Winkel controle…

Met mijn vriendin die gaat verhuizen ging ik naar Leen Bakker om te kijken naar iets voor controle poortjesop de vloer gewoon ter oriëntatie.
Mijn vriendin (eigenlijk een vroegere buurvrouw die later echt een vriendin voor me geworden is) is 10 jaar ouder dan ik en haar man is nog een een jaar of 8 ouder dan dat zij is dus die wordt dit jaar al 80 en ziet het niet meer zo zitten om zelf wat uit te gaan zoeken, hij vindt het allemaal wel best.
Na overal goed gekeken en vergeleken te hebben gingen we weer zonder ook maar iets gekocht te hebben naar buiten en toen ik door de poortjes liep begon het opeens te piepen.
“Ben ik dat” zei ik verbaasd tegen die man die daar bij de klantenbalie zat “Heeft u iets in uw zak waarvan ie afgaat” vroeg de mijnheer ” alleen mijn sleutels” zei ik mijn zakken leeghalend.  “Heeft u soms uw jas bij C & A gekocht” vroeg de man verder “nee zei ik die jas heb ik al zo lang en niet bij C en A gekocht”.
Maar opeens bedacht ik dat ik een shirtje aanhad dat ik inderdaad vorige week bij C en A had gekocht. Normaliter worden bij mij alle merkjes, maten, wasvoorschriften er uit geknipt maar bij deze was ik er nog niet aan toegekomen.
En inderdaad daar zat nog zo’n merkje in waarop die af kan gaan.
“Ik zou hem er maar uitknippen” zei de man “hij gaat nu iedere keer weer opladen”.
Dus dat thuis maar meteen als eerste gedaan.
Een dag daarna was ik bij de Lidl. Heb altijd mijn fototas bij me en die stond in de kar. Ik had niet veel boodschappen maar die cassière ging zo nadrukkelijk in mijn kar staan kijken dat ik dacht misschien iets vergeten te zijn.
Meestal til ik mijn tas even omhoog om te kijken want het is me inderdaad wel eens overkomen dat er nog iets achter of onder lag. Wat ik met mijn hand op mijn hart altijd eerlijk ben gaan betalen daarna.
Dus ik vroeg “is er iets niet goed” .
Wij moeten alles controleren zei ze, ik vond het een beetje een overdreven manier waarop ze het zo nadrukkelijk ging zitten doen en voelde me net een winkeldievegge.
Voordat ik uit de winkel ging controleer ik altijd mijn bon even en ben behoorlijk prijsbewust. Ik had een plant gekocht die vtassencontroleoor de halve prijs was van 1,60 voor 80 cent en ze had 1,60 gerekend.
Dus toch wel een beetje triomfantelijk ging ik terug naar de cassière en zei, volgens mij heeft u teveel gerekend. Ze belde een hulp om te vragen of het klopte en inderdaad het klopte.  Oké het was maar 80 cent maar toch, had wel het gevoel haar zo even terug te pakken voor dat overdreven kijken in mijn karretje toen ze me het teveel betaalde bedrag terug gaf.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Winkel controle…

  1. beaunino zegt:

    Mooi zo;-). Dat zal r leren;-))

  2. Wat een kind zeg… Weet je dat ze wettelijk niet eens in je tas mogen kijken. Maar dat deed ze niet hè. Mijn zus heeft een keer een assertiviteitscursus of zoiets gedaan en daar werd heel expliciet gezegd dat het niet mag…

  3. rietepietz zegt:

    Er zijn wel meer zaken die zo streng controleren, ik neem in dié zaken ook niéts mee naar binnen.
    In de tas kijken mág je weigeren maar ze mogen bij twijfel wel politie bellen en dié mag in de tas kijken.

  4. minoesjka2 zegt:

    Zo zie je maar, je bon nakijken loont echt. Ik zal inderdaad ook nooit de winkel uitgaan, voor ik mijn bon gecontroleerd heb en zo af en toe kom ik toch foutjes tegen, en het gekke is, die fouten zijn altijd in het voordeel van de winkelier en dus ten nadele van mij 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik controleer ook altijd hoor en heb ook wel regelmatig dat er iets niet klopt, vaak hebben ze dan de afgeprijsde dingen niet in de kassa staan, daar moet je altijd goed op letten.

Geef een reactie

