Soulmate

Wie is mijn soulmate en wat is eigenlijk een soulmate. Op Wikipedia lees ik het volgende:
De term soulmate, Nederlands: boezemvriend, verwijst naar een persoon met wie men een diepe verwantschap ervaart op het gebied van vriendschap, liefde, intimiteit, seksualiteit of spiritualiteit. Het begrip is gerelateerd aan “twin soul” – de twee personen van een (eeneiïge) tweeling worden wel beschouwd als ultieme soulmates. …
Eigenlijk heb ik niet een echte soulmate, heb wel verschillende mensen waarmee ik een aantal dingen deel, die wel een kijkje hebben in mijn diepste innerlijk en weten hoe ik in elkaar zit met mijn hebbelijkheden en ook met mijn onhebbelijkheden die ik ook ruim voldoende heb.
Op Facebook komen altijd van die testjes van wat voor dier zou je het liefste zijn, hoe zou je eigenlijk moeten heten en allemaal nog meer van die onzin dingen.
Ik zie ze, lees ze, zie ze ook gepubliceerd worden door mensen, meestal komen er zo’n vijf verschillende antwoorden uit die allemaal positief zijn waardoor mensen denken ja dat is zo.
Hoe ik dat weet, nou ja stiekem doe ik ze natuurlijk ook wel eens haha, ben nou eenmaal ontzettend nieuwsgierig al zal ik die onzin nooit publiceren op Facebook.
Maar nu was dan de test wie op FB is jouw soulmate, nou daar was ik eigenlijk best benieuwd naar en wie schetst mijn verrassing dat daar uitkwam dat ikzelf mijn soulmate was met de volgende omschrijving erbij:101529132188930080Volgens onze analyse van jouw Facebook profiel ben je je eigen echte soulmate! Je hebt een zeer sterke persoonlijkheid. Je bent heel tevreden met wie je bent als persoon en trots op wat je tot nu toe hebt bereikt.
Ik moet er wel om gniffelen hoor, wel grappig eigenlijk en ik snap ook best wel hoe die dingen een beetje werken.
Naast het plaatsen van foto’s doe ik weinig persoonlijke dingen op FB of het moet iets zijn zoals pas dat ik die haspel gemaakt heb. Maar echt dingen van hoe voel ik me en wat doe ik, daar heb ik totaal geen behoefte aan. Als ze dat willen weten bellen ze me maar of komen ze maar langs. Dat lijkt me prettiger dan via FB te communiceren. 
En mensen taggen doe ik ook maar zelden of nooit, heb het plaatsen van dingen door andere mensen alleen toegestaan na toestemming van mezelf en ik deel zelden of nooit een plaatje van andere mensen. 
Ja dan blijf je voor FB toch wel een soort egoïst en de conclusie is dan mijn eigen soulmate dus en wat wilde ik maar lekker zo houden ook.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Soulmate

  1. Harrij Smit zegt:

    Je eigen soulmate zijn? Misschien zou elk mens daar mee moeten beginnen. Hou van jezelf om van anderen te kunnen houden.

  2. beaunino zegt:

    Ieder zijn ding hoor Anneke. Leven en laten leven. Fijne dag!

  3. rietepietz zegt:

    Helemaal zo gek nog niet om je eigen soalmate te zijn, als je al niet met jezélf door één deur kan met wie dan wél!

  4. Mooie uitkomst Anneke! Haha, je kunt het goed vinden met jezelf.
    Ik heb die test nog niet gedaan. Zou zomaar ook hetzelfde uit kunnen komen haha..

  5. Lenjef zegt:

    Boezemvrienden

    echte vriendschap is als een zeldzame diamant
    zelfs voor niet blinden
    heel moeilijk te vinden
    want elke mens heeft ergens een donkere kant

    Lenjef 🙂

Geef een reactie

