Vrijdagavondrust

vrijdagavondIk ben er voor om een vrijdagavondrust in te stellen. Verenigingen en andere clubs mogen niets meer organiseren op deze avond, verjaardagen mogen dan niet meer gevierd worden.
Op vrijdagavond moet iedereen lekker onderuit kunnen zakken op de bank na een week werken of anderszins bezig zijn. Dom televisie kijken, lezen, bloggen, schrijven, naar muziek luisteren,gewoon helemaal niets of wat iemand ook voor ontspannends doet.
En laten we die koopavonden op vrijdag ook maar afschaffen want je ziet er dan echt geen hond meer in de winkel tegenwoordig op die avond.
Maar helaas mensen luisteren niet naar mij en het lijkt juist wel of verenigingen precies expres op vrijdagavond dingen organiseren of mensen hun verjaardag dan vieren.
Met het idee, morgen is het zaterdag dan kan iedereen uitslapen. Gezellig dus…
Niet dus, tenminste niet voor mij maar ja soms kan ik er niet onderuit zoals vanavond.
Een presentatie van een CD van een dweilorkest om 21.00 uur. Nog zo’n rottijd ook.
Had nog een oude broek aan omdat ik wat aan het schoonmaken was geweest.
Dacht nog zo even gaan of nog verkleden. Toch maar even wat “nets” aangedaan en weer op stap gegaan.
De wethouder nam de CD in ontvangst, het duurde gelukkig niet zo lang, en de geplande diavoorstelling (waarvan mijn collega fotograaf en ik al tegen elkaar gezegd hadden, hoelang zou dat weer gaan duren) deden ze na de officiële overhandiging.
Dus kon ik een foto maken, wat opschrijven en weer naar huis, een half uur weg geweest, pff heb ik me daarvoor nou weer verkleed.
Ik zievrijdag koopavond wel de hapjes en drankjes op tafel komen, ken de groep mensen wel, als ik blijf wordt het vast wel weer een gezellig feestje daar (als ik niet blijf ook hoor, bedoel gewoon die grijpen iedere gelegenheid aan om er een feestje van te maken) dus ik pak mijn spullen en vertrek. Even niet vanavond.
Lekker nog even op de bank zitten, bij uitzending gemist de detective nog even bekijken, mijn blogje schrijven en niets meer. Heerlijk zo’n vrije vrijdagavond, het zou verplicht moeten worden gesteld.
Een heel fijn weekend allemaal…………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Vrijdagavondrust

  1. Marja zegt:

    Hier is die vrijdagavondrust al ingesteld. Die geldt trouwens voor bijna alle avonden. Zalig.
    Ik wens je een heerlijk ontspannen weekend.

  2. Een soort van Shabbat-avond zou de vrijdagavond moeten zijn… zoiets maak ik er altijd van op de vrijdagavond. Fijn weekend gewenst voor jou!

  3. Hopelijk heb je van een rustige vrijdagavond kunnen genieten Anneke, ik wen je een heel fijn weekend.

  4. rietepietz zegt:

    Koopavonden moeten het echt zónder mij stellen, als het éven kan ga ik na het eten de deur niet meer uit, lekker huispak aan en lappie op schoot, je ziet ik heb héél goed naar je geluisterd.

    • gewoonanneke zegt:

      Volgens mij wordt het op koopavonden steeds stiller in de winkels. Wij hadden vroeger zelf een winkel en dan waren de koopavonden de drukste verkooptijden van de winkel, dat is helemaal over.

  5. Inderdaad, helemaal waar. Verjaardagen op vrijdag vond ik toen ik nog werkte ook een crime hoor, wilde dan ook echt alleen maar lekker op de bank. Mij heb je mee hoor, ik vind het een goed plan!

Geef een reactie

