Dubbel cadeautje……

Soms verwen ik met mezelf wel eens door IMG_4238iets te kopen wat ik graag wil hebben. Komt niet zo heel veel voor want meestal denk ik wel goed na voordat ik geld uitgeef maar deze week kon ik een aanbieding in macro ringen voor mijn camera niet weerstaan en heb ik mezelf een cadeautje gegeven.  Vanavond even vlug wat zitten oefenen maar daar moet ik nog wel even de tijd voor nemen om te kijken wat ze doen en hoe het allemaal werkt maar wel heel leuk om te doen.  Maar de tijd er voor vrijmaken, ik vind zoveel dingen leuk en heb best veel “verplichtingen” die ik mezelf opgelegd heb.
En dat betekende gisterenavond 2 vergaderingen achter elkaar en pas tegen 12 uur thuis en vanavond weer naar een commissievergadering bij de gemeente.
Ooit werkte ik bij een gemeente en daar moest ik dan de raadsvergaderingen notuleren en daarna uitwerken, een hele klus en ik moet zeggen als ik die politici vanavond hoorde is er nog niet veel veranderd. Wat een ge-o-h hier en daar.
Vanmiddag ging ik wat later dan gebruikelijk even een stukje fietsen en op de terugweg zag ik dat het ooievaarsnest in Krimpen aan den IJssel bevolkt was door een stel ooievaars.
Eerst stond ik op het fietspad wat foto’s te maken maar iedere keer stopten er mensen en begonnen te praten over de ooievaars dus zocht ik een plekje wat dichterbij gewoon lekker in het gras gaan zitten (wasmachine is er wel weer goed voor) en zo nu en dan schoof ik als ze even de andere kant opkeken een klein stukje naar voren en bleef zo stil mogelijk zitten en natuurlijk foto’s maken.
Ze waren bezig het nest wat te schikken en wat takken hier en daar te verschuiven alsof ze aan het keuren waren of dit nest wel geschikt voor ze was en ze zouden blijven.
Al fotograferend (lang leve de digitale camera’s ) bleef ik maar zitten en kijken en opeens was ik getuige van het feit dat ze daadwerkelijk voor nakomelingen gingen zorgen.
Heb ik dat niet netjes omschreven ( 😉 , ik vond het echt een mooi en ook ontroerend gezicht ook een beetje gegeneerd maar ook gebiologeerd bleef ik kijken en klikken.
Ik voelde me echt zo’n geluksvogel dat ik net op dat moment langs kwam fietsen om dat te zien.  Twee cadeautjes op een dag en ben het nog niet eens met mezelf wat ik nou eigenlijk het mooiste cadeau vind……….

Dit bericht werd geplaatst in Polderverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Dubbel cadeautje……

  1. beaunino zegt:

    Wat bijzonder Anneke. Ja, echt wel een cadeautje. Wordt vervolgd hoop ik?

  2. Je hebt groot gelijk hoor, je mag jezelf af en toe best verwennen. Je hebt een fraaie serie foto’s gemaakt van het echtpaar Ooievaar.

  3. rietepietz zegt:

    Tja, éigenlijk was je dus een beetje gluurder;-) Maar wat prachtig dat je er nét op dat moment was en een goed plekje had veroverd. Ik ben toch blij dat ik géén ooievaar ben, lijkt me lastig hoor om op die manier nageslacht te verwekken ( ik zeg het óók maar netjes”,goed voorbeeld doet goed volgen;-) )

  4. minoesjka2 zegt:

    Mooie serie foto’s Anneke. Ja, een echt cadeautje van moeder natuur 🙂 En heel veel plezier ook met de andere cadeautje wat je voor jezelf kocht.

  5. Lot zegt:

    welke camera heb je gekocht? mijn dochter wil er ook een om speciaal macro foto’s te maken.

  6. Jeetje Anneke wat een geweldige reportage, dat je dat op de foto hebt kunnen zetten, prachtig!

Geef een reactie

