Mannen……… Pfff

ZweefvliedDe eerste tijd na mijn scheiding heb ik best wat gedate en ook al snel nadat ik alleen was, alsof ik die leegte meteen weer op wilde vullen.  Maar zo werkt het dus niet kwam ik al vrij snel achter.
De zo zwaar bevochte vrijheid, althans zo voelde ik dat, wilde ik ook niet kwijt maar wat mannelijke aandacht voor mijn toch wel wat geknakte zelfvertrouwen deed me toch best goed eigenlijk.
Had absoluut ook geen moeite om een date te krijgen.  Heb leuke en minder leuke dates gehad maar het eigenlijk maar een keer vervelend gevonden.
Ook gelachen, leuke dingen gedaan maar meestal als ze te dicht op mijn huid kwamen zitten kreeg ik het toch wel een soort benauwd. Niet weer in zo’n situatie komen waarin ik in mijn huwelijk op het laatst zat. Altijd het gevoel hebben om op eieren te lopen.
Nou dat is niets voor mij, stamp ze liever kapot bij wijze van spreken dan. (rotzooi om op te ruimen hoor !!!).Geranium tuin
Heb wel eens gehoord dat je heel wat dates moet hebben voordat je iemand tegenkomt waar de zo beroemde “klik” mee is en dan ook wederzijds. Nou aan dat aantal zit ik nog lang niet en weet ook niet of ik daar wel aan zal komen.
Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje van een man, hij had me op televisie gezien, een paar jaar geleden had ik wel eens met hem zitten praten op een ontmoetingssite, geen datingsite maar het heeft er naastgelegen zal ik maar zeggen.
Kan het dat ik je op tv zag, schreef hij en zo kwamen we weer in gesprek.
Best een leuke man, niks mis mee, niet dat hij me een heel speciaal gevoel gaf maar het was wel fijn om met hem te praten. Alleen hij woont gewoon in een heel ander deel van het land.
bloesem fbEn ook al zegt iedereen altijd als je elkaar leuk vindt moet dat niet uitmaken maar ik denk dat het wel uitmaakt. Als je elkaar leuk gaat vinden dan wil je elkaar toch ook zien en niet alleen via een computer.  En gewoon een keer een eerste date op neutraal terrein was al lastig om te doen.  Hij zag het totaal niet als bezwaar maar bij mij ging dat wel steeds zwaarder meewegen. Heb geen zin meer om weken achter elkaar te gaan zitten kletsen, wil die iemand dan ook zien en spreken. Dat zegt veel meer dan 100 gesprekken op Skype is mijn ervaring.
Dus heb ik vanmorgen toch maar de knoop doorgehakt en gezegd dat ik het uitbouwen van de vriendschap niet zag zitten.
Mijn zoon zei wel, kijk niet zover vooruit, ga gewoon gezellig uit met die man en geniet er gewoon eens van. Maar zo zit ik niet in elkaar, heb gewoon geen zin om daar energie in te steken. En toch voelt het dan wel dubbel aan eigenlijk.
Soms denk ik dan ook wel waar begin ik weer aan. Laat het lekker allemaal gaan, heb best een lekker leven momenteel en zoiets gooit het toch weer allemaal op zijn kop. Bovendien gaat er ook veel tijd inzitten om elkaar wat beterwaterdruppel te leren kennen.
Mannen pfff ben er geloof ik even helemaal klaar mee.
Vanmiddag verlangde ik dan ook even weggaan naar een tropisch eiland, oké toch maar een man erbij haha……  en even niets doen. Ook niet nadenken.
Maar ik had toch een rare zondagmiddag zo heel dubbel en niets gedaan alleen wat foto’s in de tuin gemaakt. Wat zitten oefenen met mijn macroringen die ik gekocht had. Dat wordt nog veel oefenen maar wel ontzettend leuk om te doen. Veel leuker dan mannen eigenlijk. 😉 .

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Mannen……… Pfff

  1. dieneke zegt:

    Ik heb er totaal geen ervaring met daten,lijkt mij zwaar vermoeiend.Een latrelatie lijkt mij dan nog het fijnste,gewoon enkel leuke dingen doen maar lekker op jezelf blijven.Kun je wel samen naar een warm oord bv

  2. Novelle zegt:

    ik weet hierop niets te zeggen dus gewoon maar even een groetje van mij

  3. Er zijn natuurlijk wel leuke mannen Anneke, deze zit nu een reactie bij jou te plaatsen…..hahaha! Ik ben er na mijn scheiding 28 jaar geleden helemaal niet meer aan begonnen, ik had het gezien.

    • gewoonanneke zegt:

      Als je zulke mooie foto’s kan maken zoals jij moet je wel een leuke man zijn haha. Maar zonder dollen. Nee hoor ik heb het ook prima naar mijn zin. Soms weet ik ook niet waar ik weer aan begin. Maar ik blijf mannen gewoon leuk vinden en verfrissend.

  4. Het is inderdaad best spannend hoor, ik geniet er best van! Volgende week ga ik weer iemand ontmoeten. Of het hem is? Geen idee, maar we chatten al bijna 4 maanden, dus wel leuk om elkaar eindelijk eens in het echt te gaan zien… Ach, te dichtbij kan ik dus ook niet hebben hè, heb ik je laatst geschreven… En bij mij is het net als bij jou misschien, straks heb ik er genoeg van, want naar de ‘ware’ ben ik helemaal nog niet op zoek, zou veel te vroeg zijn. Ik vind alleen zijn en mijn eigen dingen doen ook zo fijn. DE TIJD is mijn vriend zeg ik tegenwoordig maar! Ik zie het wel.
    En we kunnen altijd samen nog eens iets leuks doen een dagje, als het maar geen shoppen is ;-).

    • gewoonanneke zegt:

      Nou zo lang chatten doe ik niet meer hoor. Heb ik al regelmatig gedaan maar chatten is zo gemakkelijk. Maar goed natuurlijk kan je precies een leuke man treffen toch, is je gegund. En ik vind het leuk om een keer wat af te spreken. Hoef niet te shoppen hoor. 😉

  5. Lot zegt:

    Na 5 jaar alleen ben ik hem ontmoet. Er was toen nog nauwelijks internet , maar krantenadvertenties werkten ook! Verschillende ontmoet en ook een paar keer 1e afspraak bij hem thuis, geen vervelende ervaringen gehad en ik heb dat ook altijd als leuk ervaren. Zaten een paar leuke bij, maar 1 dronk me teveel (wijnarrangement bij diner voor zich zelf dubbel en het was voor hem normaal 2 flessen wijn per dag te drinken) zelf drink ik ook graag wat alcohol en zou te snel meedrinken ben ik bang. Een andere had kinderen van 6-9 jaar en ik was blij dat dochter net uit huis was. Ok altijd eerlijk verteld wat de reden was. Ik heb de jaren als erg leuk en leerzaam ervaren.

    Bij de laatste serie brieven wist ik onmiddelijk toen ik de enveloppe zag dat dit de goede was, klopt dus al 17 jaar goed. Wonen niet samen en lange tijd lat-relatie op 100 km afstand. Beviel prima.

    • Lot zegt:

      dit moet zijn: afspraak bij mij of hem thuis.

      • gewoonanneke zegt:

        Oke ja een latrelatie zou ook het hoogst haalbare voor mij zijn. Ik ben toch wel gewend om mijn eigen dingen te doen. Maar gewoon een man om zo nu en dan eens wat leuks mee te doen lijkt me wel wat. Ik zie het wel. Ben niet zo heel erg zoekende, dit kwam toevallig weer op mijn pad even. Maar ik zeg ook nooit nooit.

  6. rietepietz zegt:

    Nou ja, het getal dat “men”noemt is natuurlijk een gemiddelde. Mijn dochter werd stiekem door háár dochter op een site gezet , maar toen was ze al een jaar alleen. Ze heeft met één van de mannen die reageerden (en die ondertussen een andere vriendin heeft) nog mailcontact, maar na één ontmoeting wist ze wél dat hij het niet voor háár was. Maar de tweede man waar ze mee afsprak is nu haar levenspartner , ze vielen op slag voor elkaar bij ontmoeting één!
    Ik denk dat je het goed gedaan hebt, je kunt vriendschap wel opbouwen maar dan is afstand een belemmering en als er verder toch al geen aantrekkingskracht is …….dat lijkt me toch wel nodig als er liefde uit moet groeien.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat is ook zo hoor. Niet dat ik nou zo’n lange lijst heb maar ik heb best al een aantal keren gedate. En ook wel een keer een leuke vriendschap gehad ongeveer een jaar.
      Ach wie weet. Heb het nu ook goed naar mijn zin momenteel. Het moet wel iets toevoegen.

  7. Lenjef zegt:

    Over snelkookpotten en een wijntje

    mannen, ze zijn zoals potten en pannen
    sommige bakken goed, andere slecht
    het ligt ook een beetje aan het gerecht
    de saus én de gemaakte aperitiefplannen

    Lenjef 😀

    • gewoonanneke zegt:

      Grinnik… haha. Ja vooral die aperitiefplannen is wel zaak om daar vooraf over te praten…….. Het leuke van bloggen is dat ik het ook een beetje op mag kloppen allemaal toch…..

  8. kakel zegt:

    Ik heb nul komma nul ervaring met daten. Het mooiste is om iemand “spontaan” tegen te komen maar dat is veel makkelijker gedaan dan gezegd.
    Als je geen goed gevoel over die man hebt, geef ik je groot gelijk dat je de vriendschap niet verder wilt opbouwen. Wie weet wat voor moois je nog boven het hoofd hangt… Ik gun het je in ieder geval van harte!
    Liefs Kakel

    • gewoonanneke zegt:

      Ja had er al niet echt een heel goed gevoel bij. Ach wie weet joh, ben zeker niet wanhopig op zoek hoor, eigenlijk helemaal niet. Heb het prima momenteel, zit goed in mijn vel. Ik zie wel wat het leven nog in petto heeft.

  9. Rob Alberts zegt:

    Soms ontmoet ik iemand en soms zoek ik iemand.
    De ware heb ik nog niet gevonden.

    Toch probeer ik er in mijn eentje het mooiste van te maken.
    Samen is misschien leuker.

    Maar alleen kan het ook prima!

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

