Ik ben lekker stout…..

Ik ben lekker stout

Ik wil niet meer, ik wil niet meer!
Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:
Jawel mevrouw, jawel meneer…
nee, nooit meer in m’n leven!
Ik hou m’n handen op m’n rug
en ik zeg lekker niks terug!

ik ben lekker stoutDe titel van een gedicht van Annie MG Schmidt dat ik zoveel keren voorgelezen heb aan mijn zoon. Hij vond die gedichten uit die bundel prachtig en zeker deze.
Maar eigenlijk voel ik me zo wel dit weekend, ik “moest” zoveel en heb helemaal niets gedaan, lekker stout geweest. Morgen weer een dag.
Gisteren kwam mijn zoon met zijn lief eten, ze bleven ook slapen vannacht want ze hadden een verjaardag in het dorp en dan hoefden ze niet te rijden vannacht. Gezellig hoor.
Ik had gisteren nog een paar dingen voor de krant die ik eigenlijk had willen doen maar geen puf, geen zin, slecht weer is al niet zo mijn ding.
En vandaag had ik gepland om nog wat dingen uit te gaan werken voor het RTV maar ook daar had ik geen zin in.
Heb gewoon lekker een vrij weekend genomen. Weet niet hoelang dat eigenlijk geleden is dat ik een weekend had dat ik dus vrij was. Altijd is er wel iets voor de krant of mailtjes die nog verstuurd moeten worden. En dan heb ik het nog niet over de was, boodschappen en dat soort dingen die ik normaliter in het weekend doe. Eerst uitgeslapen tot half 11 of zo.
Vanmorgen gezellig een tijdje zitten kletsen op Skype, een gesprek dat eigenlijk wel bleef hangen vandaag.
Ook mijn zoon en zijn lief hadden denk ik een vrij weekend gevoel want ze kwamen zo half 3 vanmiddag eens naar beneden.
Mijn schoondochter zei ook, het is hier zo20150329_162437_resized lekker rustig (ze wonen zelf midden in Rotterdam) en hier heb je niet het gevoel dat je wat moet.
Weer lekker met zijn drieën zitten eten, eitje gekookt, weet niet hoe je dat noemt om een uur of 3 eten, ontlunchdiner of zo. Heerlijk zitten kletsen. En na afloop heeft mijn zoon die ook sportmassage gedaan heeft even mijn nek onder handen genomen.
De laatste weken zo’n pijn in mijn nek misschien toch maar eens naar de fysio gaan voor wat behandelingen, het gaat echt niet over zo.
Heerlijk lui gaan de tortelduifjes op mijn bank zitten ( dat is dan een klein minpuntje, sta al mijn bed een nachtje aan hen af en dan gaan ze ook nog mijn bank in beslag nemen 😉 ). Al zocht ie gauw even een foto van mij op zijn Iphone, dan zit je er ook bij mam, zei hij. Lekker jong.
Het idee dat mijn zoon gisteren had om nog naar Ikea te gaan vandaag hebben we maar verworpen, had toch eigenlijk niet zo’n zin hoor, volgens mij is het op zulke regenachtige dagen daar onwijs druk. Komt nog wel eens een keer, had toch niet echt wat nodig.
We zitten zelfs nog de flippo albums te bekijken, beide hebben ongeveer dezelfde herinneringen daaraan.  Zo grappig, haar moeder heeft ze ook bewaard. Even als een serie Disney boeregenkjes waar je destijds een abonnement op kon nemen en dan kwam er iedere maand zo’n boek.
Kortom op deze druilerige, nou druilerige zeg maar stormachtige dag, mijn tuinmeubels in de vijver gewaaid, de vuilcontainers over straat, gewoon lekker luieren en niks doen.
Moet ik eens vaker doen ben er wel aan toe, misschien gewoon even een weekje op vakantie gaan, dat is ook al weer een hele tijd geleden, ben er helemaal aan toe. Rust.
Of zoals het slot van het gedicht:
En dat is alles wat ik wil
en als ze kwaad zijn, zeg ik: Bil!

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Ik ben lekker stout…..

  1. Lenjef zegt:

    Geachte mevrouw, geachte heer,

    het is soms moeilijk
    om beleefd te zijn
    tegen mensen die zelf niet deugen

    altijd liegen
    en bedriegen

    wanneer men hen
    de waarheid zegt
    hebben ze plots een slecht geheugen

    ‘Ik ben lekker stout’ deed me denken aan een spinseltje dat ik ooit eens schreef. 🙂
    Een beetje rust af en toe is allicht ook goed voor de nek, Anneke!

    Lenjef

  2. beaunino zegt:

    Altijd handig, een zoon die kan masseren. Voor wat hoort wat hè;-)

  3. Marja zegt:

    Ik vind die versjes van Annie ook nog steeds geweldig. Wat heerlijk dat je visite zo heeft genoten van de rust. Misschien kan hij regelmatig komen masseren?

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat zou hij wel willen hoor maar hij woont in Rdam en om daar nu speciaal voor te komen dat hoeft ook weer niet. Ga nog wel naar de fysio denk ik of even wat rustiger aan doen scheelt misschien ook. Hol meestal niet zo gauw. 😉

  4. Je mag beste een keertje “stout”zijn hoor, even de batterij weer opladen toch?

  5. rietepietz zegt:

    Lekker stout zijn op z’n moet gewoon kúnnen! Bovendien ga toch lekker genieten van de gezelligheid om je heen als zoon en lief er zijn, je zou wel gék zijn om dan aan het werkte gaan!

  6. Ik heb Dikkertje Dap, is helemaal in puin zeg maar, maar ik doe het nooit weg, nog steeds leuk!
    Lekker zo’n zondag en lief van je zoon dat je ook op de bank mocht haha.
    Meid, zal ik met je ruilen? Ik wil terug, kan het niet meer vinden hier, maar ja, nog even doorbijten. Wat ondankbaar klinkt dat hè.. pfffff…

    • gewoonanneke zegt:

      Nee hoor ik snap het best, dat moest ook wel een keer komen toch. En zeker met dit weer lijkt me. Of het gevoel dat het opeens echt over is. Gewoon niet makkelijk hoor voor je. Knuf meis

  7. Rob Alberts zegt:

    En nu ben je oud genoeg om heel erg lief te zijn.
    Of niet ……..

    Vrolijke en een beetje ondeugende groet,

Geef een reactie

