Spieren die klieren

SpierpijnHet wil momenteel niet erg met mijn spieren, althans ik ga er maar vanuit dat het mijn spieren zijn want mijn knie waar ik een week of vier geleden op ben gevallen die vertoont nog steeds kuren.
Vorige week dacht ik dat het weer aardig ging en ik wel weer mee kon doen met mijn wekelijkse wandelavond met een vriendin. Al halverwege voelde ik dat het niet echt lekker ging maar goed, midden in de polder kon ik ook niet gaan zitten dus toch doorgelopen en dat heb ik geweten.
Wist ’s nachts niet meer hoe ik moest gaan liggen van de pijn in mijn knie. Pas na een pijnstiller kwam ik in slaap. En ook de dagen daarna en eigenlijk nog steeds heb ik er last van.
Evenals mijn nekspieren, mijn rechterarm en mijn linkerduim lijken wel zwakke plekken te worden.
Mijn verstandige en realistische ik zegt dan tegen mezelf. Je hebt perskindolgewoon veel te veel gedaan de laatste weken. Waarom moet je ook een hele dag achter elkaar doorgaan met behangen als het ook in twee keer kan en dat soort dingen.
Als ik eenmaal bezig ben dan blijf ik gewoon gaan.
Mijn minder verstandige en toch wel hypochondrische ik denkt meteen, ik zal toch geen gekke spierziekte hebben en opeens voel ik overal spierpijn.
En als ze samen met elkaar uitgevochten zijn ga ik toch maar naar de drogist om wat aan te schaffen om te proberen er wat aan te doen. Kijken of het helpt en anders toch maar een keer naar de dokter gaan.
Dus een fles smeersel voor uitwendig, nog moeilijk kiezen uit de vele soorten die aangeboden worden, maar gekozen voor Perskindol, dat vond ik er wel krachtig uitzien. En voor de inwendige mens glucosamine gekocht.
En wat meer op mijn houding letten, niet te lang achter de computer zitten, mijn tablet in een standaard in plaats van in mijn linkerhand houden en dat soort dingen.
Nou ben benieuwd of het gaat werken enGluma de spierpijn weer een beetje over zal gaan en anders wordt het toch maar een fysio of dokter opzoeken. Maar hoop dat het niet nodig is en het zo weer beter zal worden want vervelend is het wel.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

22 reacties op Spieren die klieren

  1. beaunino zegt:

    Beterschap hoor, hopelijk inderdaad maar tijdelijk.

  2. Vervelend hoor Anneke, ik hoop voor jou dat het snel weer beter gaat.

  3. Marja zegt:

    Ik hoop dat het tijdelijk is. Sterkte.

  4. Niet leuk Anneke, voor niemand maar zeker niet voor zo’n bezige bij als jij bent.
    Ik heb voor mijn knieën heel lang glucosamine geslikt, maar dan de dure variant, geadviseerd door de huisarts. Bij de apotheek, die witte potjes. Kost € 10,00 voor 30 stuks, dus 1 maand.
    Eerst hielp het, later niet meer. Nu mag ik niet klagen over de pijn. Maar ik slik nu al een tijdje Magnesium tabletten. 2 op een dag gewoon tegelijk ’s morgens. Ik heb laatst 2 potjes gekocht en 1 gratis. Leuke aanbiedingen..
    Dit staat er op: Kruidvat Magnesium Tabletten dragen bij tot de vermindering van vermoeidheid. Magnesium is goed voor het zenuwstelsel en is belangrijk voor een normale spierwerking.
    Ik voel me prima, dus denk wel dat het iets doet…
    Sterkte!

  5. Lenjef zegt:

    Slavendrijver

    de menselijke geest is een rusteloze slavendrijver
    hij zet het licht altijd op groen
    om meer dan je kunt te doen
    en zo verslijten vele spieren door ongezonde ijver

    Hopelijk komt het snel in orde met de pijnlijke spieren, Anneke!
    Lenjef

  6. rietepietz zegt:

    Hoort ook wel een klein beetje bij “ouder worden”, zolang ik in de running ben loopt alles lekker, maar na een rustige periode weer ineens veel werken is moordend voor de spieren.
    Maar bij jou heb je dus óók nog te maken met de naweeën van een ongelukje, ik hoop dat je “spulletjes” gaan helpen!

    • gewoonanneke zegt:

      Dat wil ik natuurlijk niet horen ouder worden haha. Maar het is wel zo hoor, mijn geest wil alles en kan alles nog maar mijn spieren protesteren dan wel. Ja die knie is wel vervelend. Kan gelukkig wel fietsen maar lopen is nog steeds lastig. Hoop dat het wel beter wordt weer.

  7. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Hulks spreekwoord luidt, “van vallen wordt je nooit beter”!
    En denk ook eens aan de koude temperatuur die er nog steeds heerst?

  8. kakel zegt:

    Magnesium is ook belangrijk! Heb je soms last van trillingen van een ooglid? Dan heb je een tekort aan magnesium. Glucosamine is een goed smeermiddel maar het duurt even voor het werkt. Beterschap!

    • gewoonanneke zegt:

      Nee heb geen trillende oogleden. Ja mijn zus gebruikt ook magnesium die had last van krampen in haar benen maar daar heb ik ook geen last van. Komt bij mij denk ik van de val en van een beetje overbelasting de laatste maanden. Dank je hoop dat het gauw wat beter wordt.

  9. Harrij Smit zegt:

    Lijkt me een prima aanpak. Kijken of je er zelf iets aan kunt doen voordat je naar een dokter rent. Sterkte en beterschap gewenst.

  10. minoesjka2 zegt:

    Waardeloos zeg, maar besef wel dat als jij kneuzingen had dat rustig 6-8 weken kan duren. En als je geïrriteerde spieren en pezen blijft irriteren, zullen ze je blijven pesten. Ik voel dat af en toe aan mijn eigen lijf met mijn arm …… 😦

    • gewoonanneke zegt:

      Ja wat dat betreft ben jij ervaringsdeskundige vervelend genoeg. Ja die val was wel de druppel voor die knie en meteen daarna eigenlijk veel te veel gedaan en geen rust gegund. Dus fietsen gaat nu wel goed gelukkig lopen maar even op een laag pitje zetten.

Geef een reactie

