Kluskoorts

Vandaag had ik echt een vrije dag die ik langzaam opstartte met slapen tot ik wakker werd, rustig wakker worden, douchen, ontbijten en even wordfeuten. Een mooi begin van een vrije dag.
Beter weer dan gisteren dus lekker even op de pedalen, vond het nog niet echt lekker om onderweg wat te gaan fotograferen dus na een km of 20 fietsen weer naar huis gegaan.
Lekker tuttelen in de tuin, wat onkruidjes wieden, bakje thee, wat foto’s maken en opeens dacht ik om een uur of vier. Hé ik moet nog iets verzinnen om de haspel voor de slang op te hangen.
Van mijn vriendin die verhuisd is naar een appartement kreeg ik die haspel maar geen beugel erbij om op te hangen dus daar moest ik iets op bedenken.
Nu irriteerde het me bij mijn ex altijd mateloos dat hij voor mijn gevoel langer na zat te denken over een klus en hoe hij het zou gaan doen dan het klussen op zich.
Maar in de praktijk klopte wat hij maakte dan wel altijd en paste het altijd precies hoe hij het bedacht had.
Ik ben meer van beginnen maar en dan maar zien waar het eindigt. Meestal wat improvisatie zo onder het mom van ik ben toch geen echte klusser dus ik mag wat knoeien en rommelen.
Maar vandaag ging ik ook eerst een tijdje zitten denken hoe ik het zou gaan doen.
Ik liet een paar opties de revue passeren en besloot degene die mij het beste leek te kiezen.
Gaatjes boren in de “pootjes” en deze op een plaat hout bouten en daarna de plaat hout aan de de muur bevestigen met schroeven.
Ik dook de schuur in en vond dus een stuk watervast multiplex en laat dat nou precies de juiste breedte hebben:
Dus de zaag er in, tja die zaag heeft zijn beste tijd gehad maar hij zaagt nog prima hoor
Haspel 1Daarna gaatjes boren in de steuntjes die er aan zitten, voorzichtig met een fijn boortje

Haspel 2Kan het niet zo aftekenen waar er geboord moet worden dus een malletje maken
Haspel 3Ringetjes om het kunststof sterker te maken aan een kant er op lijmen met bisonkit
Haspel 4Duct tape overal goed voor, even de slang fixeren anders zit ie in de weg
Haspel 5Het gaat makkelijke dan gedacht om de boutjes en de moertjes op elkaar te krijgenHaspel 6

Te vroeg gejuicht, hij zit hartstikke scheef en ik weet dat gaat me mateloos irriteren dus alles weer losmaken
Haspel 8
De tweede ronde zit tegen, het past niet, verkeerd geboord, inmiddels bijna half 8 dus eerst maar even gaan eten. Even pauze.
Haspel 9Moet me inhouden om niet mijn eten naar binnen te schrokken maar doe het niet want ik heb heel lekkere verse peultjes uit mijn eigen tuin, smullen hoor, met peentjes, gebakken aardappelen en een kipfilet.
Daarna weer verder en opeens lukt het weer wel, nog wat gaatjes boren in de muur en alles ophangen. Hij hangt recht (nou ja of het helemaal 100% waterpas is weet ik niet maar op het oog wel) en sterker nog: Het werkt, hij doet het. Yes helemaal tevreden, een leuke klus geklaard en alle materialen gewoon in mijn eigen schuur en huis kunnen gebruiken er voor. Haspel10

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Kluskoorts

  1. Corja zegt:

    Jij bent echt handig, zeg! Knap gedaan.

  2. Hahahaha….een knap stukje werk hoor, je kunt wel een klusbedrijfje beginnen.

  3. Een heerlijke vrije dag en dan aan toch maar aan de klus! Ik herken dat, begin soms ook pas eind van de dag aan iets ;-). Maar je hebt eer van je werk zeg!

  4. rietepietz zegt:

    Ik ben ook meer van juw (normale) werkwijze, gewoon aan de slag gaan, Henk is inderdaad van het vooruitdenken maar dat ontaarde vaak in “te verwachten problemen” opsommen !
    Maar uiteindelijk werken we dus wél prima samen!

    • gewoonanneke zegt:

      Nou dat moet ik zeggen, zat niet altijd met mijn ex op een lijn. Maar samen klussen konden we ook heel goed. Heb ook veel van hem geleerd op dat gebied wat nu goed van pas komt.

  5. Lenjef zegt:

    Een klusje klaren

    meten, zagen, boren en……herbeginnen
    omdat er gaatjes niet passen
    maar eerste een pauze inlassen
    en dan lukt het, al duurde het vier zinnen

    Je hebt gouden handen, Anneke. 🙂
    Lenjef

Geef een reactie

