To do lijstjes …….

Ikto do lisjtje hou niet van allerlei lijstjes invullen op blogs maar voor mezelf maak ik altijd wel lijstjes van wat ik nog moet doen en wat ik eigenlijk nog wel zou willen doen.
Gisterenavond was het laat geworden, nog naar een detective zitten kijken tot diep in de nacht maar had wel voor vandaag al vast mijn To do lijstje gemaakt.
-Twee belastingaangiftes doen (natuurlijk      weer tot bijna het laatst uitgesteld)
-Verzekeringen van het kinderwerk regelen
-Hotelbon (die ik zo stom was om te laten verlopen) omboeken
-Notulen van de redactievergadering maken
-Mailboxen leegmaken
-Nog vier stukken voor de krant schrijven
-Twee broeken korter maken
aangifte-inkomstenbelasting-01-700x347En dan nog de gewone dingen die ik niet op het lijstje had gezet zoals afwassen en nog een was draaien, eten maken en de weekendlijkse dingen.
De start was niet zo goed, om 12 uur werd ik pas wakker maar goed nachtmensen beginnen pas later op de dag warm te draaien .
Dus na nog even een tijdje gesproken te hebben op Skype met een vriend toch maar begonnen met de belastingaangiftes voor mijn moeder en mezelf.  Leuker kunnen ze het niet maken wel makkelijker. En inderdaad alle bedragen van de jaaropgaves staan er al in.
Dus alleen nog maar even controleren en wat andere gegevens invullen en het is geregeld, nou ja toch nog wel wat rekenen en doen voordat het klaar was maar het lukte.
Ik vond dat ik wel een uurtje onder zonnebank verdiend had op deze sombere dag dus dat maar gedaan. Heerlijk ontspannen hoor.
Eten gemaakt, zelfs vers gekookt en opgegeten, afwas en daarna begonnen aan de rest van de dingen, het ging makkelijvlagk.
Mijn hele lijstje afgewerkt alleen die twee broeken niet korter gemaakt dus die schuif ik dan maar door.  Was eigenlijk best tevreden, een nuttige pyjamadag op deze manier.
Straks nog even de vlaggenstok van de zolder halen en de vlag opzoeken en dan ben ik klaar voor de Koningsdag morgen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op To do lijstjes …….

  1. Je hebt nog een heel programma voor vandaag Anneke, succes hoor.

  2. Corja zegt:

    Goed zo! Bijna alle klussen geklaard. Broeken korter maken, zo’n hekel aan, maar het moet (bijna) altijd 😉

  3. Een goed benutte dag hoor! Ik vind het ook altijd zo fijn als ik klaar heb gekregen wat ik in mijn hoofd heb. Vandaag ben ik ook al een heel eind… Alleen nog strijken, doe ik eind vd dag als dochter en schoon weer weg zijn, die komen zo eventjes langs.
    Hoop dat je een leuke Koningsdag hebt gevierd!

  4. kakel zegt:

    Klusjes die blijven liggen noemen ze knagende ratten. Ook weer wat geleerd vandaag 🙂
    Jij hebt je dag weer nuttig besteed!
    Hoop dat je nog tijd had voor een oranjebittertje tussendoor…

  5. tagrijn zegt:

    Eindelijk weer eens en teken van leven van mij. Het nadeel van een todolijstje is dat het steeds langer wordt. Althans bij mij.

  6. rietepietz zegt:

    Best wel een láng lijstje voor één dag, en dan pas om 12 uur op…. als ochtendmens zou ik het dán al niet meer zien zitten;-)

Geef een reactie

