Sigaren, whisky en wilde wijven……

Het is geen hoogstaande titel maar een nummer dat vanmiddag van een Shanti koor met wel heel veel enthousiasme zong tijdens een Shantikorenfestival in het dorp waar mijn moeder woont. Gehouden ter gelegenheid van het 12 1/2 jarig bestaan van het Shantikoor uit dat dorp “De IJsselmannen”.
Een koor bestaande uit zo’n 70 mannen gemiddelde leeftijd schat ik toch wel zo rond de 60, als het niet hoger is en op een of andere manier heb ik altijd een zwak voor zulke mannenclubs. Ik weet, doordat ik een aantal van die mannen persoonlijk ken, dat het een geweldig leuke club mensen is die er met elkaar echt een feestje van maken. Ze treden veel op en ook in het buitenland zijn ze al verschillende keren op wezen treden. Wat dat betreft doen ze het ook nog goed.
Nou is Shanti repertoire niet mijn muziek al zingen bepaalde zeemansliederen heel lekker mee hoor en zeker op zo’n zonnige zomerdag.
Heb vanmiddag geprobeerd een aantal koorleden van verschillende koren op de foto te zetten, hier komen ze.
De verdrietige zangers:  Een koor dat heel serieus stond te zingen en tijdens een droevig liedje nam ik deze foto’s. Al denk ik dat het bloedhete weer dit meer veroorzaakte dan de ontroering voor het nummer.
Shantidroef4

Dan deze. Het leek wel doventolk die zo opging in zijn song met gebaren dat hij soms vergat te zingen volgens mij

Shantigebaren3

De pretogige, heb altijd een zwak voor zulke mannen haha. Die met zo’n enthousiasme en plezier staan te zingen.  Zeker de middelste, voor het optreden liep ik daar nog even rond te kijken en hem ben ik al zoveel keren tegengekomen op allerlei muziekfestiviteiten. Maar ik kwam hem dus tegen, hij staat te praten met iemand, slaat zijn arm om mijn heen en zegt tegen die man, kijk dit is mijn vriendin, die schrijft voor de krant en is hier speciaal voor mij heen gekomen. Ik speel het spelletje mee en we liggen echt in een deuk.  Het is een oude jood, ooit verkocht ie een keer op een braderie een koffer met oude troep aan de hoogste bieder, zou er geen zaken mee doen maar je kan wel met hem lachen.

Shanti3

En de piraten, matrozen en andere verklede mannen. Bij die man in dat matrozenpakje kwam de gedachte bij me op van vroeger toen hij klein was wilde zijn moeder hem een matrozenpakje aandoen, wat in die tijd helemaal in was. Hij haatte het en nu inmiddels een ouwe vent geworden trekt hij het vrijwillig aan😉

Shantiduits

Veel van die mannen hebben ook een baard en snor (mannen die willen ter kaper varen moeten mannen met baarden zijn, zou het daar door komen ) of hebben zich voor het optreden die dag niet geschoren.
Nou ja hoe het ook zei, ik vond het leuk, het plezier te zien waarmee de meeste van die mannen zingen. De lol die ze met elkaar hebben en ik vond het leuk om een middagje “koppen” te fotograferen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Sigaren, whisky en wilde wijven……

  1. staartje zegt:

    Heerlijke titel, heerlijke enthousiasme, prachtige foto’s.

  2. Kakel zegt:

    Je hebt er echt een reportage van gemaakt! Harstikke leuk gedaan met de foto;s.
    liefs kakel

  3. rietepietz zegt:

    Leuke “reportage” en mooie foto’s voor een “datingsite;-) ” Zitten woest leuke koppies bij toch?
    het is ook niet mijn muziek maar ik begrijp wel wat jou erin aanspreekt op zo’n dag, lijkt me héél gezellig!

  4. Kostelijk logje, ik houd ook van die mannen met die pretoogjes!
    Zie zo als iemand mij aanstaat of niet, maar ach dat heeft iedereen natuurlijk!
    Leuk logje Anneke!🙂

  5. Harrij Smit zegt:

    Ik mag er ook graag naar kijken – en vooral ook zo veel mogelijk meezingen. Heerlijk genre, vooral met een biertje erbij🙂

Geef een reactie

