Zoals de oude zongen……. ouderliefde

Kauw 2Piepen de jongen en hard ook tenminste bij mij in de tuin is het een prachtig gezicht al die jonge vogels die blijkbaar ook de weg naar mijn tuin gevonden hebben door hun ouders meegebracht.
Gisterenavond toen we zaten te eten zag mijn schoondochter een vogel tegen het raam vliegen, we gingen even kijken en op het bankje zat een jong kauw een beetje dizzy te zijn.
Kauw1Nu ben ik wel voor de natuur zijn gang laten gaan maar goed, in de natuur zijn normaal geen ramen dus het was niet een zwakke vogel, alleen even versuft van de klap.
Maar wat een herrie, de vader en moeder gingen te keer op de schoonsteen, roepen en piepen maar de kleine (al van aardig formaat) bleef maar zitten.
KauwZoonlief pakte een stokje en nam hem mee, want hier zou ie zo een prooi voor de katten zijn natuurlijk. Achter het huis in de tuin zette hij hem op het dak en gingen we zelf naar binnen, wel stiekem kijken voor het raam natuurlijk wat er gebeurde.
We zagen al gauw dat hij wat begon te bewegen en pa en moe en nog wat ander kroost kwam kijken en even later zagen we hem weer meevliegen met ze. Mus4 Toch wel mooi eigenlijk.
Vanmiddag na een rondje fietsen, zusje en mama een lekker luie middag in het zonnetje in de tuin een drukte van jewelste met al die musjes die kwamen eten.
Vorige week had ik vuil tussen de tegels uitgehaald, het wel bij elkaar geveegd maar nog niet in de afvalbak gedaan. Ik zag de musjes er lekker tussen spitten naar zaadjes en een stofbad in nemen toen het wat opgedroogd was. Dus niet te vroeg maar alles meteen opruimen. Een beetje “vuile” tuin is voor vogels een lustoord denk ik.
En meestal na een poosje Merelbunkeren zoeken ze stenen in mijn vijver op om lekker te poedelen.
Mijn kasje stond vanmiddag even open om wat te luchten, ik zag de merel even naar binnen kijken naar de aardbeien die daar hangen en waar ik momenteel iedere dag toch al een handjevol afhaal.
“Als je het maar laat” zei ik tegen hem “die zijn voor mij, afblijven” en heb hem maar weer een appeltje gegeven, die koop ik speciaal voor ze.
Vanmiddag lag ik zo naar de lucht te kijken en zag de vliegtuigen witte strepen trekken Mus5in de lucht, wetend dat mijn zoon in een van die vliegtuigen zat, een gek idee.
Voor vier dagen gaat ie met zijn werk naar Valentia en hij app’t altijd als ie weer geland is.
Het duurde dit keer echt heel lang moet ik zeggen en dan ben ik net die kauw op het dak die zich bezorgd maakt over zijn jong. En denk net zo opgelucht met het app’je dat ze weliswaar met vertraging maar weer veilig geland waren.

 

Dit bericht werd geplaatst in Familie, Tuin en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Zoals de oude zongen……. ouderliefde

  1. beaunino zegt:

    Overal hetzelfde hè? Allemaal bezorgde ouders. Mooi.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het wordt allemaal wel minder hoor als ze het huis uit zijn en op zichzelf wonen. Maar toch als ik dan weet dat ie vliegt, hoe gek ook ergens anders kan ook wat gebeuren, maar goed dan ben ik altijd blij dat hij weer geland is.

  2. Prachtige foto’s bij dit mooi geschreven verhaal.

  3. rietepietz zegt:

    prachtig he’ al dat jonge grut in de tuin, de merels hier vliegen nog niet uit en pa en ma hebben het nog druk met voeren.
    Tja die vliegende kinderen … ik weet gelukkig meestal niet wanneer er gevlogen wordt door zoonlief of zijn vrouw, dat gebeurt té vaak voor m’n gemoedsrust, alleen wanneer de vlucht hierheen komt tel ik natuurlijk óók af wanneer er geland kan worden.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja mijn zoon vliegt niet zo veel maar le gaat weet ik het dan wel. En dan stuurt ie altijd even een appje als ie de lucht in gaat en weer op de grond staat haha. Toch wel lief van hem. Ja soms kan je het misschien ook beter niet weten. Tenslotte kan er op de weg ook wat gebeuren . Een vriend van mijn zoon gebeurde dat ook. Terwijl hij op missie was geweest in Afghanistan. Zijn moeder zei, was blij dat hij toen weer gezond terug was en dan krijgt ie een dodelijk auto ongeluk. Maar goed gevoelsmatig is vliegen dan toch nog gevaarlijker.

  4. Altijd mooi die ouderliefde! Ik heb musjes tussen de dakpannen… maar net naast mijn slaapkamerraam dus wel herrie ’s morgens vroeg 😉

  5. kakel zegt:

    Bij ons in de tuin worden de jonge vogels op de pergola gevoerd. Zo’n leuk gezicht. Je hebt mooie foto’s gemaakt!

  6. Lenjef zegt:

    Jan

    als kind kreeg ik van mijn vader een jonge kauw
    snel sloot ik het diertje in mijn hart
    het was van kop tot teen teerzwart
    als de zon er op scheen glansde hij lichtjes blauw

    ik noemde hem Jan
    zelfs meer dan een halve eeuw later
    denk ik nog nu en dan
    aan die vogel en vaak aan de lieve man
    van wie ik hem kreeg
    al staat zijn stoel haast dertig jaar leeg

    Lenjef

Geef een reactie

