Het monster van Log Lek

Tuin augustus 2010 (12)Mijn vijver is leuk, boeiend, altijd wat te zien, veelzijdig. Heeft aantrekkingskracht voor waterjuffers, talloze insecten, reigers (zucht), vogeltjes die komen badderen en drinken, kikkers (heel veel) padden en salamanders en wat je er nog meer in en om de vijver kan vinden zoals vissen. Hij bleek niet helemaal leeggevist te zijn door de reiger want er waren vier survivors, weet nu ook welke vissen het moeilijks te vangen zijn, namelijk de bonte goudvissen. Met een aantal kleine nieuwe goudvisjes die ik gekocht had en de tientallen stekelbaarsjes is het toch weer een leuk gezicht. Een keer per jaar is in mijn vijver het monster van Log Lek te zien.  Dan ga ik namelijk in mijn waadbroek de vijver in om alle enthousiaste planten een beetje in toom te houden, wat alg te verwijderen, soms wat baggerwerk. Vanmiddag was het weer zover, mooi weer, dat zoek ik er wel voor uit en het begon meteen al te kriebelen bij me toen ik al die uitgebloeide gele lissen zag staan want als die al de zaden laten vallen groeit mijn vijver helemaal dicht dus die moesten afgeknipt worden en daar kan ik niet vanaf de kant bijkomen.Vijverplanten1 Waadbroek aan en de vijver in, even voelt het raar aan, ik weet opeens wat waterdruk is als die broek helemaal tegen mijn lijf aan gaat plakken. En ik kan vertellen, het is glad en glibberig in zo’n vijver dus het blijf oppassen om niet uit te glijden.  Toch wel weer leuk werk om te doen als ik eenmaal in die vijver ben. Ik verwijder een aantal emmers vol met alg (heel veel dit jaar) planten en uitgebloeide dingen. Vis nog wat van de rand afgevallen stenen op en mijn oerlelijke kikker van steen die ik eens een keer van iemand cadeau kreeg. Als ik van het ondiepe gedeelte over het dammetje wil stappen glij ik uit maar gelukkig kom ik zittend op mijn achterste nog terecht. Geen nat pak tenminste als zou dat met dit weer nou ook weer geen ramp zijn. Maar liever niet met dat baggerwater. Het is mooi opgeknapt, maak ook nog de pomp en het filter goed schoon en vul de vijver bij. IMG_5305De pomp draait meteen weer veel beter en spuit een grotere straal water uit de vaas. De vissen blijken het ook heerlijk te vinden want ze gaan allemaal daar zwemmen waar het schone water de vijver in komt. Het lijkt wel of ze lekker met elkaar aan het spelen zijn in het stromende water. Dat is weer gebeurd voor een jaar het monster van Log Les mag weer een jaartje onder duiken. Aangezien een camera en vijver niet goed samengaan geen foto’s van dit monster. Zou jullie dit monsterlijke gezicht van zo’n waadbroek tot aan mijn borsten met galgen er boven ook niet aan willen doen ;).

Dit bericht werd geplaatst in Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Het monster van Log Lek

  1. staartje zegt:

    Heerlijk zo’n vijver. Leuk geschreven… Ik zie het monster aan het werk

  2. Toch zo jammer, waarom maak je niet eens een selfie? Het is toch gewoon je werkplunje in de vijver? Ik wil je wel eens zien rondwaden als Log Lek, hahaha!

  3. Wat fijn en mooi om zo’n vijver bij je huis te hebben Anneke,een foto van jou in waadbroek moet er komen hoor….hahahaha!

    • gewoonanneke zegt:

      Nou dacht het niet hoor haha doe het altijd als ik alleen ben en niemand het ziet. Nee hoor van jaren geleden heb ik nog wel een foto die mijn zoon gemaakt heeft van mij in die gekke broek in de vijver. Maar niet om te plaatsen.

  4. Myriam zegt:

    zalig hé zo een vijver, ik vind de onze ook de mooiste plaats in de tuin. Echt zalig om daar te zitten.

  5. rietepietz zegt:

    Een heel werk nog zo’n vijver geloof ik, maar het ziet er altijd wél leuk uit in een tuin.
    Ik kan me het plaatje van “log lek”wel een klein beetje voorstellen hoor!

    • gewoonanneke zegt:

      En nog wel geslapen daarna haha. Ja het is altijd leven in de brouwerij bij zo’n vijver. Kan er zomaar een hele tijd naar gaan zitten kijken, zo leuk. Maar ook wel een werk soms om het allemaal een beetje in toom te houden.

  6. ria zegt:

    Tien jaar geleden gleed ik ook nog wel eens in de vijver. Nu is er een plantentuin voor in de plaats gekomen, alleen de rotsstenen liggen er nog als zie je ze bijna niet vanwege de planten.
    Groetjes, Ria

    • gewoonanneke zegt:

      Ik ben er twee keer echt met kleren en al ingegleden. Een keer toen ik seringen wilde plukken die half boven de vijver groeiden, de mooiste natuurlijk. En nog een keer met werken er in. Maar goed beetje nat verder niks gelukkig. Ja heb al een hele plantentuin er omheen. Als mijn vijver dicht zou gaan zou ik het wel bestraten anders zou ik wel veel plantentuin krijgen. DIe vijver is 6 meter lang al.

Geef een reactie

