Verhoord ???

vlagggggggggToen ik pas gescheiden was lag ik altijd in bed even te bidden, nou eigenlijk was het meer de dag doornemen voor mezelf en bij gebrek aan partner ging ik maar bidden. Niet er vanuit gaande dat iemand boven dat zou horen, laat staan er iets mee zou doen. Maar je weet het maar nooit.  Baat het niet dan schaadt het ook niet. Een soort ritueel dat in de loop der jaren weer wegebde en de laatste jaren praktisch tot nul gereduceerd was.  In Engeland kocht ik ooit een mooi gebed “Prayer for those who lives alone”.  Ik heb dat heel wat keren gelezen tot ik het uit mijn hoofd kende. Zo mooi vond ik het. Een soort mantra ook wel eigenlijk.
Vanmorgen voelde ik me een soort gekooide tijger, had het nog niet vermeld op mijn weblog maar vorige week ging weer mijn accu kapot.  Van mijn lieve vriendin mocht ik een paar dagen haar fiets lenen en van mijn zus heb ik de auto. Maar de fiets heb ik zaterdag weer teruggebracht en in de auto ga ik niet zitten met dat mooie weer als het niet echt hoeft.
Gebed EngelsDus vanmorgen maar de hele geschiedenis van die fiets op papier gezet met de tijden dat ik het zonder fiets heb moeten stellen er bij en opgestuurd naar de Gazelle om dit Kwalitatief Uiterst Teleurstellende exemplaar van hun fiets eens te vervangen voor een nieuwe in plaats van iedere vier maanden een nieuwe accu en mijn fiets weer een week kwijt zijn.
Ga even met mijn zoon appen. Hij heeft zijn afstudeerscriptie ingeleverd en daar zaten we zo over te praten uiterlijk woensdag zou hij er iets van moeten horen. Spannend. Ik zal voor je duimen zeg ik.
Ik ga even bij de vijver zitten, kijkend en denkend wat ik zal gaan doen. De blokhut moet nog geschuurd worden maar heb geen puf of zin. Zo zit ik wat te peinzen en te denken aan de studie van mijn zoon die zo met horten en stoten en veel moeilijkheden is verlopen en dat is nog een understatement.  En opeens bid ik in mezelf. Laat zijn scriptie nou eens een keer in een keer goed zijn, hoe mooi zou dat zijn en wat zou ik hem dat van harte gunnen.
Ga maar een boek liggen lezen en val weer in slaap van lamlendigheid. Om een uur of drie telefoon. Zie op het scherm dat het mijn zoon is. Hij is kort van stof “Mijn scriptie is goed mam” ik hoor de emotie in zijn stem en de tranen springen van blijdschap in mijn ogen.
Dat maakt meteen heel mijn dag weer goed zeg. Super wat ben ik blij voor hem en wat heeft hij dit verdiend, zo’n knokker altijd geweest. Ik ben zo vreselijk trots op hem en denk nog wel even aan dat gebedje denkend, verhoord !  zou dan toch???????
Stuur zijn vriendin even een appje om haar ook te feliciteren en te bedanken want zij is hem echt het laatste jaar tot zo’n grote steun geweest en heeft hem gestimuleerd dat hij wel eens tegen haar zei, je lijkt mijn moeder wel. balonnen (2)
Nu nog zijn mondelinge toelichting en dan is ie klaar. Ik heb mijn zoon al een paar keer een project mondeling horen verdedigen. Het is zijn sterkste kant, hij is beter met zijn mond dan met het op papier zetten allemaal. Zal er niet te makkelijk over denken en hoop hij ook niet. Pfff kan er niet op wachten, ga meteen vast slingers en lampjes kopen om de tuin te versieren want dat heb ik hem beloofd. Als je afgestudeerd ben dan krijg je van mij een tuinfeest en dat zal er komen ook.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Verhoord ???

  1. ria zegt:

    Van Harte Gefeliciteerd met je zoon. Weer een zorg minder hè?
    Groetjes Ria

  2. Novelle zegt:

    O wat fijn voor jullie en van harte gefeliciteerd hoor.

  3. Dat is mooi Anneke, gefeliciteerd! En dat tuinfeest gaat er vast en zeker komen hoor!

  4. Marja zegt:

    Super. Ik ben heel blij voor jullie.

  5. Plien zegt:

    Mooie tekst, die ga ik over schrijven. En gefeliciteerd zeg met je zoon. Dat gaat hem wel lukken!!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja nog een paar stappen en wat zal hij dan opgelucht zijn zeg. Mooie tekst he, heb ik in Engeland in Kent in een grote kathedraal gekocht. Had er heel de middag wel willen lezen zoveel mooie teksten als ze daar hadden.

  6. Myriam zegt:

    Proficiat!!!! Wat een heerlijk gevoel hé. Dat vraagt sowieso om een feestje.

  7. rietepietz zegt:

    Fantástisch…. was fijn dat het nu zo goed voorstaat voor je zoon! Dat feest is dubbel en dwars verdiend als ik dit zo lees! Fijn dat zijn vriendin hem zo steunt in zijn studie, dat scheelt echt héél veel!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat steuntje in de rug van zijn vriendin heeft echt heel erg geholpen en was al heel blij met haar omdat het gewoon zo’n fijn mens is. Een mooie stap voor zijn toekomst, nog afronden verder en dan hopelijk zijn papiertje in ontvangst nemen en feesten……….

  8. Gefeliciteerd Anneke, wat geweldig voor hem! En dat mondelinge deel komt dan wel goed ;-).
    Een lieve vriendin heeft hij! Soms hebben mannen wat aan een sterke vrouw naast zich!
    Nou die fiets, ja daar doe je goed aan om eens flink te klagen, en dan een beetje dreigen met Radar of Kassa, moet je eens kijken wat ze dan doen! Ik hoop dat je dat maandagochtendexemplaar snel mag omruilen!

Geef een reactie

