Alles kraakt…….

Gisterenavond ben ik als een blok in slaap gevallen, had flinke koppijn en daar kwam ik ook weer mee op. Vanmorgen had ik grote moeite om weer op te komen want ik moest al vroeg naar mijn moeder. Had nog even het idee om mijn zus te bellen om met de auto te gaan maar dacht, bewegen is misschien gewoon wel goed om te doen dus toch maar op de fiets gestapt ondanks alle stijve spieren en blauwe plekken.  Mijn linkerhand en knie hebben de klap het hardst opgevangen en dat voel ik dus wel goed.
En eigenlijk baal ik er nog steeds van die k**** hond of ik kan beter zeggen die stomme baas van die hond die niet oplette.
Ben zelf ook wel vaak al gevallen hoor door mijn eigen schuld, door struikelen, of niet opletten maar nu heb ik echt zo’n gevoel, het is mijn schuld niet maar ik zit wel met de gevolgen en precies in een week dat ik het zo ontzettend druk heb.
Mijn krant verschijnt een week niet dus ik moet dubbele berichten inleveren en precies deze weken wordt er gewoon onwijs veel georganiseerd hier in het dorp. Niet echt lekker dus.
Nou komt het als je wat minder kan doen altijd slecht uit natuurlijk maar goed, beetje piepen, zeuren en knerpen mag ik ook wel eens 😦
Vanmiddag had ik nog een afspraak waar ik weer een km of 20 voor moest fietsen maar die heb ik toch maar afgezegd. Vond naar mijn moeder gaan eigenlijk wel welletjes.
Mijn broer had gezegd dat er iemand van de zorg zou komen voor een keukentafelgesprek maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Er kwam iemand van de dokterspraktijk langs, dat doen ze zo om de drie maanden om te kijken hoe het met mijn moeder gaat.
Op zich ook wel goed een keer met die mevrouw te spreken maar echt nodig was het dus niet geweest. Denk dat mijn broer het gewoon verkeerd begrepen heeft.
Vroeger kwam de dokter zelf om de paar maanden langs, eigenlijk vind ik dit dus best een goed systeem. Deze assistente komt echt uitgebreid praten met mijn moeder, ze nam er alle tijd voor en zou er noodzaak zijn geeft ze het door aan de dokter. Ze checkt medicijnen, bloeddruk, gewicht en kijkt ook naar het totaalplaatje. Ja ik vond dat toch wel prettig eigenlijk. Ook de huiselijke situatie, of ze misschien naar een dagopvang of zo wil of anders voorzieningen worden besproken dan. Dus toch niet helemaal voor niets geweest.
Hoop dat ik me morgen weer een beetje beter voelt. Probeer toch maar in beweging te blijven, weet onderhand wel uit ervaring dat dit het beste is voor mij.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Alles kraakt…….

  1. beaunino zegt:

    Je bent er mooi klaar mee. Hopelijk is het morgen beter. Wat handig, zo’n assistente aan huis.

  2. Dat is vervelend hoor Anneke, het is inderdaad het beste om als het kan, te blijven bewegen. Sterkte hoor.

  3. Marja zegt:

    Ik zou die hond en baas ook vervloeken. Sterkte vandaag.

  4. rietepietz zegt:

    Vanavond is de spierpijn waarschijnlijk het hevigst , morgen dus ietsje beter. Neem een lekkere warme douche (nog liever een bad), voor je naar bed gaat . Wel extra vervelend natuurlijk als je het net hartstikke druk hebt.

  5. kakel zegt:

    (Spier)Pijn komt altijd ongelegen, zeker als je het druk hebt. En wanneer heb jij het nou niet druk?
    Spierpijn is de tweede dag het ergst, dus bereid je voor. De tip van Rietpietz vind ik een goeie: warmte! Sterkte hoor.
    Liefs kakel

  6. minoesjka2 zegt:

    Goed systeem zeg van die huisarts!!
    En ja, bij kneuzingen en stijve spieren is bewegen het best, maar, niet altijd het leukst 😦 Hoop voor jou dat het ondertussen al een stukje beter gaat.

  7. jeetjemina zegt:

    Ach jee…je hebt een flinke smak gemaakt zo te lezen! Daar kun je je aardig krakkemikkig door voelen. Zelf ben ik twee weken geleden net niet van mijn fiets gevallen maar omdat te voorkomen heb ik wel een schouderpees gescheurd! Erg lastig, zeker ondat het rechts is. Dus ik snap dat het voor jou ook knap vervelend is.
    Sterkte en beterschap.
    Gr eva

Geef een reactie

