Goed gereedschap, het halve werk…..

Als je gaat klussen valt en staat, soms zelfs letterlijk, alles met het hebben van goed gereedschap om de klus te klaren.gereedschap
Dat merkte ik vanmiddag weer eens.
Een tijdje geleden had ik een spiegel in de tuin gekocht en ik wilde graag nog iets leuks hebben om er naast te hangen.
Gisteren naar de Action geweest maar eigenlijk niets gevonden, vanmorgen even naar de Koperwiek wezen fietsen maar ook niet echt iets leuks dus toen ik thuiskwam dacht ik, kom ik ga eens kijken waar ik die spiegel gekocht heb, misschien heeft ie nog wel wat leuks.
En inderdaad ik zag ze meteen, twee leuke hangers waar ik bloemen of zelfs aardbeien of iets anders in kan doen, daar ga ik nog over nadenken.
Bij mijn moeder vandaan had ik nog hangers meegenomen van mijn broer nog geweest die toch niet meer gebruikt werden en die moesten aan de muur opgehangen worden.
Dus boor en accutol, plugjes, schroeven en dat was het eigenlijk wel voor dit kleine klusje.
Ik begon te boren maar kwam de muur niet in terwijl het echt geen harde muur is dus bekeek ik de boor eens goed en inderdaad, die was helemaal afgesleten.
Even mijn borendoosje ingedoken en daar vond ik nog een goeie boor en binnen een vloek en een zucht was het gepiept en hingen de twee bakken op. Het past heel mooi bij elkaar.
Goed gereedschap is dus het halve werk en gelukkig heb ik veel goed gereedschap.
Een deel gekregen uit de erfenis van mijn broer die echt heel veel gereedschap had, zelf had ik ook al wat dingen en toen mijn zwager overleed kwamen er daar ook weer watย bij . En ook nog wat dingen voor mezelf gekocht, soms val ik opeens helemaal voor een tangetje of zo terwijl ik het gewoon niet nodig heb. Eigenlijk grijp ik dus nooit mis.
Ik ben best gemakkelijk in het uitlenen van spullen alleen mijn elektrische gereedschap leen ik gewoon niet uit. Heb een keer een schuurmachine aan de buren uitgeleend en die kreeg ik echt half gesloopt terug en mijn accutol hoorde ik eens “janken” toen ik hem uitgeleend had dat ik dacht, pff hoe komt ie weer terug. Toegereedschapskistn ben ik gestopt om die dingen uit te lenen.
Alleen mijn kind mag het lenen en wil een ander het gebruiken krijgt ie mij er bij haha en gelukkig zitten daar niet veel mensen op te wachten. Ze moesten eens weten hoe handig ik ben maar ik maak ze ook maar niet wijzer hoe leuk ik klussen ook vind om te doen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Goed gereedschap, het halve werk…..

  1. Woolywoot zegt:

    haha dan krijgt ie mij erbij ๐Ÿ˜‰ Is dat naast dat mooie spiegeltje dat ik ook zo mooi vond? ๐Ÿ˜‰ Handig zeg dat je dat allemaal zelf kan en doet!

  2. Het is toch wel makkelijk dat je zo goed kan klussen hoor. Het uitlenen van gereedschap, is niet altijd een succes, je moet inderdaad maar afwachten hoe je het terug krijgt.

  3. kakel zegt:

    Mijn vader is zijn hele leven meubelmaker geweest. Hij zegt altijd: “Amateurs hebben meer gereedschap dan professionals.” Dat lijkt me weer bevestigt, Haha ๐Ÿ™‚

    • gewoonanneke zegt:

      Ja hoor Mirjam, ik ken mijn plaats weer haha. Mijn broer was van beroep timmerman maar die vond het net als ik leuk om gereedschap te kopen en eigenlijk gebruik ik ook bijna alles wel wat ik heb.

  4. Handige Anneke… je bent echt zo leuk!
    Maar inderdaad, goed gereedschap is het beste gezelschap voor een klusser!
    Enne… nee, ik zou ook maar niet teveel uitweiden over die kwaliteiten, voor je het weet heb je geen tijd meer voor je eigen huis en tuin…

  5. minoesjka2 zegt:

    Nou, inderdaad, Anneke, goed gereedschap is wat duurder, maar o, je hebt er zoveel meer plezier van ๐Ÿ™‚

  6. rietepietz zegt:

    Ja klopt, goed gereedschap is het halve werk al moet je er natuurlijk wรฉl mee om kunnen gaan. Maar daar maak ik me bij jou geen zorgen over;-)

  7. Heerlijk als je zelf handig bent he? zo fijn om dan met een goed gevoel naar je eigen kunstwerk te kijken, ook al zijn het bakken die je op hebt moeten hangen ๐Ÿ™‚ Ik heb vorige week een moestuin gemaakt van een bed van mijn kleuter, Was niet zo heel veel werk, maar wel leuk om zelf bezig te zijn.

Geef een reactie

