Zo’n avond waarop je buiten wil blijven

Bloemen Kinderdijk 4Wat een prachtig weer vandaag weer en zo’n avond dat het lang warm blijft, heerlijk daar was ik eens echt aan toe. Geen vest en warme sloffen ’s avonds aan.
Krijg er ook altijd energie voor 10 van dus lekker een rondje wezen fietsen vanmiddag en daarna in de tuin gaan rommelen. Wat alg uit de vijver gevist, zit veel te veel in, gelukkig geven ze voor volgende week ook warm weer op dan zal ik echt een keer de vijver in moeten om hem wat op te knappen.
Bloemen Ridderkerk 4Maar zo mooi vandaag was het echt oppassen zo tussen het alg want er zaten allemaal jonge salamanders, padjes en kikkertjes in verschillende fases. In de tuin springen de eerste ook al vrolijk rond en het is weer hink stap sprong om ze mis te houden.
Zo schattig al dat jonge goed, als ik bezig ben komt een grote kikker kijken wat er allemaal nou aan de hand is in zijn vijver en wie het waagt om de rust te verstoren.
Ga lekker door op mijn gemakkie, zo nu en dan even zitten met een bakje thee en ook buiten eten, doe het makkelijk een zak sla met tonijn er door in wraps, echt zo’n zomerkostje met een grote mok verse muntthee met honing.  Bloemen Ridderkerk 2Als toetjes een handje kruisbessen en aardbeien uit de tuin. Hoe goed kan een mens het hebben zo.
Tot een uur of 9 ga ik door, mijn nieuwe buurman komt nog even de kurkentrekker lenen om een fles wijn open te maken. Die had hij nog niet in huis.
Het is echt een aardige jongeman, zijn huis is nog steeds niet klaar en eigenlijk altijd wil hij zich daar voor verontschuldigen. Hij werkt vier dagen per week dan zit ie ’s morgens om kwart voKlaproos Kinderdijkor zeven al in de bus en dan komt ie ’s avonds zo rond half 8 pas weer thuis, lange dagen dus. En dan nog de zorg voor zijn zoontje waar hij echt zo leuk mee omgaat en zorgzaam voor is.
Kan me wel voorstellen dat het dan moeilijk is om ook nog je huis helemaal op te knappen.
Ik zeg dat het mij niet uitmaakt hoor en zeg dat zijn zoon later echt niet zal weten dat de muren nog niet gewit waren maar wel dat zijn vader er altijd voor hem was. Met hem naar de speeltuin gaat en met hem bezig is.
Hij is niet zo’n buur als de vorige buren, Komkommerkruid Kinderwijk( zelfde leeftijd, altijd thuis) maar ik heb het best getroffen met hem. Had het veel rotter kunnen treffen.  Van de week vroeg ie ook nog of ik geen last van hem had. En dat heb ik inderdaad helemaal niet. Hoor best wel eens wat geluiden of gelach met zijn vrienden maar hij zal van mij ook wel eens mijn muziek horen.
We hebben afgesproken als we wat hebben dat gewoon te zeggen tegen elkaar te zeggen en daar ben ik het helemaal mee eens.
Gisteren moest ik nog een uurtje wachten omdat ik te vroeg was voor mijn afspraak.  Geen probleem toen ik langs een stuk grond kwam waar allemaal wilde bloemen stonden.  En dan is een uurtje foto’s maken zo om ;).

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Zo’n avond waarop je buiten wil blijven

  1. Marja zegt:

    Heerlijke buurman. En dit weer is prima. Nu even wat koeler en over een paar dagen begint het echte, warme weer. Gelukkig lopen en zitten de veteranen vandaag droog in Den Haag.

  2. Fraaie foto’s van die prachtige wilde bloemen Anneke, volgende week kunnen we nog meer avonden lang buiten zitten, het wordt zeer warm.

  3. Harrij Smit zegt:

    Dat spreekwoord van de goede buur is nog altijd een waarheid als een koe.

  4. rietepietz zegt:

    Fijn dat het klikt met je buurman ook al is hij van een andere leeftijd dan jij. Ook dan kun je iets voor elkaar betekenen en jonge mensen maken de buurt levendig. Ik heb nog steeds géén nieuwe buren en hoop dat ik het ook goed ga treffen. Lastig als je goede buren hád want dan kan het al helemaal niet beter.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ben ook blij dat het goed gaat al had ie zondagmiddag alleen maar van die dreunende muziek op. Toen vroeg ik Alex heb je ook een ander repertoire dan dit. En hij zette meteen iets minder heftigs op gelukkig.

  5. Wat leuk dat je het zo getroffen hebt met je buurman, dat is zoveel waard (ook ik ben blij met mijn buren!). Je hebt mooie foto’s gemaakt Anneke, complimenten en een fijn weekend gewenst!

  6. Rob Alberts zegt:

    Het blijft genieten van een goede buur.

    Naast mij is een rumoerig kamerverhuurbedrijf gekomen.
    De overlast probeer ik met moeite te onderdrukken.

    Zonnige groet,

  7. Wat super Anneke dat je het zo getroffen hebt met je buurman! Heel wat waard!

Geef een reactie

