Het Oranjezonnetje….

IMG_4985Koningsdag vandaag, vroeger was het altijd zo dat we voor de Koninginnedag iets nieuws kregen van kleding of in ieder geval onze zondagse kleding aan mochten trekken.
En eigenlijk heb ik dat nog steeds ieder jaar dat ik iets nieuws koop en dan maar hoop dat het mooi weer is en ik het aan kan trekken.
Dus vorige week in de stad een zomerse outfit aangeschaft hoewel de voorspellingen niet echt goedKoning7 waren.
Maar net als vroeger ik regelmatig stond te bibberen op het schoolplein op Koninginnedag omdat ik perse mijn nieuwe jurkje aan wilde hebben had ik dat vandaag ook en het ging net.
Het was niet echt warm maar het Oranjezonnetje scheen en dat maakte het wel een stuk vrolijker en ’s middags uit de wind in het zonnetje was het zelfs lekker.
Van alles wordt er ieder jaar bij ons georganiseerd echt een dorpsfeest voor jong en oud waar iedereen ook naar toe komt.
Koning13Met daarbij de horeca die open is en goede zaken doet.
Mijn zus en zwager kwamen eerst even een bakje doen met natuurlijk een oranje tompoes en daarna gingen we ook richting feest. “Ken jij iedereen” vroeg mijn zwager na de zoveelste keer hallo en dag gezegd te hebben.
Na een rondje en even naar de oude tractoren die aan het ringrijden waren gekeken te hebben de stoep opgegaan naar het café op de dijk.
Het werd al snel drukker en gezellig.  Op feestdagen drink ik altijd bier, anders eigenlijk nooit, maar als ik het tempo aangehouden had waarop ik biertjes aangeboden kreeg had ik nu niet deze blog zitten te schrijven.Whitney Dus zo nu en dan maar een rondje overgeslagen.
Maar ze smaakten lekker hoewel ik nog even tevoren tegen mijn zus gezegd had, moet er niet aan denken met dit weer om bier te drinken.
“Je bent ook zo moeilijk om over te halen hé” zei ze nog wel een beetje kattig haha.
Nou ja op zo’n dag mag het wel een keer en heb ook best veel gelachen en lol gemaakt. Uurtje of zes was ik weer thuis en plofte ik op de bank en viel een paar uur in slaap om weer helemaal fris en fruitig eten te gaan maken.
Een onverwacht leuke Koningsdag op naar 5 mei.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Het Oranjezonnetje….

  1. Marja zegt:

    Het zag er allemaal heel gezellig uit met dat zonnetje, maar de oranje dames stonden wel een beetje te blauwbekken langs het water.

  2. rietepietz zegt:

    Klinkt als een échte feestdag. Bij ons maakt men zich er al jaren vanaf mer een “kleedjesmarkt”in het dorp die allang geen kinderaangelegenheid meer is. en zich steeds verder uitbreidt. Ik zie er niets feestelijks in. Misschien dat er in andere wijken nog wel andere dingen georganiseerd worden maar dit is het oude centrum, dáár zou het toch allemaal moeten gebeuren!

  3. Allemaal heel gezellig hoor Anneke, het weer viel hier best mee.

  4. Harrij Smit zegt:

    Klinkt nog ouderwets feestelijk. Gelukkig gaf de zon nog een klein beetje warmte af, want blauw(bekken) kleurt voor geen meter met oranje 🙂

  5. minoesjka2 zegt:

    Toch wel erg leuk die ouderwetse spelletje als ringsteken 🙂
    Ik ben even naar de vrijmarkt geweest in het centrum, en ik moet zeggen, dat was onverwacht ook erg gezellig 🙂

  6. Mrs. T. zegt:

    Mijn oudste vierde voor het eerst Koningsdag in Eindhoven en ze vond het geweldig. Ik moest werken en ook dat was leuk. Maar bier, brrrr. Dat lust ik niet. GEwoon bier tenminste niet. Een lekker witbiertje dan weer wel.

  7. Plato zegt:

    Mooi verslag. Ik keek vanuit België naar koningsdag en ik vond het wat saai. Het zal in de andere plaatsen vast leuker zijn geweest. 5 Mei is hier in Wormerveer popmuziek op de markt. Ik ga er niet voort de deur uit. Kan ook niet want er zijn hier twee mannen aan het tegelen.
    Na vandaag is alles weer normaal gelukkig.

Geef een reactie

