Heerlijke moederdag

Fuut met jong 4

Ik weet dat voor sommige mensen Moederdag helemaal niet leuk is. Om wat voor reden dan ook, moeder overleden, geen contact meer, kind overleden, onvervulde kinderwens en zo zullen er nog wel meer redenen zijn waarom ze Moederdag liever over zouden slaan. Heb zelf ook een tijd gehad dat ik die dag vervloekte en ik weet ook wel dat het niet op die ene dag aankomt maar toch, Moederdag blijft voor mij best bijzonder.
Gisteren kwam mijn zoon met zijn lief al eten. Hij moest gaan werken in het café waar hij vroeger werkte en zo nu en dan nog wel eens invalt.
Fuut18Zijn vriendin bleef bij mij en we hadden een heel gezellige avond. Ik heb programma’s gezien waar ik anders nooit naar kijk, er ging een wereld voor me open haha.
Gisteren had mijn zoon gebeld of ik wat wist voor moeder dag maar ik vind gewoon als ze komen eigenlijk al fijn.  Liever geen bloemen zei ik, hou niet zo van bossen bloemen, dan liever iets voor onder de douche of bodylotion.
Vanmorgen om 7 uur was ik wakker en ging naar het toilet. Ik zag in de gootsteen een bos mooie bloemen staan. Hé dacht ik vreemd maar goed. Nog lekker mijn bedje ingedoken en een poosje geslapen.
Het jonge stel sliep lekker uit, blij toe, was al bang dat ze zo gek zouden zijn om me een ontbijtje op bed te brengen, gewoon voor de fun.
Zo half 12 kwamen ze op en hebben we uitgebreid zitten brunchen, ze hadden lekkere dingen meegenomen en ik kreeg een leuke cadeau. Fuut met jongen 4
“En bloemen mam” zei mijn zoon en schoot in de lach.  “Nou dank je wel zei ik”.
Wat bleek hij was 12 1/2 jaar werkzaam in het café en was dus letterlijk in de bloemetjes gezet. Zelf moesten ze nog van alles doen vandaag dus voordat ze dan thuis zouden zijn, zouden de bloemen ook niet mooi meer zijn. Weet je wat, zei ik, ik geef ze aan oma die is er hartstikke blij mee en dat vonden zij ook wel een goed plan.
Dus vanmiddag even naar mijn moeder geweest, die totaal echt geen besef meer had dat het vandaag Moederdag is hoewel ik het vrijdag nog tegen haar gezegd heb. Maar ze was blij me de bloemen en zeker met het onverwachte bezoek.
Ik heb echt een fijn weekend zei ze, gisteren had ze pannenkoeken gehad van tafeltje-dek-je.  Dat vond ze zo heerlijk. Weet je hoe lang het geleden was dat ik die gegeten heeft, zei ze, dat kan wel jaren zijn.
Wat dat betreft zal ze ook nooit eens ergens om vragen terwijl het zo’n kleine moeite zou zijn om ze voor haar klaar te maken.  Ook al vragen we het best wel eens en nemen we ook wel eens onverwacht wat mee zoals pas verse aardbeien of een oliebol.
Wat dat betreft gaat ze toch wel achteruit. Van de week was haar zus overleden, die was 8 jaar jongerFuut12. Ze kon amper herinneren wie het was. Pas toen ik de naam van haar man noemde en waar ze woonde en de namen van de kinderen kwam het weer terug bij haar.
En vandaag begon ze er zelf wel over te praten.
Ze zijn nu nog met 2 zussen over (en een schoonzus), zij als een na oudste en de jongste die ook al een eindje in de 80 is.
Maar vandaag was ik toch blij dat ik met Moederdag nog weer naar haar toe kon gaan.
Ps. Tussen de twee foto’s links en rechts zit een week verschil.

Dit bericht werd geplaatst in Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Heerlijke moederdag

  1. Marja zegt:

    Wat een heerlijke dag.

  2. Al met al is het toch een fijne dag geweest Anneke, en wat een mooie foto’s laat je ons hier zien.

  3. rietepietz zegt:

    Ja natuurlijk hoort Moederdag er gewoon bij als je nog een moeder hebt. En dan hoeft het echt niet groot gevierd te worden maar gewoon “Moeder een plezier doen” ook al doe je dat toch regelmatig . Geen móeten maar graag willen!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja zo is het hoor. Ik heb ook wel eens als ik het druk heb dat ik denk pff weer naar mijn moeder, ga toch wel minimaal 2 maar heel regelmatig ook wel 3 keer per week. Maar zou haar er niet voor kwijt willen. Ze is ook veel liever als vroeger of misschien ben ik wijzer geworden haha en milder in mijn oordeel. Het ontroert me nu vaak als ik dingen voor haar doe en ze zo blij er mee is.

  4. Mooi dag gehad dus! Heerlijk!
    En die fuutjes, zo schattig!

  5. beaunino zegt:

    Gezellig weer Anneke. Mooie foto’s.

  6. minoesjka2 zegt:

    Fijn dat jij, maar ook je moeder er van genoten hebben. Zeker als ouders kwetsbaarder worden, sta je er wat meer bij stil.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik heb dat inderdaad, vaak ontroerend hoe ze reageert en blij is als je komt. Ze had er helemaal geen erg in dat het moederdag was, die dagen ontgaan haar helemaal nu.
      Maar ze zegt daarna wel tegen iedereen dat ze bloemen van haar kinderen heeft gehad voor moederdag,dat dan weer wel.

Geef een reactie

