Fort Knox

Bij ons in het dorp rijzen de seniorenappartementengebouwen (hoeveel punten bij wordfeud zijn dat 😉 ) de pan uit. De grijze golf wordt bij ons voorzien van appartementen in soorten en maten, levensloopbestendige woningen voor iedereen want de tendens is ook natuurlijk om zo lang mogelijk op jezelf te blijven wonen. Tja, ik moet er echt nog niet aan denken om daar te zitten al zijn sommige mooi ruim met grote balkons maar nee geef mij mijn tuin nog maar even. Maar goed snap dat sommige mensen daarvoor kiezen die al niets met tuinen hebben en het allemaal wat makkelijker willen om bij te houden. Dus ook mijn oude buren zijn naar zo’n appartement verhuisd, een van het oudere soort dus wel voorzien van beveiliging zodat je er na 10 uur niet meer binnen kan komen maar niet zoals bij de nieuwste appartementen dat je kan bellen en ze van boven de deur open kunnen doen. Dat hebben ze in dit gebouw nog niet. Dus na 10 uur is het Fort Knox en geen bezoeker kan er meer in. Gisterenavond was ik er op visite bij mijn vriendin en zo rond half 11 ging ik weer naar huis, terwijl ik wegging kwam haar man binnen en begon meteen een praatje te maken en zo al pratende ging ik dus de deur uit. Toen ik thuiskwam merkte ik dat ik mijn telefoon daar op tafel had laten liggen dus ik dacht, ga meteen maar weer terug, niet wetend dat je daar nergens kan bellen als je naar binnen wil na 10 uur. Dus ik stond daar voor Fort Knox en dacht, hoe krijg ik mijn telefoon nou terug.  Het vaste nummer van de buren wist ik wel maar dat had ik niet kunnen bellen want hun aansluiting was nog niet goed. Ze konden wel zelf bellen maar nog niet gebeld worden. En het mobile nummer van mijn vriendin staat in mijn telefoon. Dus wat te doen. Even rond het gebouw gelopen, ongeveer 3/4 van de mensen zijn al naar bed te zien aan de donkere ramen overal. Hier en daar brandt nog licht. Ik overweeg ergens op het raam te kloppen beneden maar ik denk dat die mensen zich een rolberoerte schrikken dus dat doe ik toch maar niet. Blijf even in de tuin na staan denken, vergeefs naar boven kijkend of heel toevallig mijn vriendin niet even op het balkon verschijnt om te roken. (Haar nieuwe voornemen om niet meer binnen te roken). Maar dat gebeurt ook niet, dan morgen maar denk ik maar vervelend vind ik het wel. Neem mijn telefoon altijd mee naar bed maar goed ik overleef het wel natuurlijk. Ik loop weer richting mijn fiets, op het hoekje beneden zie ik mensen nog in de kamer zitten, ik zie de vrouw opstaan en kijken wat ik daar het doen ben. Ik zwaai naar haar en blijkbaar herkent ze me en ze komt naar de deur lopen. Ik vertel wat er aan de hand is en ze zegt, kom maar even binnendoor dan kan je de telefoon op gaan halen.  Fort Knox opent zich voor me. Gauw ga ik mijn telefoon ophalen, mijn vriendin is verbaasd hoe ik nou binnen gekomen ben haha.  Hoe krijg je het weer voor elkaar zegt ze. Met mijn telefoon ga ik weer naar huis, ik snap best hoor dat zo’n gebouw afgesloten wordt ’s nachts, de mensen zelf kunnen er altijd in. Maar ergens kunnen bellen zou toch eigenlijk wel erg handig zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Fort Knox

  1. Marja zegt:

    Vreemde toestanden. Ik had hier nog nooit van gehoord.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja het is eigenlijk best gek dat je na 10 uur niet meer op visite kan komen of je moet even van te voren bellen zodat ze de deur voor je open kunnen doen. Niet dat ik nou zo vaak na 10 uur op bezoek ga maar toch……….

  2. Jokezelf zegt:

    Wat een eigenaardig gebouw. De bellen zitten zeker na de voordeur? Erg onhandig allemaal. Maar leuk beschreven, dat dan weer wel 😉

  3. rietepietz zegt:

    Voor “onze veiligheid” worden we tegenwoordig gevangen gehouden, triest maar waar. Bovendien zijn al die elektronische toestanden natuurlijk dik ellende voor de ouder wordende mens. Als je ziet dat menig oudere , áls er al sprake van is, z’n vaardigheden met de digitale ontwikkelingen verliest vraag je je af of het middel niet erger is dan de kwaal. Onze oom die in zo’n fort knox woont doet maar in goed vertrouwen open met de deuropener omdat hij niet alles begrijpt . Bovendien wérkt de techniek vaker niet dan wel , tel uit je winst.
    Gelukkig kon jij fort knox nog even binnendringen;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Ja mijn vroeger buren, deze dus niet, haha verwarrend allemaal. Maar die hebben dus wel zo’n bel beneden maar de buurman kan er helemaal niet mee overweg dat is ook lastig dan. Snap de beveiliging wel maat toch…..

  4. Harrij Smit zegt:

    Te gek voor woorden eigenlijk. En dat in een wereld die het steeds meer over zelfredzaamheid heeft. Maar kennelijk geld dat alleen maar wanneer de overheid daardoor kan bezuinigen 😦

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ze zouden een systeem moeten krijgen dat ze zelf de deur vanuit hun huis open moeten kunnen doen. Nu moet je eerst vooraf bellen wil ja na 10 uur binnen komen, nou komt dat niet zoveel voor natuurlijk maar toch….

  5. kakel zegt:

    Dit is nieuw voor me.
    Wat een vreemde variant! Het idee dat je niet via een huisbel te bereiken bent. Ik vraag me af in hoeverre het een vooruitgang is…

  6. Jeetje, wat een toestand zeg… gewoon niet te bereiken al die mensen?
    Lijkt me een rotidee om zo opgesloten te zitten..

Geef een reactie

