Is ’t warm boven ???

warm heEen warme, mag wel zeggen hete dag vandaag. Alleen verbaas ik met wel eens een beetje want soms lijkt het wel of dit de eerste warme dag is die we ooit meegemaakt hebben.
Oké is geef toe, ik kan mijn tijd wat aanpassen zodat ik niet op het heetst van de dag dingen hoef te doen en een siësta kan houden en dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd die gewoon moet werken op vaste tijden.
En dat doe ik dan ook maar. Vanmorgen heerlijk naar moeders gefietst, haar bed verschoond en haar geïnstrueerd dat ze goed moet drinken. Iets dat ze toch niet doet, kan het net zo goed tegen de deurkruk zeggen die luistert ook niet. Wel heeft mijn zus gisteren waterijsjes gekocht en een briefje voor de zorg dat ze haar ook zeggen dat ze er zo nu en dan een moet nemen.
De tuin eens een keer goed water gegeven en meteen wat lopen werken er in, beetje de schaduw zo veel mogelijk opzoekend maar het was goed te doen.
Fietsen was eigenlijk nog het lekkerste,  een windje in de polder, ja het is ook best mijn weer een beetje. Zoals nu 12 uur en de deuren staan nog open, heb al een kopje thee gemaakt en ga zo nog even buiten zitten, kijken naar de sterren. Me afvragen of er nog meer buiten zitten die ook naar diezelfde sterren zitten te kijken. Hier en daar hoor ik in de tuinen nog gedempte stemmen praten. Een beetje vakantie sfeertje.
Luisteren naar de geluiden in de vijver, als ik geluk heb wat kikkers horen kwaken, voor mij het summum van een warme, zwoele zomernacht.
En dan toch maar naar bed gaan, ben gelukkig een goeie slaper dus ook met warm weer hoop ik dat het wel gaat lukken.
Moest vanavond wel even terugdenken aan toen we nog boven de winkel woonden, mijn ex en ik en het ook zo’n warme nacht was. Met een plat dak op het huis was het ook broeierig warm.
We konden allebei niet slapen. Zullen we buiten gaan slapen, zei mijn ex, wij naar binnen en slaapzakken gehaald en naar een kade gegaan waar hij regelmatig zat te vissen. Een eind naar achteren gelopen en daar gaan liggen slapen. En dat lukte ook nog.
’s Morgens werdsterrenhemelen we wakker en stonden de schapen die er blijkbaar ook liepen rondom ons heen.  Een aparte gewaarwording om zo wakker te worden.
Dat zal ik morgen niet hebben want ik ga niet buiten slapen, hoewel mijn stretcher buiten heel erg verleidelijk is om het wel te doen. Maar ben bang dat ik heel de nacht bezoek zal krijgen van allerlei insecten en daar zit ik nou net niet op te wachten.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Is ’t warm boven ???

  1. Myriam zegt:

    Het is zomer!!!! Ik ontbijt op mijn terras!!! Maar voor de mensen die moeten werken op het heetst van de dag….

  2. Ik heb ook geen hangmat op het balkon hoor Anneke. Ze zullen mij niet horen klagen, hoe vaak gebeurd dit uiteindelijk.

  3. beaunino zegt:

    Wat een romantische herinnering…

  4. Harrij Smit zegt:

    Ik geniet met volle teugen van dit tropische weer. Meestal moet je daar een heel eind voor vliegen 🙂 De insecten zijn voor mij ook de reden om niet buiten te gaan slapen.

  5. Joke zegt:

    Ik geniet met volle teugen van dit fantastische weer.Lekker op mijn terras, fietsen met een windje door mijn haar en verder niet zoveel doen. Het lijkt potdorie wel vakantie!

  6. rietepietz zegt:

    Ja het soort mij ook dat gezeur over die paar warme dagen, Wij kunnen , net als jij, gelukkig veelal de dagen zelf invullen maar tóch hebben we ook gewerkt de afgelopen dagen, geen volle dagen maar toch!
    Op dit soort warme dagen laat ik het bad niet leeglopen nadat we gebadderd hebben, tegen dat we naar bed gaan is het dan “koud” ( net zou warm als in huis maar dat voelt koud) daar duik in dan nog even in en ben dan lekker koel , dus geen slaapproblemen!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja wat dat betreft ben ik gezegend met een goede nachtrust meestal. een enkele piekernacht heb ik wel eens maar dat is wel een uitzondering. Ik heb ook wel gewerkt hoor en dingen gedaan maar ook wel veel genoten van dit prachtige weer.

  7. Leuk verhaal over dat buiten slapen. Wij gingen in de eerste 2 zomers van ons huwelijk toen we nog geen kinderen hadden vaak ’s avonds laat nog naar Zandvoort. Lekker lopen op het strand en soms zelfs zwemmen… en dan afgekoeld en moe weer naar huis… ;-). Leuke herinneringen hè.
    Bij mij blijft het beneden redelijk koel, het is nu nog maar 25,5 graad, maar boven is het een sauna. Maar ik slaap ook best goed, dus geen probleem gehad vannacht en nu vast ook niet..

  8. Corja zegt:

    Ik vind het heerlijk, dit weer. Wat een leuke herinnering over buiten slapen. Als je jong bent doe je dat soort dingen veel spontaner.

Geef een reactie

