Poten, zaaien, snoeien……… I love it

Helloborus 1Vanmorgen lekker op mijn gemakkie gedaan, mijn zus opgehaald en samen naar onze moeder geweest en daarna lunchen. We waren eigenlijk al weer snel klaar en eenmaal thuis klaarde het weer aardig op. Tenminste mooi genoeg om in de tuin te gaan werken voor mij.
Eerst maar begonnen met mijn kastje, bonen poten, wat andere dingen inzaaien, nog wat van
Forest flamedie Appie’s moestuin uit poten. Als ze het echt allemaal zo goed gaan doen als de eerste heb ik straks een tuin vol met groenten en kruiden.  Had alleen al 10 kroppen sla, nou ja niet allemaal zullen ze groot worden ga ik maar van uit maar je weet het nooit.
Had ook nog wat dingen die gesnoeid moesten wordeInsectenhotel1n en een paar planten poten, heerlijk om te doen hoor. Ik geniet er echt van, eigenlijk van al het hobbyen is tuinieren toch wel mijn favoriet.
Vorige week had ik nog een insectenhotel gekocht, dat heb ik opgehangen, het staat zo leuk, misschien haal ik er nog wel een op.
En opeens hoor ik ze !!!!  Ik zie ze nog niet maar het onmiskenbare bromgeluid van de padden is duidelijk te horen. Ja hoor het is echt lente, ze zijn er weer.
HelleborusOok de vissen beginnen weer te eten en ik zet de pomp in de vijver weer aan.
De Helleburussen staan mooi, wat zijn het toch prachtige planten, die al heel vroeg, soms nog in de sneeuw, al weer bloeien.
Ook de Forest Flame die een beetje verstopt staat naast/achter mijn schuur staat volop in bloei. AardbeiDe kelkjes er van lijken wel gevat in gouden handvatten.
Ik zie dat ik nog heel wat uurtje te gaan heb in de tuin er is nog genoeg te doen en verheug me er dan ook op. Zin in om alles weer op te zien komen want eigenlijk vind ik de lente gewoon het mooiste seizoen. Alles ontwaakt, komt weer tot leven in een onstuitbare drang om weer tot volle bloei te komen.
En als ik dan bij het verpotten van de aardbeien al een eerste bloemetje zie zitten krijg ik weer trek in wat mijn tuin mij zomers te bieden heeft. Ik hoop op een mooie fruitoogst dit jaar.

Dit bericht werd geplaatst in Tuin en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Poten, zaaien, snoeien……… I love it

  1. kakel zegt:

    Ik hoop dat je gul onthaald wordt door Moeder Natuur!
    Fijne zondag,

  2. Marja zegt:

    Heerlijk. Ik geniet met je mee.

  3. Heerlijk om zo met en in de natuur bezig te zijn Anneke, ik hoop voor jou dat het een rijke oogst mag worden.

  4. beaunino zegt:

    Heerlijk! Ik kan er ook zo van genieten.

  5. rietepietz zegt:

    ja ik vind de tuin wel heerlijk hoor maar er écht in werken is toch minder mijn ding. Een beetje ruimen en soms wat snoeien ,maar dan heb ik het wel gehad. Hier dus géén moestuin, véél te veel werken gelukkig ook te weinig ruimte.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou moestuinen kan zelfs op een vierkante meter maar ieder zijn ding toch. Ik heb ook geen echte moestuin hoor wel een klein kasje en een stukje tuin waar ik wat groente in heb. Wel veel fruitstruiken dat vind ik lekker zo uit de tuin plukken en eten.

  6. Ik kan zo jaloers zijn op tuinexperten als jij…

Geef een reactie

