Als ie boven aan de hemel staat………

HaasVanmiddag begon het een beetje te lijken op echt lenteweer hoewel toen ik ging fietsen om een uur of half 1 kreeg ik nog flink koude handen. En ja mijn fiets was weer gemaakt.
Hoever zou ik vandaag er mee komen vroeg ik aan de fietsenmaker? Positief blijven zei hij, nou ik gok op Krimpen aan den IJssel zei ik en ging op pad. De fietsenmaker vertelde trouwens wel dat mijn twee jaar garantie weer opnieuw ingegaan was na deze reparatie dus dat vond ik dan wel weer een goed gevoel geven.
En ik merkte het meteen hij deed het weer prima dus Krimpen was geen probleem maar ik wilde eigenlijk nog even naar de Action en dat is nog een km of 6 verderop en dan bemerk ik toch bij mezelf nog een beetje de angst van stop ie er dan niet ergens mee. Maar goed als ik zo ga denken dan moet ik niet meer opstappen, heb een verzekering dat wanneer hij daar kapot zou gaan ik gewoon met fiets en al opgehaald wordt. Dus gewoon naar de Action gegaan en er was niets aan de hand. Als je tenminste dat ik door het rode licht op de brug gewoon doorreed niet meereken. Ik schrok er van toen het opeens begon te knipperen en te toeteren dat ik gewoon niet wist wat ik doen moest en doorreed ondertussen denkend o goh, straks gaat ie brug opeens omhoog. algerabrugMaar goed dat gebeurde natuurlijk niet en na mij kwam er nog een vrouw op de racefiets ook dus die was ook door het rode licht gereden. Maar stom van mezelf vond ik het wel en op de terugweg heb ik eerst even gekeken hoe het allemaal nou precies gaat daar en waar ik dan moet stoppen.
Bij de Action wat bakken voor de tuin gekocht en een sproeier, moet nog wat kruiden uitpoten van de Appie Heijn tuintjes, ze doen het bijna allemaal wel goed eigenlijk. Als ik in Rotterdam ben en de sleutels in mijn zak stop voel ik dat ik nog de sleutels van de leenfiets meegenomen heb. Ik blijf blond.
Zo terug fietsend zie ik overal dat er al druk gebroed wordt door de watervogels, hazen spelen vrolijk in het weiland, wel gauw het hazenpad kiezend als ik een foto wil maken. Ik rijd even langs de fietsenmaker die bijna een rolberoerte krijgt als ie me aan ziet komen. Haha zeg ik, kom alleen even de sleutels brengen die ik nog had, de fiets deed het weer prima. Hij zei, dat vind ik ook wel eens leuk om te horen. En dat is ook zo natuurlijk. Wat dat betreft is ie me altijd wel goed gezind hoor terwijl ik mijn fiets helemaal niet bij hem gekocht heb.
Thuis ga ik eerst even lekker in het zonnetje liggen genieten. In mijn vijver is het druk met de kikkers die nageslacht aan het produceren zijn, ze zijn aardig aan het brommen en ik moet zeggen zelfs voor triootjes draaien ze hun pootjes niet om. En de eerste dotten kikkerdril en paddenritten zag ik al weer liggen in de vijver.
Dat wordt over een paar maanden weer hink-stap-sprong door de tuin gaan met al die kleine kikkertjes en padjes.DSC00004
Lekker in het zonnetje alle plantjes uitpoten in grotere bakken. Een aantal plantjes die ik over heb gaan de koude grond in, kan gewoon alles niet kwijt in mijn kasje. Ik zie wel of ze het nog gaan doen.
Buiten eten en nog een tijdje van het zonnetje genieten, lui liggend op mijn stretcher zelfs in een hemdje al zo warm is het in het hoekje van mijn tuin.
Vanavond lekker wezen wandelen met een vriendin. Weer genoeg gedaan aan mijn conditie deze dag dus, 30 km gefietst en een uur gewandeld. Zon geeft energie, mij tenminste wel en als ik zoveel buiten ben slaap ik ook meestal als een roos.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Als ie boven aan de hemel staat………

  1. Marja zegt:

    Heerlijk dagje. Ik heb helaas nog geen kikkerdril gezien.

  2. Dat is een welbestede dag geweest Anneke, de zon geeft inderdaad nieuwe energie, en maakt mensen vrolijk.

  3. Je bent weer lekker een bezig bijtje geweest Anneke!
    Fijn dat je fiets weer gewoon meedoet ;-).
    Geniet van al het leven om je heen in je tuin, leuk!

  4. minoesjka2 zegt:

    Heerlijk hé, dat weer 🙂 Geniet er maar lekker van.

  5. rietepietz zegt:

    Ja éindelijk iets dat écht op voorjaar lijkt, en een stuk minder wind dat maakt fietsen ook prettiger, zelfs mét trapondersteuning denk ik.

  6. kakel zegt:

    Wees blij dat je niet in Oudewater door het rode licht fietst. Daar gaat de brug met jouw samen “gewoon” omhoog. Mooie foto van de haas!

Geef een reactie

