Een Bij-zondere dag

VandaagPaspoort voorbeeld was de presentatie van een paspoort voor de Krimpenerwaard met daarin allerlei dingen die in de Krimpenerwaard aanwezig zijn op het gebied van cultuur, natuur, kunst en nog andere zaken.
Alle kinderen in de Krimpenerwaard krijgen zo’n paspoort waarmee ze naar de verschillende evenementen toe kunnen met ouders of grootouders. En bij iedere evenement kunnen ze iets doen of krijgen ze iets.
Zo leren ze spelenderwijs veel dingen kennen zoals vandaag, waar de presentatie gedaan werd, een Imkerij.  Hier mogen de kinderen die met hun paspoort komen bijvoorbeeld meedoen met een miniworkshop kaarsen maken.
En zo zijn er tal Bijenhoningvan activiteiten, een goed idee en ik wil zelf ook wel zo’n paspoort hebben om al die leuke dingen die onze mooie Krimpenerwaard biedt ook eens te gaan bekijken.
Leuk voor fietstochtjes met een doel zal ik maar zeggen. Begreep dat er ook een online versie kBijen honingomt natuurlijk ook om het up-to-date te houden qua openingstijden en andere zaken.
De Imkerij was gevestigd bij een oude boerderij langs de dijk van de IJssel, voor mij bekend gebied, ik ben daar geboren en getogen dus geen moeite om het te vinden.
Ze hebben in de Krimpenerwaard een aantal bijenvolken staan, we kregen een korte introductie over bijen, leuk om te horen en te zien.
BijZe verkopen er ook de eigen gemaakte honing (nou ja de bijen hebben het gemaakt natuurlijk) en producten van de was zoals kaarsen. Er zijn ook allerlei workshops en bijvoorbeeld kinderfeestjes.  Vond het wel leuk toen ik foto’s stond te maken van de bijenproducten dat er ook nog een “echte” bij op kwam zitten alsof ie zeggen wilde, dat heb ik nou allemaal wel mooi geproduceerd. ;).  En na afloop mochten we natuurlijk even proeven van de verschillende soorten honing.
Een mooie omgeving waarbij ze ook in de planning hebben om een Bee and Breakfast (zoals ze al besloten hadden het te noemen) te krijgen waar inmiddels hard aan gewerkt wordt.
Leuk om eens te zien en een mooie fietstocht door de polder omBijenkaarsen er te komen, wel te doen met dit weer. Overal langs de fietspaden waren ze bezig om het gras te maaien. Het rook heerlijk zoals alleen pas gemaaid gras kan ruiken. Ben terug even lekker in het gras gaan zitten aan de rand van de sloot. Even genieten van een Bij-zondere dag.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Een Bij-zondere dag

  1. kakel zegt:

    Bijen fascineren me. Zonder hun zouden we weinig te eten hebben.
    Voor mij zou zo’n paspoort niets zijn. Veel te betuttelend.
    Ze gaan de Zaag ook “inrichten” om “geschikt te maken voor wandelaars.” Daar zakt mijn broek nou van af!

  2. Voor kinderen is dit natuurlijk prachtig, en nog leerzaam ook. Een mooi blog Anneke.

  3. Wat een leuk idee!!
    Enne honing gekocht bij de Imker is de lekkerste honing die er is…

  4. rietepietz zegt:

    Inderdaad heel leerzaam voor kinderen én voor volwassenen want die weten natuurlijk óók niet altijd alles van de natuur.

  5. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    En jij
    Was er BIJ

  6. Heel interessant! Op het park waar ik voorheen woonde waren ook een paar imkers met bijenkasten overal. Heel mooi! En je hebt je dag weer goed en op jouw manier afgesloten, lekker even in het gras gezeten 😉

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik kan daar zo van genieten. Dat is het enige wat ik mis in mijn tuin, een stukje gras om op te liggen. Keuze tussen vijver of gras. Voorlopig is vijver nog mijn favoriet.

Geef een reactie

