Oude bekende….

Gisteren toen ik op bezoek was bij de presentatie van het paspoort was er ook een ploeg van ons radio/tv station aanwezig en daarbij was een nieuwe fotograaf.
Een mooie gelegenheid om kennis met hem te maken dus ik stelde me voor en we stonden zo even met elkaar te praten voordat het officiële gebeuren begon.
Je kent met toch nog wel zei hij, zijn naam kwam me inderdaad wel bekend voor, opeens zag ik hem voor me zo’n 45 jaar geleden denk ik, misschien zelfs nog langer.
Lange legerjassen, brommers, De hut bij de Molen waar we altijd bij elkaar kwamen wat mijn moeder echt niet mocht weten dat ik daar naar toe ging.
Weet je nog dat me met elkaar in de bus naar Rotterdam gingen, zei hij.  Alle herinneringen kwamen opeens weer boven. Ja dat wist ik nog precies.
Verder zal ik maar niks zeggen hé, zei hij.  Nee antwoordde ik, tenslotte moet ik wel aan mijn reputatie denken.
We lagen echt in een deuk.
Wat waren dat leuke tijden. Nog geen mobieltjes, sterker nog we hadden nog niet eens een telefoon thuis. Maar op het dorp verzamelde zich altijd een groep meiden en op de brommers kwamen dan de jongens. In die tijd met van die legerjassen of van die Afghaanse jassen met lang haar allemaal. Lekker stoer. En wij gingen natuurlijk mee achter op de brommer. Naar De Molen, een zelf gemaakt gebouwtje waar we altijd met een hele groep wat zaten te drinken en te roken.
Ik weet nog dat ik ooit een keer met hem afgesproken had maar al die jongens leken op elkaar met die jassen en toen de volgende keer een andere jongen vroeg wil je meerijden stapte ik gewoon achterop, er vanuit gaande dat het dezelfde jongen was.
Maar het bleek gewoon een ander te zijn waar ik toen ook nog echt wel een half jaar verkering mee had. Hij kwam zelfs bij mijn ouders thuis en op mijn verjaardag en die andere jongen, die fotograaf van nu dus, was ik helemaal vergeten.
Maar hij blijkbaar nog niet. Het is allemaal goed gekomen en we konden er smakelijk om lachen om die pubers die we toen ook waren.
Mooie tijden waar je zo opeens onverwacht weer even mee geconfronteerd wordt.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Oude bekende….

  1. beaunino zegt:

    En die jassen konden stìnken!!! Leuk die herinneringen Anneke.

  2. Marja zegt:

    Leuk zo’n ontmoeting die alles weer boven laat komen.

  3. Dan komen er weer een hoop herinneringen naar boven Anneke, leuk hoor.

  4. Harrij Smit zegt:

    Oh wat leuk laat je die tijd weer herleven.

  5. rietepietz zegt:

    Gewéldig verhaal, wat leuk als je zo je “jeugd”even op kunt halen!

  6. kakel zegt:

    Wat een hartstikke leuk verhaal! Even herleefden herinneringen op…onbetaalbaar.

  7. jjolieke zegt:

    Ah wat een toeval dat je elkaar dan weer tegen komt. Zo kwam ik gisteren ook iemand tegen waarbij ik 2 jaar geleden met een vriendin had opgepast, dat was ik ook helemaal vergeten

Geef een reactie

