Schoonmaakinstinkers……

jalouzienHet zal nooit bewezen zijn, nooit onderzoek naar gedaan zijn maar ik weet het zeker, iemand die veel schoonmaakmiddelen en materialen in huis heeft doet het minst in het huishouden. Ik spreek uit ervaring.
En denk nou niet dat het bij mij een zootje in huis is, integendeel hoor, als iemand hier binnen komt zal ie echt niet zeggen of denken, zo hier mag de bezem ook wel eens goed doorheen. Zeker de badkamer, keuken en toilet zijn mijn wekelijkse klusjes om te doen.
Maar verder versta ik namelijk de kunst om mijn huis er opgeruimd en verzorgd uit te laten zien en dan heb ik het niet over de plintjes, hoekjes en gaatjes waar best wel eens wat stof of een spinnenwebje zal zitten.
stoomreinigerMaar ik heb ik de loop der tijden best wat dingen aangeschaft die zo heel handig leken en het werk in huis veel makkelijker zouden maken.
Zoals bijvoorbeeld zo’n apparaatje waarmee je meerdere lamellen van de jaloezieën tegelijkertijd schoon kan maken.
Nou dat werkt niet hoor, in de tijd die je nodig hebt om het tussen de lamellen te friemelen heb je het dubbele aantal lamellen al schoongemaakt met gewoon een doekje.
Of dat apparaatje waarmee je zo handig achter de verwarming het stof weg kan halen, aangesloten op de stofzuiger.
Pak maar een gewoon microvezel doekje (die trouwens wel heel handig zijn) om een stokje heen en het is zo gefikst.
Of die stoomreiniger die ik in een bui van schoonmaakwoede aangeschaft had.
Ik moet zeggen voor mijn gladde laminaatvloeren was ie ideaal. Alleen voordat ik hem gepakt had, gevuld, op laten warmen, onder druk zetten, in diezelfde tijd had ik al drie keer alle vloeren met een vloerwisser schoongemaakt.
Dus besloot ik te stoppen met al die onzin dingen te kopen en gewoon met een goede vloerwisser, ramenwisser en verschillende microvezeldoeken de dingen te doen in huis die noodgedwongen gedaan moeten worden.
Tot vandaag, ik zag bij het Kruidvat een ramenwisser met aan de andere kant een vezeldoekje en een sproeier erbij zodat je zonder emmer water mee te slepen de ramen makkelijk kon zemen.
Ik kocht hem, oké voor het geld hoefde ik het niet te laten, 3,95 maar onderweg naar huis dacht ik wel sukkel, je bent er weer ingetrapt hé.
Nou ja thuisgekomen meteen maar gaan proberen, mijn ramen konden wel een opfrisbeurt gebruiken. Wel een Raamwisserdoekje er bij om het houtwerk mee te nemen en ik moet eerlijk zeggen het werkte perfect. De ramen waren snel en mooi schoon en blinkend.
Zouden er soms nog meer van zulke apparaatjes bestaan?………….. nee stop niet doen, gewoon hier bij houden maar want hoe dan ook met al die apparaten moet je ook gewoon werken in huis.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Schoonmaakinstinkers……

  1. Inderdaad Anneke, het nadeel van al die handige hulpmiddelen is dat je er mee moet werken…hahaha!

  2. Jokezelf zegt:

    Ik ga meteen kijken bij Kruidva (en misschien koop ik er ook eentje). Ik heb nl. een bloedhekel aan ramenlappen en dit lijkt mij een erg handig dingetje. Maar ja, inderdaad, als ik er een heb gekocht, moet ik hem natuurlijk ook uitproberen 😉

  3. beaunino zegt:

    Je hebt ook van die apparaten met een droogzuigfunctie. Heus!

  4. Haha… Ja dat is wel herkenbaar.. Dat eerste ding, voor de luxaflex hadden wij ook. wat een onding. Fijn dat je laatste aanwinst wel een goede was!

  5. rietepietz zegt:

    Volgens mij zijn jij en ik met hetzelfde “huishoudelijke sop” overgoten! Zij het dan dat ik altijd al een gezond wantrouwen tegen al die “handige hulpjes”heb en ze dus niét koop! Maar als jij lovend bent over dit “geval”moet ik er toch eens naar kijken;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik was er ook wel een beetje van af en deze had ik ook al drie keer in mijn handen gehad voordat ik hem kocht. De prijs van net bijna 4 euro gaf de doorslag om het eens te proberen. Het werkt wel.

  6. kakel zegt:

    Mijn ouders hebben zo’n zelfde raamwisser gekocht en zijn er heel enthousiast over. En mijn moeder is heus niet snel tevreden 😉

Geef een reactie

