Bloggen en delen….

bloggerEigenlijk zit ik er al een tijdje na te denken over het bloggen.  Het is als een verslaving voor me om ’s avonds even een verhaaltje te schrijven, zomaar een half uurtje en wat dingen van de dag op mijn blog te kwakken of dingen die me bezighouden, ik tegenkom, me aan erger, die me amuseren, blij maken of juist ongelukkig.
Misschien is het ook omdat ik alleen ben en ook thuis niemand heb waar ik dat soort dingen mee uit kan wisselen. Ik weet het gewoon niet, de reacties die soms komen, het gevoel van toch contact te hebben al is het maar digitaal. Maar ook dat kan waardevol zijn.
Maar toch heb ik wel eens het idee voor mezelf om wat te gaan minderen of misschien zelfs te stoppen.
Zie soms dat ik ook wel in herhaling verval, nu weer mijn tuin, fietsen, zo boeiend is het allemaal niet en denk dat menig medeblogger wel eens verzucht daar heb je haar weer met die tuin, dat fietsen. Pffff. Kan ze niks leukers of originelers verzinnen.
NEE DUS 😉 want dat is mijn ding gewoon in de zomer.
Dat heb ik namelijk zelf ook bij sommige bloggers hoor haha, ik zeg het maar eerlijk.
Zo zal iedere blogger op zijn of haar manier wel dingen beleven, uitwisselen en delen net zoals ik dat heb.
Het is toch wel iets wat me zeker de laatste tijd heel erg bezig houd. Misschien gewoon eens over wat andere dingen gaan schrijven die niet zo persoonlijk zijn.bloggen
Zodat niet mensen die mijn blog lezen als ik ze tegen zou komen, zouden zeggen, ja dat weet ik allemaal al wel….
Nu zijn er maar weinige mensen in mijn “echte” leven die mijn blognaam kennen en dus lezen, dat heb ik bewust gedaan om juist dat soort reacties te voorkomen. En dat wil ik zeker ook zo houden.
Ik ben er nog niet uit voor mezelf maar dat komt vast nog wel binnenkort.

Plaatjes internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

26 reacties op Bloggen en delen….

  1. Anneke, jouw blog is toch jouw blog? Je kunt erop zetten wat jij wilt hoor.
    Zo denk ik ook over mijn eigen logjes. Dat logje over die wandeltocht door ons oude dorp samen met mijn oud-klasgenoot is een lang stuk geworden. Pffff… ik dacht nog, ja, als mensen afhaken dan is het maar zo, het is voor mij en Leo het vastleggen van die dag en daar gaat het om.
    Bij jou is het ook een soort dagboek toch? Lekker doen wat je leuk vindt, wil je een poosje stoppen, probeer je dat gewoon, wie weet hoe snel je weer terug bent. Ik weet je toch wel te vinden hoor ;-).

  2. dieneke zegt:

    Je zou ook kunnen pauzeren,nah ik denk er ook wel eens over om te stoppen.Tja want varen is er enkel zomers.Daarom heb ik dat andere blog alvast.Maar lezen blijf je toch wel doen?Trouwens ik lees graag bij je.

  3. kakel zegt:

    Het is toch jouw blog? En ieder is vrij het al dan niet te lezen. We lezen jou graag omdat jij jij bent!
    Liefs Kakel

  4. Neeltje zegt:

    Hoi Anneke, ik lees je blog nog niet zo lang. Ik lees ze niet dagelijks, maar 1x in de week toch zeker. Je schrijft leuk over gewone alledaagse dingen. Juist dat spreekt mij aan. Er zijn ook veel blogs over heftige toestanden. Maar ik voel mij toch meer thuis hij het gewone. Doe vooral wat je fijn vindt. En vallen we uiteindelijk allemaal niet in een soort herhaling. Zelfs bij spectaculaire ervaringen. Lekker blijven schrijven!

  5. Marja zegt:

    Natuurlijk moet je doen wat goed voelt. Ik waardeer jouw verhalen om je oprechtheid, je liefde voor de natuur en je nuchtere kijk op dingen. Gooi in ieder geval niet alle berichtjes weg in een opwelling. Daar kun je spijt van krijgen.

  6. Dit is iets waar je even rustig over moet nadenken Anneke, iedereen heeft weleens een “writers block”.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat klopt, soms heb ik gewoon dan die dagen dat ik even een beetje uitgekeken ben en geen inspiratie heb. Heb ik ook wel eens voor de krant hoor dat ik op mijn routine iets schrijf, zijn dan niet de mooiste verhalen.

  7. Plien zegt:

    We hebben het gisteren al over gehad en waarom ik jouw blog graag lees.
    Je moet gewoon doen wat je gevoel ingeeft. Of niet meer elke dag, maar het is een ontspanning voor jou om te schrijven.
    En naar mijn mening val je niet herhaling omdat je elke keer toch anders schrijft over hetzelfde onderwerp. En daarnaast is het geen zware kost om te lezen, maar een plezier.
    Nogmaals, gewoon doen wat je gevoel ingeeft.

  8. rietepietz zegt:

    De variatie zit bij het loggen s óók wel een beetje in al die verschillende bloggers. Meestal lees je nou eenmaal méérdere sites waardoor het niet héél snel saai wordt.
    Het is inderdaad jouw blog waar je op kunt schrijven wat je wilt maar ik snap wel wat je bedoelt, ik probeer ook altijd wel een kléin (met nadruk op klein) beetje rekening te houden met m’n lezers.
    Vooral omdat ik tot m’n grote plezier ook aardig wat mannen onder m’n lezers heb en dat maakt het voor een (oudere) vrouw die zich niet écht met wereldproblemen inlaat toch wel wat “zorgelijk”. Maar mijn linken rondje is daardoor héél afwisselend en daar pas jij prima in.

  9. beaunino zegt:

    Ik lees graag over dat soort ongecompliceerde dingen bij jou. Geen emotionele achtbanen, geen echte vervelende problemen of ziekten, heerlijk! Kun je je voorstellen hoe fijn dat is om over te lezen;-) Dat is juist de kracht van je blog!

    • gewoonanneke zegt:

      Als je mijn blog wat langer zou hebben gelezen zou je ook die dingen wel tegengekomen zijn. Vorig jaar mijn zwager euthanasie, drie jaar geleden mijn broer overleden aan kanker, mijn baan kwijt geraakt waardoor ik flink in de put heb gezeten. Dan heb ik het nog niet over het verlies van mijn drie kinderen en mijn scheiding die zijn sporen nagelaten heeft. Dus zo ongecompliceerd is mijn leven ook weer niet. Al durf ik wel te zeggen dat het nu in een aardig rustig vaarwater zit met leuke dingen die me ten deel vallen. En daar ben ik dan ook blij en dankbaar voor en dat lees je dan nu ook in mijn blogs.

      • beaunino zegt:

        Daar wist ik wel wat van, maar niet alles. Wat veel Anneke.
        Ik denk inderdaad dat laatste. Je zit volgens mij gewoon lekker in je vel.

        • gewoonanneke zegt:

          Klopt hoor.Je kan ook niet alles weten. Was ook niet als verwijt of zo. Maar om mijn leven ongecompliceerd en zonder emotionele achtbanen te noemen raakte me wel. Momenteel geniet ik van wat ik wel heb en misschien benadruk ik die meer dan de dagen dat ik me niet zo goed voel die er ook zijn hoor. En het voorjaar en zomer maken mij altijd heel blij. En ik ben blij dat ik ondanks al mijn verdriet wat ik gehad heb ik daar zo van kan en mag genieten.

      • Neeltje zegt:

        Er gaat geen mensenleven voorbij zonder ingrijpende ervaringen. Als je dan toch kan blijven genieten van de vogeltjes in je tuin en een bakje bij de HEMA, ben je rijk!

  10. Lenjef zegt:

    Lezen tot diep in de nacht

    je hebt een heel aangename manier van schrijven
    over jouw boeiende verhalen
    laat ik graag mijn ogen dwalen
    ik hoop dat ik voor jou nog lang laat op kan blijven

    Lenjef 🙂

  11. minoesjka2 zegt:

    Weet je, Anneke, in principe is het leven van de meeste mensen saai, door herhaling van dezelfde bezigheden. De meeste mensen vinden wat wel prettig, geeft zekerheid, en je voelt je er goed bij. En juist dat is bij jou te lezen!

    Maar. jij zal je leven niet veranderen, jij blijft gewoon met de tuin bezig, fietsen, voor de krant werken, de radio/tv en van de zomer de kinderweek weer, Dat voelt voor jou goed.
    En weet je, mensen komen hier omdat ze hier graag lezen, ik ook. Maar jij moet het ook leuk vinden om er over te schrijven. En vind je dat niet meer leuk, dan is de keus aan jou : of de onderwerpen veranderen, of minderen, of stoppen, ………….. diep in mijn hart hoop ik het laatste niet, maar als het jou keus is, dan is het goed.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat is momenteel ook wel zo, zit nu in een aardig vaarwater. Vol nieuwe en verrassende dingen dus vaak onvoorspelbaar met wat vaste dingen zoals inderdaad mijn tuin en fietsen in de polder, schrijven voor de krant. Een ratjetoe van alles wat.
      Eigenlijk best een afwisselend leven haha.. Wat zeur ik toch.

Geef een reactie

