Onderweg…..

Als ik zo aan het fietsen ben kom ik onderweg best wel eens grappige dingen tegen zoals pas een verkeersbord, ik was er aVerkeersbord 1l voorbij voordat ik het goed gelezen had dus nieuwsgierig geworden maar even afgestapt en teruggegaan.
En daar stond:
Tja ik ben voor alle zekerheid maar wat zachter gaan fietsen want je weet het maar nooit natuurlijk.
Ter verduidelijking het is een straat waar geen auto’s in mogen rijden dus.
Het grappige was dat toen ik terugreed er net een politiewagen aankwam die stopte om te kijken wat ik nou ging doen. Ze zagen me wel een foto maken maar vroegen verder niets.
Het heeft er niet zo lang gehangen want een paar dagen later zag ik dat het vervangen was door het bord “Vergunningshouders zijn hier hier te gast” en verder dezelfde tekst. En heel stiekem dacht ik zouden ze ook bedacht hebben dat het wel een vreemd bord was eigenlijk.

IMG_2320Of een paar maanden geleden in Valkenburg bij een restaurant, ik vond dit wel inventief gevonden van de eigenaar van de zaak.
Die was het blijkbaar helemaal zat al die mensen die daar alleen kwamen om naar het toilet te gaan zonder wat te gebruiken.

Vanmiddag fietste ik ergens en daar zag ik een (neem ik aan) belbus waar 2 dames op leeftijd instapten geholpen door de chauffeur.
Waarschijnlijk werd deze bus gesponsord door diverse bedrijven maar het was een heel komisch gezicht dat er met grote letters achterop stond ” Kringloop Krimpen aan den IJssel”.  Blijkbaar konden de dames nog wel een tweede ronde mee dacht ik maar durfde toch niet af te stappen om een foto er van te maken.

Verkeersborden Breekade brug 1Of deze de afgelopen zomer bij een fietsbrug waar blijkbaar de letters niet met echt goede lijm er op aangebracht waren en dit overbleef.  Toch maar heel voorzichtig overheen gefietst. ;).
Peterput1
Een leuke vond ik dan wel weer toen ik een keer lopend door het Loetbos deze aanduiding zag staan: Vast niet vernoemd naar mijn kind maar toch leuk om zijn naam te lezen. Hoorde later dat een mijnheer van het beheer van het Loetbos al deze namen verzonnen had.

boekenkast 1Langs de weg zie je ook vaak allerlei producten te koop aangeboden worden, groenten en fruit op een rek met een potje er bij waar je het geld in kan doen. Pompoenen winkelGoed van vertrouwen en leuk dat het nog kan in ons dorp en omgeving.
Twee voorbeelden waarvan ik de ene wel heel leuk vond, een boekenstand, dat zie je toch niet veel. De pompoenen zie je hier in de herfst bij veel huizen te koop staan. Maar deze verkoper had er wel werk van gemaakt door er zo’n mooi rek voor te timmeren.
Ik weet nog dat de nu bijna volwassen kinderen die daar op die boerderij wonen vroeger toen ze nog kleiner waren ieder jaar met hun pompoenen op de rommelmarkt in het Huttendorp goede zaken deden.
koe op grasNog een uitsmijter dan boven op een grote stapel met ingekuild gras stond deze waakkoe zoals ik hem maar genoemd heb.
Wel vastgebonden zodat hij er niet af zou waaien.
Heel eerlijk gezegd vond ik vroeger de hooibergen tockunst hooih wel mooier om te zien (en zeker om te ruiken) dan deze stapels met ingepakt gras in plastic.
Hoewel daar dan ook wel weer mensen zijn die er creatief mee omgaan zoals iedere jaar deze ene berg met plastic grashopen beschilderd worden.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Onderweg…..

  1. Een mooi verhaal met fraaie foto’s Anneke. Die wegen ken ik wel, eigenlijk zijn ze voor de fietsers, maar auto’s mogen er met gepaste snelheid ook gebruik van maken, en zijn dan te gast.

  2. kakel zegt:

    ’t Smalle Kampje 🙂 Ik heb ’t bord ook gezien. En die boeken staan “bij ons” langs de dijk. Het is me wat in de Krimpenerwaard!

  3. Marja zegt:

    Wat zie je veel leuks als je je oplettertje aan hebt staan. Dank voor het delen.

  4. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Heel leuk blog.
    Ik kom natuurlijk ook veel tegen maar maak er zelden een foto van.
    Er is zoveel leuks te zien!

  5. Harrij Smit zegt:

    Wat een leuk blog zo, Anneke, met die grappige borden 🙂 – je verzamelt ze blijkbaar. Of je kijkt gewoon heel goed.

  6. rietepietz zegt:

    Leuk he als je op borden gaat letten, er zitten vaak héél bijzondere bij. maar dat laat jij hier al zien!
    Ik ben het eens met jouw opvattingen over de manier waarop het hooi bewaard wordt!

  7. Plato zegt:

    wat een ontzettend leuk blogje, Anneke. Al die borden, heel grappig. En die vastgebonden waakkoe is ook niet mis. Erg leuk allemaal. Heel graag gelezen.

  8. Rob Alberts zegt:

    Ik twijfel nog over zo’n boekenruilplankje bij de voordeur.

    Leuk blog!

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

