Kleur in de keuken…..

WaspoederVrijdagavond voor de Pasen is het altijd klaverjassen in het café waar ik ook twee uurtjes werk. Altijd een gezellige avond, ik mag wel zeggen een heel gezellige avond en ik had me dus ingeschreven.
’s Morgens was ik er aan het werk en kwam de eigenaar al vast de prijzen neerzetten voor het kaarten en de verloting. Ik zag een rode Senseo staan en die vind ik zo mooi, beetje kleur in mijn keuken,  dus zei ik tegen hem, zit ie in de verloting of bij het kaarten.
Wat wil je zei ie, dus ik zei doe maar bij het kaarten er van uitgaande dat als ik een kans zou maken die bij het kaarten groter is dan bij een verloting. En dat deed ie dus.
Veertig man/vrouw sterk waren er op te kaarten en inderdaad het was heel gezellig van oud naar jong deed er mee en het gewoon gezellig kaarten met elkaar staat hier op deze avonden ook voorop, al blijf je altijd wel fanatieke mensen houden.
Mijn zusje deed met haar vriend ook voor de eerste keer mee en toevallig moesten we de eerste pot tegen elkaar spelen. Wel grappig natuurlijk, ik won nipt in het laatste potje van haar nog.
rode senseoEcht heel goed had ik niet gekaart maar ik zat wel bij de eerste tien dus rekende ik er zeker niet of dat die Senseo er nog zou staan. Ook niet zo belangrijk het was zo al een heel leuke avond en ik had inmiddels in de verloting al een heel groot pak met waspoeder gewonnen.
Degene die ik vorig jaar won is nog niet eens op maar dat blijft wel goed natuurlijk.
Toen ik geroepen werd om een prijs uit te zoeken was er een man net voor me en hij nam die Senseo die er nog steeds stond. Dus ik zeg eigenlijk zonder na te denken, o, mijn Senseo.
Wil jij hem hebben Anneke vroeg hij, ik zeg, nee joh ben je gek en vertelde het zo van ’s morgens dat we er over hadden lopen dollen een beetje. Neem hem maar hoor zei hij dan pak ik wat anders, ik heb hem toch niet nodig.
Weet je het zeker vroeg ik, ja hoor zei ie, nou ja toch wel een beetje verbouwereerd en nam de prijs mee naar mijn plaats.
Even later ben ik toch nog wel even naar hem toe gelopen om te vragen of ie het echt wel zeker wist en het niet in een opwelling gedaan had maar nee hoor, hij vond het prima.
Dus zat ik onverwacht goed in de prijzen deze avond.
Even een opkikkertje door het debacle die middag er voor. Ik kom er nog wel oboos 1p terug want eigenlijk wil ik er ook niet over schrijven. Maar ik ging ’s middags fietsen weer voor het eerst en van de 25 km heb ik 10 x een storing gehad en 2x stopte mijn fiets er helemaal mee en heb ik zo’n 10 km zonder ondersteuning moeten fietsen. Hoe krijg je een mens krankzinnig, heb bij thuiskomst toen ik meteen naar de fietsenmaker terugging een potje staan janken gewoon.  Mijn zoon gaat via de zaak waar ik hem gekocht heb dinsdag actie ondernemen met me. Ik ben benieuwd. Kreeg ’s avonds nog wel verschillende tips van mensen maar goed daar ga ik maar niet aan beginnen zoals van:  Zet hem bij de Capelse brug neer, schijnen nogal eens fietsen gestolen te worden, of rij hem de Lek in en zeg dat ie gestolen is.  Maar moet wel zeggen dat met al dat ge-0-h met die fiets ik het bijna zou gaan doen.

Toch voor iedereen Prettige Paasdagen en vergeet niet te kijken eerste Paasdag naar Miljoenenjacht, ben zo benieuwd haha………paadagen

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Kleur in de keuken…..

  1. Marja zegt:

    Je bent dus een bofkont en een pechvogel. Heel apart.

  2. Corja zegt:

    Als je een beetje in de flow zit, win je ook nog wel bij de miljoenenjacht! Smaakt de koffie lekker?

    • gewoonanneke zegt:

      De opnames waren al 2 weken geleden en ik heb niets gewonnen, kon ook niet want ik ben zelfs geen lid van de postcodeloterij. Maar de hoofdprijs viel wel in het vak van ons dorp dus denk dat we wel regelmatig in beeld zijn of ook niet haha. Was een leuke ervaring.

  3. beaunino zegt:

    Wat balen toch van die fiets zeg. Je moet toch kunnen vertrouwen op zo’n motortje. Dat is toch het hele idee achter het ding?
    Leuk van die man. Het is ook wel een mooie zeg!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja vind rood altijd zo’n mooie kleur. Maar om nou een nieuwe te kopen als ie nog goed is maar zo is het wel leuk natuurlijk, bewaar de andere als reserve hij doet het nog goed.

  4. Kunnen we nu allemaal bij jou op de koffie komen?

  5. Vergeet ik helemaal om je fijne Paasdagen te wensen, dus bij deze.

  6. Neeltje zegt:

    Ja, soms zit het mee, soms zit het tegen! Hele fijne Paasdagen Anneke.

  7. Bloem zegt:

    Na aankoop van een product dat stuk gaat dient u de leverancier 3x de gelegenheid te geven
    het te repareren. Daarna heeft u wettelijk recht de koop te ontbinden of de fietsenmaker levert u
    een compleet nieuwe fiets.

  8. rietepietz zegt:

    Die zal zéker leuk staan in jouw mooie keuken! Wat aardig van die meneer!
    Met die fiets heb je nu écht wel genoeg geduld gehad, goed dat je zoon er achteraan gaat want dit klopt van geen kant.

  9. Gefeliciteerd met je leuke Senseo! Hoop dat je er meer plezier van hebt dan van die fiets…
    Wat een ellende zeg, ik duim voor een oplossing bij die fabriek!

  10. minoesjka2 zegt:

    Nou dat scheelt lekker in de kosten zeg, als je elk jaar een groot verpakking wasmiddel wint 🙂 Jij kunt nu tenminste weer een poosje wassen 😉

    • gewoonanneke zegt:

      Nou inderdaad die van vorig jaar is nog niet eens op. Dus ik kan zo wel een jaartje weer vooruit. En trouwens ik won in december met kerstklaverjassen ook al een senseo. Die heb ik verkocht toen aan een vriendin.

Geef een reactie

