Wat schaft de pot……..

Wat schaft de pot voor mij de komende tijd:
Rode uien vandaag geoogst. IMG_7601Mijn piramide met de mooie rood bloeiende snijbonen.
SnijbonenDe tuinbonen, ook wel Roomse bonen genoemd.

TuinbonenBroccoli

BroccoliCourgettes en komkommers. Zo te zien duidelijk familie van elkaar

Gourgettes

Komkommer

 

 

 

 

 

 

 

Sperziebonen
Bonen stoelDoperwten

Doperwten

Dan nog rode kool, prei, kievitsbonen, krootjes, penen, tomaten kleine en grote en paprika’s.

Heel veel kruisbessen weer dit jaar, zo lekker Kruisbessen

De aardbeien weer in bloei, de bosbessen kunnen bijna gegeten worden. De physalis of ananabes voor het eerst sinds jaren weer opgekomen. Ben benieuwd of ik er vruchten van krijg.  Mijn vijg begint ook te komen, wie weet, zwaar gesnoeid dus zou kunnen dat het een jaar over slaat.
En de kersen dat is een apart verhaal wat nog volgt….
Ik ben dik tevreden met mijn eerste jaar dat ik een stuk bloementuin omgetoverd heb tot groentetuintje. Smaakt naar meer.

Dit bericht werd geplaatst in Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Wat schaft de pot……..

  1. Heerlijk om dit allemaal in je eigen tuin te hebben Anneke, van die rode uien heb je dagen plezier…hihi

  2. Marja zegt:

    De groenteboer gaat jou nog missen.

  3. rietepietz zegt:

    Tjongejonge, wat een rijkdom!

  4. Corja zegt:

    Dat ziet er mooi uit! En alles wat van eigen tuin komt, smaakt extra lekker. Goede zet!

  5. staartje zegt:

    Wauw, ziet er goed uit! Niets lekkerder en gezonder dan eigen ( biologische) groenten

  6. Jeetje Anneke, wat heerlijk allemaal zeg! Verser kan niet! Eetze!

  7. gewoonanneke zegt:

    @ allemaal. Eet momenteel praktisch iedere dag vers van de tuin. Zo heerlijk, plukken in de pan en eten, verser en gezonder zonder iets van bestrijding er op natuurlijk kan niet denk ik. Smullen hoor. Zelfs ik kook weer een aardappeltje tegenwoordig haha.

Geef een reactie

