Behangen met bejaarden..

behangejteMijn vriendin en haar man gaan verhuizen en ik had aangeboden een of twee dagen te komen behangen en dus hadden we dit weekend gepland.
Nog een andere vriendin met haar man zouden komen helpen dus met twee teams zouden we gaan werken en mijn vriendin zou de catering doen opruimen en schoonmaken.
Ik ging samen met de man van mijn vriendin een team vormen, naar jou luistert ie wel had ze gezegd, bij mij gaat ie zijn eigen gang en komt er niets van terecht.
Een heilig vertrouwen dat ik dan maar waar moest maken, haar man is 10 jaar ouder dan zij ongeveer dus hij hoopt dit jaar al 80 te worden maar het is nog best een vitale man hoor.
Ik wist dat we het met elkaar zouden doen dus daar had ik me wel op ingesteld alleen eigenlijk ben ik meer een doehetzelver en dan ook nog hetliefstinmijneentje.
Maar goed mijn teammaat zou insmeren en ik zou behangen. Ze hadden gisteren al banen geknipt en plaksel gemaakt dus konden we zo aan de slag gaan.
Amper twee banen er op werd er al weer geroepen voor koffie, ppff meteen al zitten met zijn allen, best gezellig hoor ook maar zelf zou ik liever meteen tot een uur of 12 doorgegaan zijn. Zo werk ik thuis ook altijd. Zet gewoon een bak thee gloeiend heet en tegen de tijd dat ie koud is drink ik hem even op en ga meteen weer verder.
Met mijn teammaat ging het ook wel goed al haalde hij de restjes soms nog amper voordat ik ze afgeknipt had uit mijn handen haha. Echt helemaal niets voor mij dat gehang om me heen.
Maar ik kbehangenan twee dingen doen, me er groen en geel aan ergeren of gewoon met grapjes en een beetje dollen maar doorgaan met behangen, dus voor het laatste gekozen.
Tegen de avond had ik de slaapkamer gedaan en was al een stuk bezig in de hal in de gang, het andere team was aan de kamer nog bezig.
Wat doen we vroeg mijn vriendin, zal ik eten bestellen of willen jullie stoppen. Ik ga wel door zei ik dan hoef ik morgen niet meer. De andere sloten zich hierbij aan.
Dus gezellig zitten Chinezen en daarna de laatste loodjes en het venijn zit altijd in de staart, ik weet het. Het leek nog maar zo’n klein stukje maar het was toch wel kwart over 9 pas toen we klaar waren.
Op het laatst ging iedereen zich met mijn laatste stukjes behang bemoeien terwijl het net zo’n lastig laatste hoekje was. De een plukte bijna de snippers van mijn schaar af terwijl de ander al de trap en alles aan het schoonmaken was.
Hallo zei ik, jij was van de catering, wegwezen en tegen mijn teammaat zei ik, ga jij de stopcontacten er maar opzetten. Even rustig mijn laatste ding in mijn eentje willen doen.
Alles klaar, iedereen afgedraaid en spierpijn, morgen ben ik bang nog erger maar morgen ben ik dan wel “vrij” . Dat is ook wel lekker. Maandag ga ik nog even een kast van binnen behangen, ze heeft echt zo’n huis met van die inbouwkasten er allemaal in, dat is niet zoveel werk.
Geef mij maar een behangtafel, alle materialen om te behangen, lekkere muziek en maar smbehangen44eren en plakken en niemand die zich er mee bemoeid dan ben ik op mijn best.  Behangen, ik vind het zulk leuk werk om te doen en achteraf was het best een heel gezellige dag en hebben we ook wel gelachen met elkaar dat is ook wat waard maar eigenlijk ben ik toch wel een solist pur sang.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Behangen met bejaarden..

  1. Marja zegt:

    Ik zie het helemaal voor me. Al die restjes die uit je handen worden geplukt.

  2. Dat weet je dan nu ook weer helemaal zeker hè.. Ik kan het me voorstellen hoor, zou ook gek worden van dat gehang om me heen… Leuke logje met een erg leuke titel trouwens, ik moest bij voorbaat al lachen. En zo beeldend geschreven, ik zag het ook helemaal voor me!

  3. rietepietz zegt:

    Herkenbaar, behangen is leuk maar áls je al met een maatje werkt moet je goed op elkaar ingespeeld zijn. Henk en kunnen dat gelukkig goed samen doen al maken we toch ook al ongeveer aanspraak op de titel van jouw log;-) Maar ook ik hou niet van gedoe met koffiepauzes en zo, gewoon “gáán met die(behang) baan’ en als ik dorst heb neem ik wel een beker water.

  4. minoesjka2 zegt:

    O, ja. Met behangen heb ik dat ook hoor. Vind het prettiger om alleen te doen, maar veel andere snappen dat niet. Ach, het was allemaal goed gedoeld en jullie hebben nog lol gehad ook. Dat is het belangrijkste.

  5. kakel zegt:

    Voor behangen heb ik iemand, ook handig 🙂 Wel heel lief dat je het gedaan hebt, klasse!

  6. Plato zegt:

    Hahaha, van samen behangen zijn huwelijken op de klippen gelopen. Ik ben ook zo’n solist hoor, al hoef ik nooit te behangen omdat ik in mijn hele huis met muurverf werk. Ach, wat een zegen… behangen was niet mijn hobby. Maar zo te horen kan jij er wat van. Knap hoor.

Geef een reactie

