Interviews

blogsVanmorgen ben ik gebeld voor het interview, was gewoon een beetje zenuwachtig moet ik zeggen, had geen tijd afgesproken dus ik had zo van hoe laat zou ie bellen, wel vanmorgen had ik afgesproken.
Uurtje of 10 werd ik gebeld. Het was meteen al een leuk gesprek, ongeveer de vragen die ik eigenlijk wel verwacht had dat ze gesteld zouden worden.
Maar niet iemand die me wat in de mond legde maar wel mijn eigen verhaal liet vertellen en hoe hij dat weer in het vat gaat gieten dat is dan altijd afwachten natuurlijk.
Ze werken heel erg vooruit bij dit magazine, want dat is het dus, mijn interview met nog twee andere bloggers wordt als het goed is in september geplaatst.
Dus ik moet nog even geduld hebben, zou hij nog vragen hebben zou ie deze per mail stellen, ook het maken van een foto zouden nog afspraken over gemaakt worden.
Ik ben heel benieuwd, heb geen preview gevraagd want daar heb ik zelf altijd zo’n hekel aan.
Off the record hebben we ook nog wel in het algemeen wat zitten praten over schrijven, hij is ook freelancer.
En na afloop van het interview vroeg ik of ik hem ook nog wat mocht vragen en dat was prima.
Was benieuwd hoe hij bij mijn blog gekomen was. Gewoon door te googelen en daarbij had hij gekeken naar mensen die al langere tijd bloggen, over afwisselende dingen schrijven en bij de populairste blogs horen en hij was via mijn tweelingblog bij seniorenweb waar ik schijnbaar al lang bij de 10 populairste blogs sta. Gauw even gekeken, ja het klopte op nummer 9 haha. Daar nog met mijn oude blognaam Noelle52.
Weer wat geleerd dus, terwijl ik bij dat blog zelden of nooit een reactie krijg dus ik heb wel mijn wordpress blog doorgegeven om bij het interview te noemen.
Tenslotte moet dit interview wel wat nieuwe volgers opleveren 😉 ;).  Nee hoor ik vind het gewoon goed zo en zoals ik die man ook vertelde, ik vind het gewoon leuk om te doen, een uitlaatklep voor me en zeker de leuke medebloggers die ik heb leren kennen, sommige digitaal en ook een paar in het echie wat eigenlijk allemaal fijne ontmoetingen waren. Al was dat in eerste instantie niet mijn insteek om te beginnen met een blog.
Vanmiddag had ik zelf een interview met een 17 jarig meisje dat al een eigen boek geschreven heeft en dat is uitgegeven bij een uitgeverij Boekscout die boeken van kinderen uitgeeft.
9789402215458_mailing_coverMarina is een zeventienjarige tiener die nogal vaak in de problemen komt. Nu haar moeder is overleden, moet ze samen met haar halfbroertje wonen bij haar vader, die ze amper kent. Wanneer ze thuis komt van school staan er twee vreemde mannen in haar woonkamer. Eén daarvan is de knappe maar onuitstaanbare Daniel. Ze hoort dat ze niet helemaal mens is, maar ook half fairlock. Vanaf dat moment staat haar hele wereld op zijn kop. Ze moet haar middelbare school afmaken, haar broertje beschermen en de wereld redden van een gevallen god…  Lisa Bakker  Ontwaken.
Gelukkig was het niet autobiografisch maar gewoon fictie en fantasie.
Wel een meisje met ambitie en na haar opleiding gaat ze journalistiek studeren. Leuk interview en op school kreeg ze alle ruimte om tijdens de lessen interviews te geven.

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Interviews

  1. Marja zegt:

    Leuk hoor. Je plaatst het toch wel op je blog in september?

  2. Toch wel bijzonder zo’n meisje van 17 dat al een boek heeft uitgeven, leuk om haar te hebben kunnen interviewen.

  3. Wat ontzettend leuk Anneke! En nummer 9 bij Seniorweb, hartstikke goed!
    En dat meisje is wel heel jong, maar kennelijk een talent!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja hoe dat helemaal werkt met die ranking weet ik ook niet. Zet daar gewoon mijn kopie neer maar verder doe ik er ook niets.. Maar het is wel leuk dat ik daardoor uitgekozen ben.

  4. rietepietz zegt:

    Jammer dat je er zo lang op moet wachten.Ik den dat ik toch die preview had gevraagd, niet uit wantrouwen maar uit nieuwsgierigheid ‘-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik ben ook best een beetje benieuwd wat het gaat worden. Maar heb zelf zo’n hekel als mensen vragen of ze het eerst mogen lezen, soms snap ik het wel dus dat ga ik dan zelf ook niet vragen.

  5. minoesjka2 zegt:

    Een dag vol interviews dus 🙂 Valt mij op dat voor tijdschriften altijd zo ver van te voren word gewerkt (of het moet toeval zijn), want het interview wat ik vorige jaar zomer gaf, werd pas in november gepubliceerd.

    En wat een ambitieus meisje zeg, je moet het maar kunnen een boek schrijven, knap hoor, ik doe het haar niet na.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik vond het inderdaad ook een tijd duren. Het is natuurlijk met een tijdschrift zo dat het geen actuele dingen zijn dus die kan je altijd plaatsen. Dat is het verschil denk ik met mijn krant die iedere week komt.

Geef een reactie

