: vrouw achter het stuur, bloed aan de muur. Als ik hem nu tegenkom geef ik gas in de auto, haha!
    Mooi raam, Anneke, daar ga je nog veel plezier van beleven.

Geef een reactie

