De morgenstond…….

Kwikstaart 3Mijn broer heeft altijd bij de waterleiding gewerkt en dan kwam hij ook bij allerlei bedrijven waar hij de watermeters moest controleren of de stand opnemen en dat soort dingen.
Daardoor weet hij altijd allerlei adresjes waar hij nog steeds komt waar hij voor inkoopprijs dingen kan kopen.  En dat kwam hem goed van pas want hij heeft volgens mij al zijn hele leven lang zijn huis verbouwd en aangebouwd tot het paleisje wat het nu is.
Maar ook voor planten had hij een adresje bij de kwekerij en vanmorgen ben ik met hem op pad gegaan om geraniums voor mijn moeder te kopen.
Hoe laat vroeg ik, nou zeven uur zei hij, ga weg zei ik ben je gek geworden, nou op half 9 kon ik het afspreken met hem. Pff dat is nog ongeveer de tijd dat ik als ik geen afspraak heb uit bed kom en nu moest ik om half 9 bij mijn moeder zijn dus om 8 uur al op de fiets zitten en toen was het nog best koud vanmorgen. Maar een dunner jasje meegenomen voor in de auto en vanmiddag terug fietsen.
Zwaan 28En ik moet zeggen het was echt heerlijk om te fietsen door de polder, de vogelconcerten beluisteren die een mooie dag voorspellen.
Een hele grote kwekerij is het waar ze allerlei zomerplanten hebben nu en dus hebben we een aantal bakken gekocht, voor hemzelf en voor mijn moeder.
Zelf hou ik helemaal niet van geraniums en ook het zomergoed heb ik praktisch allemaal vervangen door vaste planten dus ik heb zelf niets gekocht.
Nog even langs een aardbeienkwekerij wat bakjes verse zomerkoninkjes gekocht, ze smaakten heerlijk evenals de snack tomaatjes.
Het was inmiddels heerlijk weer geworden dus bij mama maar meteen de plantjes gepoot en daarna nog een stuk gaan fietsen de polder in.  Wat een prachtige haast zomerse dag .
Het lukte me eindelijk eens een kwikstaart op de foto te zetten en heb met plezier bijna een uur in het gras gezeten, kijkend naar een stel zwanen dat druk bezig was om hun nest in orde te maken. Reiger1Wat een drukte en gesleep om het klaar te maken. Een reiger zit verscholen in het gras en kijkt nieuwsgierig wat er allemaal gebeurt.
Thuis met een kopje thee, korte broek en hemdje op mijn stretcher in de zon gaan liggen, lezen en slapen, kortom genieten, buiten gegeten en vanavond weer met een vriendin wezen fietsen zodat de teller op 45 km stond vandaag toen ik weer thuiskwam.
Hoop dat er nog veel van deze mooie dagen zullen komen.

Dit bericht werd geplaatst in Polderverhalen. Bookmark de permalink .

6 reacties op De morgenstond…….

  1. Goh, dat er nu al van die heerlijk Hollandse zomerkoninkjes zijn, lekker hoor!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja daar in die kwekerij en groothandel waren ze al volop in de kassen. Ze smaakten heerlijk moet ik zeggen. Bij mezelf moet ik nog even wachten ze staan wel in bloei maar nog geen aardbeien.

  2. rietepietz zegt:

    “De morgenstond heeft goud in de mond” dat wéét je toch;-) heerlijk juist om heel vroeg buiten te zijn, maar ja, ik ben echt ochtendmens!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik totaal niet, Ben echt een avondmens. Maar soms als het dan moet kan ik het wel waarderen. En heb ook 3 jaar om 7 uur in de auto gezeten en zonder te chagrijnen dus het kan wel haaha.

  3. minoesjka2 zegt:

    Nou, inderdaad, echt genieten van het weer 🙂

Geef een reactie

