Knopen doorhakken……..

knopen doorhakken 1Ja ondanks de afgelopen drukke dagen heb ik toch nog een knoop doorgehakt, namelijk het stoppen als vrijwilliger bij de RTV Krimpenerwaard.
Eigenlijk al vanaf het begin had ik het gevoel dat ik daar niet zo op mijn plaats was.
Ben zelf een enorme doener en kreeg niet het idee dat mijn inzet en ideeën daar helemaal aan kwamen of iets mee gedaan werd.
Trouwens niet alleen met mijn ideeën hoor maar ik hoorde dat ook van andere mensen die daar vrijwilliger zijn dat de dingen gewoon niet goed georganiseerd zijn.
Nu kan ik me best voorstellen dat wanneer je met vier lokale omroepen moet gaan samenwerken dat alles nog niet heel soepel zal gaan in het begin. Maar toch.
Had best een aantal dingen die ik aangedragen had, onder andere het opzetten van een database van gegevens waar iedereen mee kon werken, iets wat ik leuk had gevonden om op te zetten.
Of de ideeën om nieuwe vrienden voor onze omroep te werven die wel goed ontvangen werden en wel enthousiast over waren maar waar dan weer niets mee gedaan werd.
Ik was samen met een ander dus aangesteld als redacteur, nou ja dat betekende dat ik regelmatig de mailbox bijwerkte, berichten doorgaf en doorstuurde en zelf ook wel artikelen aanleverde voor de website.
Al eerder had ik gemerkt dat die artikelen helemaal niet geplaatst werden. Deze week vroeg mijn collega redacteur of ik over een onderwerp wat wilde schrijven . Ik deed dat en had het meteen naar hem opgestuurd om te plaatsen bij de foto’s die een andere collega had gemaakt.
Opeens liep de emmer over toen ik het artikel las waarbij hij meer van 3/4 van mijn artikel overgenomen had, een paar zinnen veranderd en zijn eigen naam er bij vermeld had.
Ik had het opeens gehad met heel die omroep.  Moet wel eerlijk zeggen dat het niet mijn meest briljante stuk was dat ik ooit geschreven had maar dan nog, zonder overleg of iets te vragen of zeggen dingen veranderen en dan onder je eigen naam te plaatsen.
Bovendien was de omroep in een ander dorp gevestigd dus moest ik altijd met iemand meerijden, nou was dat nooit een probleem hoor kon altijd meerijden, maar goed ik zag toch voor de toekomst dat dit wel een probleem zou worden voor mij.
De omroep moet ook financieel hun zaken nog op orde krijgen dus reiskosten of iets dergelijks is niet van toepassing.
Dat waren allemaal bijkomende zaken waar ik nog wel overheen kon komen.
Het geeft me ook wel een heel opgelucht gevoel dat ik de knoop hknopen doorhakkenet doorgehakt. Geeft me zeker voor deze zomer ook een vrijer gevoel weer.
Ben inmiddels al weer gevraagd voor ander vrijwilligerswerk maar heb voor mezelf wel besloten dat ik daar pas na de zomer aan ga beginnen. Eerst maar eens kijken wat het precies inhoudt en hoeveel tijd er in gaat zitten. Wel in mijn eigen dorp dus goed te doen allemaal, dat lijkt me voor mij een veel betere optie.

Dit bericht werd geplaatst in RTV Krimpenerwaard en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Knopen doorhakken……..

  1. Marja zegt:

    Klinkt heel verstandig. Belachelijk dat jouw artikel is gejat.

  2. Dat was dan de bekende druppel die de emmer deed overlopen, groot gelijk dat je daar mee gestopt bent hoor.

  3. Harrij Smit zegt:

    Dat lijkt me een zeer verstandig besluit. Vrijwilligerswerk waar de liefde teveel van één kant moet komen, kan je maar beter loslaten.

  4. Plien zegt:

    Je moet dingen met plezier doen! Ik had zo zelfde beslissing paar jaar geleden gemaakt. En als je daar goed bij voelt is het een goede beslissing.
    Nu even lekker tijd voor jezelf nemen en een BBQ-avond houden met mij 😉

  5. rietepietz zegt:

    Dat is gewoon oneerlijk jatwerk., geen leuke sfeer om in te werken! Lijkt me een prima beslissing!

  6. minoesjka2 zegt:

    Ja, soms is het gewoon nodig om knopen door te hakken, voor je zelf, maar misschien ook wel goed voor die ander ………. hoop dat hij er ook iets van leert

Geef een reactie

