Gevoel voor tijd……..

IMG_7793Vanavond maakte ik eigenlijk best weer een sterk staaltje tegen van tijdsbesef.  Ik was bij een openluchtconcert en een van de bezoekers zei voor de hoeveelste keer is het nu eigenlijk al, de derde keer of zo toch. Ik zei, nee veel meer keer al, denk zeker al een keer of tien.
Later sprak ik de organisatoren die me vertelden dat het al de 16e editie was, ik kon het echt niet geloven dat het al zo lang bestond en zei dat ik het na ging kijken in mijn archief van mijn krant en dat deed ik vanavond en verdraaid ze hadden echt gelijk, de 16e keer al weer.  IMG_7806Heel bijzonder en in al die 16 jaar is het maar een keer afgelast door slecht weer, alle andere keren kan ik me wel herinneren dat het mooi weer was (voor wat het waard is dat bleek wel weer vanavond).
Vanmorgen had ik het eigenlijk ook al, wel iets anders maar toch ook van die dingen van besef van tijd of ingebouwde klok, ik weet het niet.
Gisteren bedacht ik dat ik mijn uurtje werken heel vroeg wilde doen maar donderdagavond altijd mijn avond dat ik mijn artikelen in moet leveren dus dan wordt het ook altijd laat net zoals gisterenavond half 2 ging ik naar bed. Hooibouwen1Ik zette de wekker op 7 uur maar in mijn hoofd zat dat ik eigenlijk om 7 uur al wilde beginnen, lekker even alles openzetten en weer op tijd klaar zijn maar mijn verstand zei, 7 uur op, 8 uur beginnen anders heb je te weinig uren geslapen.
Om zes uur was ik klaar wakker en dacht, ik ga gewoon werken om 7 uur en zo gezegd zo gedaan. Mijn wil had het gewonnen van mijn verstand en mijn klokje van binnen maakte me wakker, dat denk ik tenminste.
Want het gebeurt me ook regelmatig dat ik bv even een half uurtje of uurtje op de bank ga liggen en voor alle zekerheid mijn wekkertje zet, in de meeste gevallen ben ik gewoon precies op tijd wakker. Paarden
Rare dingen tijdsbegrippen eigenlijk, want waarom duren vijf minuten als je het naar je zin hebt voor je gevoel veel korter dan vijf minuten dat je bijvoorbeeld nog een vervelend klusje moet doen of ergens op moet wachten.
Onderweg vanmiddag zag ik zo schattig een paard en een pony volgens mij, dacht eerst dat het een paard en een veulen was maar de bouw en de korte poten doen mij het eerste vermoeden, heb niet zo heel veel verstand van paarden. Maar goed ze stonden samen zo schattig onder een boom de schadslagroom 1uw opgezocht en die kleine naast de grote nog in diens schaduw staand.  Toen ik er heen langsfietste stonden ze er al en terug nog steeds.
Ook zag ik nog op een ouderwetse manier hooibouwen met pakjes hooi op de wagen, opsteken met een hooivork. Vond het wel een mooi gezicht, je ziet het niet zo vaak meer, allemaal in van die zwarte bollen tegenwoordig. En voor de drukke dag met veel afspraken maar ook zo’n leuke dag vond ik dat ik zelf wel een koffie met slagroom had verdiend. 😉

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Gevoel voor tijd……..

  1. rietepietz zegt:

    O ja, je geheugen kan je lelijk parten spelen, ook met bijv. hoe lang je apparaten al hebt. Soms ben je overtuigd dat je de wasmachine pas een jaar of 6 hebt, maar blijkt hij toch echt bijna 11 jaar te zijn.
    Wij hebben ook zelden een wekker nodig, als het belangrijk is zetten we de wekker wél maar zijn altijd al wakker wanneer het kreng gaat rammelen.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou inderdaad, ik had er echt heel wat om verwed dat het veel korter was. Goed dat ik het niet gedaan heb. Tijd vliegt soms inderdaad. Ben al weer 8 jaar gescheiden lijkt soms als de dag van gisteren.

  2. Kakel zegt:

    Wat ziet het kopje koffie met slagroom er verleidelijk uit!
    Ik heb pas het boek: ‘Waarom de tijd sneller gaat als je ouder wordt’ gekocht. Nu nog tijd om het te lezen 😉 Tijd…het glipt als los zand door je vingers…
    Lieve groet kakel

  3. De tijd vliegt voorbij, elke dag weer! Dus genieten zoveel mogelijk en geen tijd verliezen.
    Maar dat doe jij niet, je bent altijd wel bezig… Ik ook hoor! Heb alweer plannen gemaakt voor na de vakantie van de meisjes. En die koffie met slagroom, jammie!!! Gelijk heb je dat je jezelf af en toe verwent!

Geef een reactie

