Wie zijn hoofd niet gebruikt………

IMG_5418Die moet zijn benen gebruiken.  Ja dat zei mijn moeder vroeger altijd tegen me als ik eens wat vergat of ik kan beter als ik weer eens wat vergat. Als jouw hoofd niet vast zat, was ook een van haar uitdrukkingen, vergat je dat ook nog.
Soms denk ik wel dat mijn hersens sneller gaan dan de dingen die ik doe en dat het daardoor komt dat ik van alles vergeet. Zit al weer aan het volgende te denken wat ik moet gaan doen.
Zoals vorige week, had de straat voor schoongemaakt met een hogedrukreiniger maar moest ’s middags ook nog even naar het dorp om wat foto’s te maken voor de krant.
Ik had de deur wel dicht gedaan maar het haakje zo gezet dat hij niet in het slot kon vallen zodat ik iedere keer weer naar binnen kon komen.
Na het opruimen van alle spullen ben ik snel op de fiets gestapt en een rondje dorp van een uur of 1 1/2 gaan doen. Stoomboten op de Lek waar mensen gratis op mee mochten varen en een stoomtreintje dat op het dorp reed.
’s Avonds zouden mijn zoon en schoondochter komen eten, ik had alles zo goed als klaar, het was prachtig weer en ik was even in de tuin gaan zitten toen ze kwamen.
“Je had ons zeker aan zien komen” zei mijn schoondochter wIMG_5423ant de deur stond al open “Nee zei ik, ben gewoon vergeten hem dicht te doen vanmorgen en ben ook nog naar het dorp geweest om foto’s te maken, weer geluk gehad dus”.  Stom stom stom.
Vanmiddag ging ik bij mijn moeder werken in de tuin. Had mijn telefoon op het bankje buiten gelegd zodat ik hem wel kon horen.
Druk bezig geweest een aantal uren, het was heerlijk weer om te tuinieren, alles weer opgeruimd. Nog een bloesje gestreken voor mijn moeder, de was meegenomen, mijn eigen spullen gepakt en omdat ik toch wel weer langer gebleven was dan ik van plan was eigenlijk te snel weggegaan.
Toen ik al even thuis was wilde ik even iemand bellen en pakte mijn telefoon, althans dat wilde ik doen maar kon hem niet vinden. Mijn eigen nummer even gebeld met de huistelefoon maar eigenlijk wist ik het wel en zag ik zo voor me waar ie lag op het bankje nog bij mijn moeder.
Nu was mijn moeder vanmiddag al wat onzeker toen ze even buiten kwam kijken bij me maar heb haar toch maar gebeld of ze even kon kijken of in haar geval kan ik beter zeggen voelen of er wat lag op dat bankje.
En even later belde ze me terug, ik heb hem hoor, zei ze heel trots dat ze hem gevonden had, het is net een portemonneetje.
IMG_5409Blij toe maar goed toen had ik hem nog niet natuurlijk. Eerst maar even gegeten en daarna op de fiets toch maar weer gestapt, weer 20 km fietsen om mijn telefoon op te halen. Morgen heb ik zoveel afspraken staan dat het er ook niet van komt.
Ze had er geen erg in maar als ze nog wat in betere doen geweest was zou ze het zeker gezegd hebben tegen me : Ja meisje,  als je je hoofd niet gebruikt moet je je  benen gebruiken.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Wie zijn hoofd niet gebruikt………

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik was wel een beetje versleten ’s avonds. Pff zijn de laatste weken toch al heel drukke weken en eigenlijk kan je zoiets er dan niet bij hebben. (al is het natuurlijk maar een kleinigheid)

  1. rietepietz zegt:

    o ja zó herkenbaar, mijn moeder zei dat óók altijd, en ik moet bekennen dat ik het zélf ook vaak zeg…..niet dat ik vergeetachtig ben hoor;-)

  2. kakel zegt:

    Volgens mij is dat een vrij bekende uitdrukking, maar ik kan me voorstellen dat jij ‘m bijzonder vindt.

  3. minoesjka2 zegt:

    Als kind vergat ik ook nog al eens wat, en dat werd dus ook heel regelmatig tegen mij gezegd, en ik moet zeggen, zelf zeg ik het ook nog wel eens (het meest tegen mezelf:-) )

  4. Oh jee, er zijn er meer zoals ik.
    Mijn moeder zei vroeger altijd, als je kont niet vast zat kon je de hele dag niet zitten, want ook die zou je vergeten.. Weet je wat het is, we hebben gewoon teveel dingen aan en in ons hoofd.. 😉

Geef een reactie

