Banger hart……

La Garde 4Deze week is het bij ons Feestweek. Dat betekent 4 dagen achter elkaar komen er artiesten in een feesttent en er komen dan ruim 2000 mensen die er met elkaar een feestje van maken.
Eigenlijk vanaf het begin ben ik door mijn werk en ook door de vriendschap met de organisatoren er vanaf de zijlijn bij betrokken.
Op woensdagmiddag begint de avond altijd met een seniorenmiddag die door de gemeente betaald wordt. Voor vele ouderen De middag van het jaar want het is altijd heel gezellig. Ze ontmoeten oude bekenden, er komt altijd een artiest uit hun jeugd (ook mijn jeugd inmiddels haha) optreden en dit jaar was dat Rob de Nijs. Ik doe daar Rob de Nijsvrijwilligerswerk en schenk daar dan koffie voor de mensen. Echt zo leuk om te doen.
Ik ben niet een uitgesproken fan van Rob de Nijs alleen ik heb zulke goede herinneringen aan het nummer Banger Hart.  Heb een tijdje gehad dat ik niet zo goed in mijn vel zat, dat is een understatement, en bang was als ik ergens alleen in huis was. Bang dat ik iets zou krijgen, dat er wat met me zou gebeuren en ik niemand meer kon waarschuwen. IRob de Nijs 10n die tijd was dit nummer van Rob de Nijs heel populair en het leek wel als ik ergens alleen was dat precies dat nummer ook altijd gepeeld werd. Ik ging het dan heel hard meezingen en vooral de laatste zin “Er is geen sterker hart, geen sterker hart dan mij “.
Of het door het zingen kwam dat ik afgeleid was, ik weet het niet, wel weet ik dat het nummer mij altijd goed deed, ik me beter ging voelen en de angst minder werd en soms zelfs helemaal verdween.
Xander11Daarom vond ik het leuk dat Rob de Nijs kwam deze middag en ook in het avondprogramma trad hij op, dus dubbelop vandaag.
En ja hoor, hij zong het nummer en ik heb het uit volle borst meegezongen. Na afloop van de voorstelling wilden veel mensen met hem op de foto. Maar omdat hij ook ’s avonds nog een optreden in de feesttent had wilde hij geen uitgebreide fotosessies dus iedereen werd weggestuurd.
En dan is het een voordeel als je achter de schermen kan en mag komen en ik wilde gewoon met hem op de foto haha. Xander2 En dat lukte. Gaf mijn camera aan een van de dames van de gemeente die daar ook waren en trouwens ook op de foto gingen hoor. Het is een aardige vent, even een praatje was leuk. Tengerder dan ik dacht en zo op het podium is het echt nog een artiest met een sterke stem nog steeds maar zo achter de schermen zie je toch wel dat hij ook al een man van 72 jaar oud.
Hij is net als ik ook een kerstkind en een steenbok, dus ja dan voel ik toch wel een soort van verwantschap haha…..  Ik heb geprobeerd met de foto’s maken om de emotie bij de artiesten te vangen. Van de paar honderRob de Nijs en ikd foto’s hou ik er dan een stuk of 10 over waar ik tevreden over ben.
’s Avonds verzorgde ook Xander de Buisongjé een optreden. Echt een leuke vent is dat, hoefde er zo nodig niet mee op de foto, dat heb ik maar overgelaten aan mijn schoondochter haha.
Maar zo een mooie eerste dag in de Feestweek, nog drie te gaan en dan maar een weekje weer bijkomen van te laat naar bed gaan.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Banger hart……

  1. Dat wordt vast gezellig en genieten Anneke, ik hoop echt dat het weer een beetje meezit.

  2. clair1991 zegt:

    wat leuk… lekker genieten Anneke

  3. Joke zegt:

    Dat ziet er allemaal hartstikke leuk uit. Dat wordt hossen! (voor zover je dat nog niet heb gedaan 😉

  4. rietepietz zegt:

    Wat knap dat je die fobieachtige angst periode met behulp van dat speciale nummer te boven bent gekomen. Deze week dus een beetje “tropentijden” voor je maar óók genieten van veel gezelligheid!

  5. kakel zegt:

    Een enorme drukte, maar gelukkig heb je tussendoor heel veel tijd om te genieten!
    Feest ze!
    liefs Kakel

  6. gewoonanneke zegt:

    @allemaal Dank voor de reacties, ja het was een drukke maar onwijs leuke week. En veel gehost heb ik niet. Doordat ik help hier en daar komt dat er niet zo van. Maar leuk was het wel.

Geef een reactie

