100.000 bezoekers

ballonnnenBest een mijlpaal vind ik het 100.000 bezoekers. Ik had dat nooit bedacht toen ik begon met bloggen dat er zoveel bezoekers op mijn weblog zouden komen. Een klein stukje geschiedenis. Ik begon te bloggen via seniorennet 2490 dagen geleden, gewoon om dingen van me af te schrijven omdat ik net gescheiden was en het wel leuk vond om te schrijven. Zo nu en dan zag ik wel dat er bezoekers waren geweest maar echt heel veel waren het er eigenlijk nooit. Het maakt(e) me eigenlijk ook niet zoveel uit, het schrijven was en is mijn passie en daar deed ik het toch voornamelijk voor. In september 2009 hielp een vriend me met het beginnen van een blog bij Weblog, met veel geduld leerde hij me hoe ik berichten kon plaatsen, foto’s en andere dingen toevoegen. Daar ging ik meedoen aan schrijfuitdagingen en dat leverde opeens best veel reacties op regelmatig en dat was toch ook wel leuk. Ik ging ook lezen bij andere blogs al haalde ik de namen en mensen nog best eens door elkaar. Toen weblog stopte ben ik een tijdje weer teruggevallen op seniorennet waar ik nog altijd mijn blogberichten ook opzette als back-up. Later hielp Plien me met het maken van een weblog op wordpress waar ik nu nog steeds tot tevredenheid blog.
Op een gegeven moment leerde ik ook wel mensen via hun weblog wat beter kennen, vaste klanten zal ik maar zeggen en hoewel het niet mijn opzet was om mensen te ontmoeten is dat toch een paar keer met veel plezier moet ik zeggen gebeurd.  Met Minousjka wezen wandelen op Kinderdijk, met Trees op de 50 plusbeurs en met Mirjam Kakel heb ik een hele middag bij de Hema bij zitten kletsen. Gewoon zo leuk die ontmoetingen.weblog2
Bewust heb ik mijn blog niet gekoppeld met Facebook omdat ik in mijn directe omgeving liever niet heb dat ze mijn blogs lezen. Komen ze er toevallig op kan ik het niet voorkomen maar zal het niet promoten.
Vorig jaar toen ik een jaar ook nog een dagelijkse uitdaging had om over mijn jeugd te schrijven steeg mijn bezoekersaantal spectaculair en ook het aantal volgers verdubbelde. Op mijn tweelingweblog had ik toen ook soms meer dan 100 bezoekers op een dag. Daar staat de teller inmiddels ook al over de 50.000 heen en sta ik aardig vast al een tijd bij de eerste 10 van de top 200. Zo kwamen ze voor dat interview ook op mijn weblog terecht.
Met mijn bezoekers die jaren op weblog er bij denk ik dat ik toch wel op zo’n 175.000 bezoekers sta in totaal.
Uitschieters zijn er ook, eens had ik op een dag 761 bezoekers zoals ze genoemd worden maar het zijn natuurlijk niet allemaal verschillende bezoekers. Bij die grote aantallen zie ik ook dat een of twee mensen veel oudere blogs van me zaten te lezen. Ook leuk natuurlijk.
En als ik soms eens bij mijn statistieken zit te kijken zie ik ook dat er bezoekers zijn uit heel veel verschillende landen waarbij België, Amerika, Spanje en Duitsland de hoofdmoot vormen. Ook wel grappig natuurlijk, misschien Nederlanders die mijn blog daar lezen.
Als ik terug reken sinds ik dit blog op wordpress begon op 27 november 2011, dus 3 1/2 jaar geleden heb ik gemiddeld nu per dag zo’n 80 bezoekers en dat vind ik toch wel leuk eigenlijk.
Ben ook wel heel benieuwd als het interview gepubliceerd is of dat nog van invloed zal zijn op de lezers van mijn weblogs. Heb er eigenlijk geen idee van.
SeniorennetDe fotograaf van de week vertelde wel dat het blad heel goed gelezen wordt, het heeft een oplage heeft van 240.000. En het unieke is dat dit blad nog steeds door vrijwilligers bij de leden thuis bezorgd wordt.  Het heeft van oorsprong een katholieke achtergrond. En een van de andere 2 bloggers die ook geïnterviewd zijn is een pastoor die is gaan bloggen.
Het bloggen op zich gaat bij mij niet zoveel tijd inzitten, ik schrijf best makkelijk meestal ’s avonds even in een half uurtje of drie kwartier mijn blogje. Alleen het lezen van andere blogs kost soms wat meer tijd om te doen en daar kom ik niet altijd aan toe. Dus zeker de laatste tijd schiet het reageren er ook nog wel eens bij in en overal dan maar op dat nietszeggende (soms) like te klikken vind ik ook niet “je van het”.  Al zie ik het dan ook wel soms als van, heb even geen tijd maar ik heb je wel gelezen.  Lastig vind ik dat wel. Zou eigenlijk wel vaker willen reageren maar heb ook geen zin om uren te gaan zitten lezen en reageren, daar heb ik de tijd niet voor (over). Te veel andere interesses en werk er nog naast.
Maar voor alle trouwe lezers, bezoekers, reageerders, likers: Hartelijk Dank, ik waardeer het ten zeerste en hoop jullie nog veel op mijn blog tegen te komen.
Ik heb zelf niet echt favoriete blogs, zoveel verschillende mensen die over zoveel verschillende dingen schrijven, veel mooie mensen er bij met ook hun verdriet, blijdschap en alles wat het leven zo mooi en boeiend maakt.
Toch wil ik er wel een paar noemen die mij heel erg geïnspireerd hebben.
Altijd Mooi Weer. Angeniet die mij echt geïnspireerd heeft om naar buiten te gaan en te gaan fotograferen.  Ook als het weer soms niet mooi is. (nog steeds niet helemaal mijn voorkeur hoor, blijf toch wel van het mooie weer houden) . En de prachtige foto’s die zij maakt. Ik heb daar zo’n rust en voldoening gevonden.
– Op weblog de WOW uitdaging van Aline. Ik zie haar niet meer bloggen maar door bij haar mee te gaan doen met de uitdagingen van schrijven kreeg ik veel reacties en ging ik meer bij andere blogs lezen, dat is een verrijking Beer knuffelgeweest.
En dank aan de twee mensen die mij hebben geholpen bij het opstarten van de blogs, André en Paulien.    Dikke kus voor allebei.
En tenslotte vond ik dat deze mijlpaal van 100.000 bezoekers wel een blogje van 1000 woorden waard was en dat is gelukt.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

11 reacties op 100.000 bezoekers

  1. Gefeliciteerd met deze mijlpaal Anneke, een gemiddelde van 80 bezoekers per dag, is heel behoorlijk. 761 bezoekers op één dag is natuurlijk helemaal geweldig!

  2. beaunino zegt:

    Van harte hoor, hartstikke leuk. Je schrijft ook zo gezellig over je leven.

  3. Marja zegt:

    Proficiat. Leuk om de historie te lezen. Jammer genoeg kan ik geen totaal berekenen. Tot juli 2012 had ik twee blogs die ik heb samengevoegd. Van voor die tijd heb ik geen statistieken bewaard. Of ik ben vergeten waar ik ze heb opgeslagen. Dat kan ook. 😉

  4. rietepietz zegt:

    Wat een mijlpaal, gefeliciteerd !
    Heel af en toe kijk ik wel eens bij de statistieken maar ik heb dan weer geen idee of bij alles dat er geteld is ook de web-log tijd is meegerekend. Maakt ook niet echt uit natuurlijk. het gaat uiteindelijk om het plezier dat we eraan beleven en dát zit wel goed bij jou en mij.
    Ik doe zélf helemaal niets om meer lezers te krijgen, wie me vindt is altijd welkom maar ik ga niet op zoek omdat ik juist wél kies voor de andere logjes bij te houden als ze eenmaal bij m’n linkjes staan. Ik wil ze ook een beetje kennen vóór ik ze link om te voorkomen, zoals jij ook al meemaakte, de mensen door elkaar te gaan halen. Maar het blijft een leuke hobby hé!

  5. Neeltje zegt:

    Wat leuk, gefeliciteerd. En nog heel veel schrijfplezier!

  6. ria zegt:

    Knap hoor Anneke 1000 woorden. Het is ook allemaal fijn herkenbaar. Toch ben ik ,door de overstap van weblog ook bloggers verloren waar ik graag las en die bij mij ook langs kwamen, zoals Caroline. Ik kan ook niet altijd overal reageren, maar lees wel veel.
    Voor mij is het een fijne band geworden met bloggenoten, vriendschap.

    Groetjes, Ria

  7. Een heel erg dikke GEFELICITEERD Anneke! Wat een mijlpaal zeg!
    Het is toch wel leuk om die statistieken een beetje bij te houden hè, tenminste ik kijk elke dag wel even hoe de status is, gewoon leuk. Ik ben ook begonnen bij weblog.nl maar na de laatste migratie, hoewel ik er alle vertrouwen in had, ben ik toch verhuisd… wat een ellende hè.
    En inderdaad, onze ontmoeting was erg leuk vorig jaar september!
    Dat je zoveel bezoekers krijgt heb je aan jezelf te danken, je schrijft altijd heel boeiend en het leest vlot weg, dat is altijd prettig. Ik lees je graag, dat weet je!
    Lekker doorgaan hoor! Liefs, Trees

  8. kakel zegt:

    Gefeliciteerd! Een heel knappe prestatie, Anneke. En ik voel aan mijn water dat je voorlopig met schrijven nog jaren vooruit kan, dus die 200.000 zie ik je ook nog wel halen 😉
    LIefs Kakel

  9. Corja zegt:

    Gefeliciteerd! Leuk ook dat je dit memorabele feit even meldt, en dat nog wel in duizend woorden. Veel succes verder met bloggen!

  10. minoesjka2 zegt:

    Wat leuk zeg, zoveel bezoekers ……… weet je, je blogt niet voor andere, maar bezoekers en reacties op wat je schrijft stimuleert altijd wel 🙂 Hoop je nog lang te kunnen volgen.

  11. gewoonanneke zegt:

    @ allemaal Dank voor de leuke reacties. En ik zeg maar “gewoon doorgaan” haha.

Geef een reactie

