Dom en geniaal tegelijk

Soms moet ik ook wel om mezelf lachen, aan de ene kant vind ik mezelf soms geniaal en aan de andere kant denk ik vaak hoe stom kan je nou eigenlijk zijn. Kortom ben gewoon een mens zoals iedereen.
Domme dingen:
Proberen met in iedere hand een glas om een plastic flesje dat uit de kast valt op de vangen, mis grijpen en de twee glazen tegen elkaar kapot slaan.
Twee wasmanden met net gestreken wasgoed op elkaar stapelen en al vast op de trap zetten en het dan gek vinden dat je alles weer op kan rapen en opvouwen.
Voor de zoveelste keer zo snel een foto ergens buiten willen maken, een andere lens pakken en weer vergeten de rits dicht te doen. Dat alle lenzen nog niet helemaal naar de knoppen zijn is alleen aan puur geluk te danken.
’s Morgens mijn fietssleutels zoeken en er achter komen dat de fiets nog niet op slot gezet is ’s avonds, wetende dat de verzekering echt de fiets niet vergoed als ie gestolen wordt zonder sleutels.
Ach ja zo kan ik nog wel even doorgaan maar heb ook geniale dingen die houden dan de zaak weer in evenwicht zal ik maar zeggen.
Geniale dingen:
Een oplossing gevonden om mijn vensterbanken te stutten toen de lambrisering er onder vandaan moest. Met twee balkjes en daartussen kegjes geslagen bleef alles prima zitten zonder beschadigingen.
Bij mijn werk paste de nieuwe stofzuigermond niet op de slang. Bij het schoonmaken vond ik een dop van een spuitbus, zag de maat (kan door al het knutselen aardig goed maten inschatten inmiddels) en dacht, die past daar precies tussen. Met een mesje de bovenkant er uit gehaald en inderdaad. Het paste precies, een mooie opvulring gemaakt en het werkt prima.
In een lade van mijn kast een eigen oplaadstation maken met stopcontacten en USB aansluitingen zodat niet overal in mijn huis opladers en apparaten liggen die opgeladen worden. (niet mijn eigen idee hoor, gepikt van internet)
Met domme kracht, dus een balkje op een hogere balk leggen, en zo iets zwaars optillen zoals de biels die ik moest verplaatsen maar met geen mogelijkheid gewoon met mijn handen opgetild kreeg.

Slimme tips zijn altijd welkom en zeker domme dingen die iemand gedaan heeft ook. (vooral als ze ook nog komisch zijn zodat je om jezelf kon lachen).
Tenslotte hoop ik niet de enige te zijn die dat heeft. Vast niet.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

16 reacties op Dom en geniaal tegelijk

  1. Wees maar gerust hoor, je bent echt de enige niet die weleens domme dingen doet.. Als ik het zo lees, heeft jou genialiteit toch de overhand Anneke.

  2. rietepietz zegt:

    Nee zeker weten, ik kan nét zo klunzig zijn als jij hier beschrijft…. gelukkig héb ik ook m’n geniale momentjes al kan nu nét even niet op voorbeelden komen;-)

  3. dieneke zegt:

    Ja soms moet je vindingrijk zijn,gelukkig ben ik dat meestal.Ik heb juist een tip van jou gebruikt……..achteruit denken……waar heb ik iets voor het laatst gezien…(’t was wel 3 maanden geleden)…..enne gevonden.De schipper zei nog,nou het lange termijn is nog in orde ha ha.

  4. Marja zegt:

    Heerlijk herkenbaar. Jongleren met glazen is aan mij niet besteed. Ik ben al blij als ik die heel naar de keuken kan brengen. Wanneer er dan ook nog iets dreigt te vallen, doe ik mijn ogen dicht. Ik kan niet vangen, zelfs geen bal, dus ik doe geen moeite. Manlief weet altijd alles nog net te vangen voordat het de vloer raakt. Dat kost hem dan meestal wel een verrekte spier. Het genie heb ik nog niet in mezelf ontdekt, of het moet de struisvogeltechniek zijn ….. daar ben ik een kei in. 😉

  5. kakel zegt:

    Ik maak geen voute en doe ook noojt dommu dingu 😉
    Leuk blog.

  6. Oh wat een hilarisch logje, je bent me ook een lekker ding hoor!
    Ik heb ook wel eens van dat soort dingen. Heel herkenbaar dus.
    Bijvoorbeeld toen ik net in Zeist woonde en met veel teveel spullen tegelijk de trap op wilde lopen, ik was al vanaf 1986 geen trap meer gewend in mijn huis.
    Altijd viel er wel iets, en dan kon ik weer terug naar beneden.
    Tegenwoordig heb ik een grote tas waar ik mijn handtas, laptop, e-reader en andere dingen in doe, die mee naar boven moeten. En ook weer handig van boven naar beneden.
    Ook ik kom nu niet op meer voorbeelden, maar neem van me aan dat je dus niet de enige bent ;-).

    • gewoonanneke zegt:

      Ja zo werk ik meestal ook wel hoor, als ik veel dingen tegelijk mee moet nemen naar boven zet ik een mand neer waar ik alles in doe anders valt de helft onderweg naar beneden.

      • Nou van de week had ik toch iets stoms… Ik ging nog even boodschappen doen voor mijn schoonzusje zou komen, woensdag was dat. Ze zou me bellen als ze in de bus zat van Utrecht naar Zeist. Dus mijn mobiel in mijn mandje voorop de fiets gelegd. Ze belde toen ik onderweg was. Dus ik stopte, even gepraat en mobiel weer teruggelegd. Bij de supermarkt mijn tas uit de fietstas gehaald en toen ik naar de kassa liep dacht ik, sjips.. mijn telefoon ligt nog in mijn fietsmandje. Dus kar laten staan en ik naar buiten.. gelukkig, hij lag er nog in. Ik zet mijn fiets altijd op een apart plekje en niet tussen die rij, vind ik altijd zo’n gedoe.. Dus dat was mijn mazzel. Ik heb een turqouise mapje, dus valt hartstikke op… Stom hè pfffff… Moet er niet aan denken dat ik hem kwijt was geweest…

Geef een reactie

