Een oorverdaverend applaus

KWschoolSoms hoor ik iets en dan moet ik er ook wel om lachen zoals gisteren toen er op een school een muzieksessie werd gegeven buiten. De leerlingen van deze basisschool hadden het hele jaar door een keer per week kennismaken met muziek gekregen.
Verzorgd door de plaatselijke muziekvereniging en de school was zo tevreden dat ze gevraagd hebben om het nog een jaar te verlengen.
De lessen bestonden uit het kennismaken met muziekinstrumenten, een klein beetje notenkennis en natuurlijk overal mee mogen oefenen.
De kinderen keken echt uit naar de lessen, ze vonden het hartstikke leuk om te doen.
Afgelopen week hadden ze een een wereldmuziek dag. Muziekinstrumenten uit allerlei landen zoals een doedelzak, djembés en nog veel meer instrumenten zorgden voor een wereldmuziekreis.
Als slot traden de hoogste groepen op het schoolplein op, lekker in het zonnetje met Caribische muziek.
Een groep muzikanten die van buitenaf gevraagd waren hadden heel de dag geoefend met de kinderen en ik vond echt dat ze het heel leuk deden en de kinderen enthousiast meededen.
Veel ouders waren er gekomen om naar het optreden te luisteren.
Het laatste wat ze nog gaan doen voor dit project is allemaal een instrument maken van waardeloos materiaal en met de hele school als afsluiting van het jaar een orkest gaan vormen.
Ben best benieuwd hoe dat zal worden en hoor vast wel wanneer het is om te gaan kijken.
Muziek en muziek maken zijn gewoon leuk om te doen, hoewel ik zelf geen instrument bespeel. Ik reken het met twee vinger pingelen op een orgeltje daar maar niet bij.
Heb ook best spijt dat ik mijn zoon nooit op muziekles gedaan heb, hij wilde ooit eens een keer gitaar gaan spelen, had van mijn zus een gitaar gekregen en dacht dat het zo wel even ging. Dat viel hem heel erg tegen en de pret was ook gauw weer over hij ging liever voetballen dan oefenen er mee.
IMG_4444Aan het einde van de voorstelling op het schoolplein kwam de ingehuurde muzikant er niet helemaal uit en vroeg om een oorverdaverend applaus.
En al klopte het woord niet helemaal, eigenlijk vond ik dat wel meer dan dik verdiend, zeker voor die twee meiden van de muziekvereniging die op vrijwillige basis dit project het hele jaar begeleid hebben en er heel veel uren ingestoken hebben.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Een oorverdaverend applaus

  1. Marja zegt:

    Prachtige verspreking. Doet me denken aan de moeder van Eddepet.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrienden_voor_het_leven
    Mooi initiatief trouwens.

  2. Dit is natuurlijk geweldig voor die kinderen. Ik ben nooit verder gekomen dan de zingende zaag.

  3. beaunino zegt:

    Leuk dat ze dat doen zeg.
    Kyl kreeg ooit een elektrische gitaar van zijn vader. Nooit wat mee gedaan. Staat op zolder.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja mijn zoon dacht ook dat het zo makkelijk ging spelen, maar dat viel hem nog vies tegen. De gitaar heeft weer een goede bestemming gekregen. Een keyboard staat ook nog steeds op de zolder.

  4. Wat een allerleukst initiatief en zelf muziek kunnen maken is inderdaad heel fijn! Oorverdaverend… mooi nieuw woord 🙂

  5. rietepietz zegt:

    Heel erg verdiend inderdaad, leuk dat ze proberene kinderen te motiveren om muziek te maken.
    Kinderen en muzieklessen is niet altijd een succes, dat weet jij uit ervaring, en kinderen iets opdringen werkt gewoon niet!

  6. minoesjka2 zegt:

    Wat een leuk project zeg!! Dit soort lessen zijn voor kinderen gewoon heel belangrijk ……. nou ben ik bevooroordeeld als muzikante, maar …….. het is gewoon ook leuk!!

  7. Leuk project en die verspreking is echt hilarisch… oorverdaverend, haha, die zal ik onthouden, ik houd van die gekke woorden ;-).

Geef een reactie

