Ik haat het………

regen (3)Ik haat het als ik zo’n dag heb als gisteren. Sowieso kan ik al heel slecht tegen dit weer, het blijft maar koud.  Gewoon ’s avonds de verwarming weer aan, winterjas op de fiets terwijl ik gevoelsmatig gewoon lekker tot een uur of 9 in de tuin zou moeten kunnen zitten om deze tijd van het jaar zonder jas aan de hoeven hebben. Bovendien nog overal spierpijn van mijn behangmissie, natuurlijk veel te lang achter elkaar doorgegaan.
En als ik dan ook nog tot van kop tot teen kleddernat regen komt mijn humeur heel ver beneden 0.
Ik had een afspraak overgenomen voor een artikel in de krant van een collega, 9 km verderop ongeveer. Toen ik wilde gaan begon het te regenen dus ik dacht, ik ga niet, zeg het af, laat me niet helemaal doornat regenen. Thuisgekomen na een boodschap scheen het zonnetje weer volop dus dacht ik, kom laat ik toch maar gaan, niet zo kinderachtig. Halverwege de luchten beziend had ik al lang spijt van mijn beslissing en inderdaad de regen begon neer te storen en ik vervloekte dat ik toch gegaan was.
Op het terrein waar ik afgesproken had trof ik ook nog niemand aan. Toen was helemaal de boot aan.  Er zou een groep kinderen komen die een schoonmaakactie gingen houden.  Misschien was het voor hen ook te slecht weer maar had nadrukkelijk gevraagd of ze me wilden bellen als het niet doorging en niets gehoord.
Terug ook alleen maar regenen en regenen en of de duvel er mee speelt kwam ik thuis en begon de zon weer te schijnen.  Ik was zo koud dat het hete water van de douche gewoon zeer deed op mijn handen en lijf. Ik baalde met grote balen.
Tot overmaat van ramp waren ook de twee eenden die het zo nodig vinden om iedere keer in mijn vijver te komen er weer. Ik kon al mijn frustraties er op loslaten, in mijn vijver drijven nu dan ook appels, plankjes maar die krengen komen gewoon terug hoor vrolijk zwemmend tussen al die rotzooi……..
Ik pak een deken, ga op de bank liggen diep onder de dekens, alles negerend, telefoons die over gaan laat ik gewoon lopen…… Ik ben ff weg.
Nou ja een ongeluk komt nooit alleen. Voor de verandering eens normale aardappelen gekookt voor mezelf met bieten, ben ik dEenden vijverol op en het smaakte ook heerlijk.Had wat meer gekookt zodat ik nog de rest op kon bakken. Alleen toen ik twee dingen tegelijk in de koelkast wilde zetten viel er een glazen schaaltje in gruzelementen in mijn koekenpan waar ik de aardappelen al in gesneden had.  Wat een k…. dag zeg zo.
Hoop dat het eindelijk eens wat lekkerder weer wordt en mijn humeur weer boven 0 komt.

Op de foto: Vorige week waren ze nog met zijn drieën. Een mannetje is inmiddels afgehaakt maar die andere twee krijg ik amper weg…

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Ik haat het………

  1. beaunino zegt:

    One of those days…:-(

  2. Marja zegt:

    Gossie. Ik hoop dat je lekker geslapen hebt.

  3. Tja Anneke, je hebt soms van die dagen waarvan je denkt…..is hij nu nog niet voorbij?

  4. Balen als je ergens voor niks komt en dan die regen en kou.
    Ach Anneke toch, het weer wordt gelukkig beter!
    En die eenden, nee die zou ik ook wegsturen hoor!
    Genoeg water in de buurt neem ik aan dan alleen jouw vijver…

    • gewoonanneke zegt:

      Ja blijkbaar is mijn vijver heeeeeeel aantrekkelijk. Ben ik eindelijk de reigers kwijt zit ik weer met die ondieren opgescheept. Nou ja heb al bedacht dat ik volgende keer de hoge druk klaar zet. Kijken of ze dan nog durven terug te komen….

      • Zouden die eenden nou komen omdat die reiger niet meer komt, wel hilarisch eigenlijk, sorry hoor, maar ik moet er toch wel een beetje om lachen.
        Ohhhh je spuit ze dan gewoon de lucht in…? Zet een camera klaar…
        Ik heb even in mijn vijvertje geroerd, want ik zag mijn 2 goud visjes niet meer… maar er kwam er een van onderuit, dus één zit er in ieder geval nog in…
        Ik heb er best lol in!

  5. rietepietz zegt:

    Je gaat niét gooien hé! 😉 Tja helaas, je hebt van die dagen. Niet netjes dat ze niet gewaarschuwd hebben dat het niet doorging maar dat g je vast wel laten weten denk ik.!

    • gewoonanneke zegt:

      Ze waren wel geweest maar mijn tomtom op de fiets werkte niet blijkbaar haha. Kon het gewoon niet vinden waar het was. Maar is goed gekomen ze hadden zelf foto’s gemaakt en telefonisch verder interview gedaan ;). Blond he

  6. Harrij Smit zegt:

    Oh gossiepossie – dat is balen zeg. Zo’n dag kan je maar het best in zijn geheel uit je agenda scheuren 🙂

  7. Marko zegt:

    Hello
    I invite you to see new photos on my blog.
    Have a nice weekend.

  8. minoesjka2 zegt:

    Hoe herkenbaar zulke dagen zeg!! ……. ook mijn remedie is meestal er even niet zijn en inderdaad geen telefoon opnemen of deur open doen, onder het mom van dat ik dan alleen maar andere aansteek met mijn rotbui.

Geef een reactie

