Het voelt anders…..

Tuin 3Eigenlijk is het wel gek dat zo’n Paaszondag toch anders aanvoelt als een gewone zondag.
Ik weet niet hoe dat komt, misschien wordt het ook een beetje aangepraat door de commercie of het feit dat veel mensen van alles gaan doen met Pasen en dat heb ik zelf ook wel eens gedaan natuurlijk.
Dit jaar niet, tenminste niet eerste Paasdag, had met niemand wat afgesproken en hoewel ik bijna iedere zondag gewoon alleen thuis ben of ergens heen ga fietsen of wat rommelen in huis, vandaag voelde het vandaag toch anders aan. Tuintje1
Dus maar gedaan alsof het een gewone zondag was (wat het in feite ook is), de wassen gedraaid opgehangen lekker buiten en het werd mooi weer dus de keuze tussen gaan fietsen of in de tuin werken en voor het laatste gekozen.
Wilde al heel lang een stukje van mijn tuin voorzien van een afscheiding, had nog voldoende materiaal om dat te maken. Er zat iets in de weg, een heel zware trottoirband die er dus uit moest.
Gaan graven en met twee schoppen de balk een stukje omhoog gekregen en even flink kracht zetten en omver gegooid, zo die was weg.
Mus 6Toen begonnen met het aanbrengen van de nieuwe afscheiding. Best nog een klus om te doen.
Eerst alles weggraven en dan alles weer vast gaan zetten en ook nog natuurlijk waterpas en recht maken.  Maar ook wel leuk om te doen hoor, een uitdaging. Dit deel bemest en daar ga ik wat groentes verbouwen. Het warmte gedeelte van de tuin is het. Mus3
Had fans genoeg hoor, steeds zag ik weer nieuwe vogels op het hek zitten, wachtend tot ik misschien even wegging om de heerlijke wormen die naar boven kwamen op te eten. Vooral de merels werden steeds brutaler en vlogen niet eens meer weg terwijl ik bezig was, zo leuk om te zien. Merel2En natuurlijk had ik mijn camera klaar om wat foto’s te maken er van. Het leek wel of de ene merel gewoon tegen me zat te kletsen.  En natuurlijk kletste ik gewoon terug haha.
Merel5Half zeven was ik klaar en ging nog even lekker in de tuin zitten, de muziek die heel de middag zachtjes aangestaan had stopte er opeens mee, zo raar zonder dat ik ergens aanzat en ik kreeg een mooi merelconcert. Veel mooier dan de radio.
En vanavond natuurlijk kijken naar de Miljoenenjacht hoor. Onze tribune was veel in beeld en zelf was ik ook een keer close in beeld. De zus van mijn schoondochter had een foto van de televisie gemaakt zo grappig. MiljoenenjachtOp whatsapp leefde de hele groep van het kinderwerk mee en ook mijn zoon en schoondochter appten en mijn zus stuurde iedere keer sms’jes.
Zo leuk was het. Al met al een goeie eerste Paasdag al voelde het toch wat anders aan als een gewone zondag.  Morgen ben ik uitgenodigd om te eten dus ook gezellig (hoop ik) heb er in ieder geval wel zin in.

Dit bericht werd geplaatst in Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Het voelt anders…..

  1. beaunino zegt:

    Wat een heerlijke dag was het om in de tuin te werken hè! Wat zie je er gezellig uit op tv;-)

  2. Een goed benutte dag Anneke…
    Ik baal dat ik vergeten ben te kijken, had je graag gezien als TV ster 😉

  3. minoesjka2 zegt:

    Zo, jij hebt dus heerlijk in de tuin gewerkt.
    En onverwacht kon ik toch naar de tv kijken, en inderdaad, zag jou regelmatig voorbij komen 🙂 Leuk hoor. Trouwens, die dorpsgenoot van jou die gewonnen heeft, wat een leuke en rustige man was dat zeg 🙂 Heerlijk hoe hij er mee omging.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het is een leuke vent hoor, ken hem en zijn vrouw al heel lang. Hij speelde in een bekende band hier in de omgeving en hun kinderen zaten bij mijn zoon op school, zijn even oud. Was leuk om mee te maken.

  4. rietepietz zegt:

    Tegenwoordig zijn er bijna geen zondagen meer dat alle winkels dicht zijn, dat is eigenlijk het enige verschil!Wij hebben ook grotendeels gedaan wat we op zondag ook altijd doen, hozen in huis;-)

  5. kakel zegt:

    Je was op televisie! Dat kan echt niet iedereen zeggen :-))
    We hebben afgelopen zaterdag de verjaardag van mijn dochter gevierd. Zondag vierde ze het voor vriendinnen. Een gekkenhuis, maar wel een gezellig gekkenhuis.
    Heerlijk hè, dat de vogels zo actief zijn.
    Liefs kakel

Geef een reactie

