Vier pubers bij de Hema

Paniek in de snoepfabriekVandaag even een stuk wezen fietsen na mijn werk en voordat ik weer naar mijn moeder ging en meteen even een bakje bij de Hema gedaan.  Het is marktdag en heel druk maar ik vind nog een plaatsje aan de leestafel.
Achter me zitten vier leuke vlotte meiden dus als ik ga zitten zeg ik, zo meiden lekker vakantie.
Nee zeiden ze morgen nog een dag en vanavond hebben we musical op school, ik had ze iets ouder ingeschat maar ze zijn dus bezig aan hun laatste schooljaar op de basisschool. Al duidelijk toe qua ontwikkeling aan een nieuwe uitdaging.
Ik moet vanavond ook naar een musical zeg ik tegen de meiden, o ja, naar welke school.
In Lekkerkerk zeg ik voor de krant moet ik foto’s gaan maken bij de musicals op de scholen.
Zet ons ook eens in de krant zegt een van de meiden en zet er dan bij. Vier vrolijke vriendinnen bij de Hema die bijna vakantie hebben.  Ik schiet in de lach en zeg dat mijn krant niet in hun dorp verschijnt.
Ze vinden het jammer.  Welke musical hebben jullie vraag ik. In de loop der jaren heb ik er al heel wat gezien, stukjes er van want ik ga ze echt niet allemaal zitten bekijken natuurlijk.
Paniek in de snoepfabriek vertelden ze, ik kende die musical, had hem al een keer gezien op een van de scholen.
Er zijn gewoon een aantal musicals en die zie ik dan op die scholen zo regelmatig wisselen en dezelfde terugkomen. Maar deze weet ik nog ongeveer waar het over ging.
Het nadeel van snoep en het voordeel van gezond eten of zo. Heel kort door de bocht.
De meiden gaan zitten vertellen wat voor rol ze allemaal hebben. Ik vraag naar welke school ze hierna gaan. Een paar gaan naar dezelfde middelbare school waar ik op gezeten heb, dat is wel grappig. Alleen van de ULO daar hadden ze nog nooit van gehoord.
Weet u dat Chantal fixt op Eric, vraagt een van de meiden. O nee zegt een ander, u weet natuurlijk niet wat dat betekent.
Nou dat weet ik wel hoor zei ik, tenslotte zit er bij ons jeugdwerk ook een groep van die pubers die dat soort uitdrukkingen gebruiken, zo blijf ik nog een beetje op de hoogte er van. Alleen Eric ken ik natuurlijk niet.
Inmiddels zijn ze uitgegeten en gedronken en vertrekken weer.
Als ik later op mijn fiets stap staan ze nog buiten bij het winkelcentrum en vrolijk roepen ze dag mevrouw. Bij hen staat een jongen, ik zeg niks maar ik denk, zou dat nou Eric zijn?
Hij lijkt in verhouding met die meiden echt nog zo’n jochie, de verschillen op die leeftijd zijn ook zo groot. De meiden vaak al behoorlijk ontwikkeld en de meeste jongens zijn dan nog van die broekies daarbij vergeleken.
Leuk van die meiden.
Vanavond naar twee scholen geweest waar musicals werden opgevoerd en bij de tweede krijg ik het programma in mijn handen “Paniek in de snoepfabriek”.  Ik schiet in de lach, dat is ook toevallig toch.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Vier pubers bij de Hema

  1. Haha, wat een leuk Hema logje weer zeg! Schattig hè die meiden, ze gaan straks de wijde wereld in!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja beetje de leeftijd van je kleindochters Trees moest daar nog even aan denken. Leuk hoor die leeftijd.

      • Ja is ook zo, schattig gewoon! Vanmiddag hebben we zo gelachen met zijn drietjes, nou eigenlijk hebben ze mij uitgelachen die boeven… ;-). Maria kan zo stuurs kijken, net als haar grote zus (dochter van schoon) maar ze is al een paar dagen aardig los. Maar ja, op dat moment heb ik dus geen fototoestel voorhanden.. en dat wil ze dan ook juist niet hè, maar genoten heb ik wel.
        Ik liet mijn mes vallen of zo en schrok ervan, zegt ze… relaxxxx oma… en dan die handen erbij zo van, kalm aan… en ik moest lachen, en toen kwam van het een het ander, Ik zei alleen maar ‘zen’ en ze bleven er in met zijn tweetjes, heerlijk is dat!

  2. Marja zegt:

    Heerlijk verslag. Leuk om zo met die meiden te babbelen. Ik stak op die leeftijd een kop boven de jongens uit.

  3. Corja zegt:

    Leuk, weer. Heb heel wat musicals ingestudeerd met mijn groepen 8. Was altijd leuk, spannend en hectisch. Meiden ontwikkelen zich veel sneller dan jongens. Dat verschil blijft ook op de middelbare school nog een paar jaar heel duidelijk merkbaar.

    • gewoonanneke zegt:

      Voor de krant ga ik altijd naar alle vier de scholen in ons dorp, voor een foto en een paar regels tekst erbij. Blijft altijd leuk om te zien hoe ze het met elkaar doen zo allemaal.

  4. Lenjef zegt:

    Gelukkig zijn

    andere tijden, andere mensen
    dezelfde vreugdes en verdriet
    in ’t voorbije en het verschiet
    zelden veranderen de wensen

    Een schrijfsel waar een mens vrolijk van wordt! 🙂
    Mooi, Anneke!
    Lenjef

  5. beaunino zegt:

    Wat kom jij toch makkelijk in gesprek met mensen. Leuk.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat is inderdaad wel zo, maar komt misschien ook omdat ik wel altijd er op uit moet voor de krant ben het wel gewend een gesprek te beginnen en zie ook wel vaak mensen die het wel leuk vinden even een praatje te hebben. Maar ga ook wel zomaar lekker zitten puzzelen zonder wat te zeggen hoor haha…….

  6. staartje zegt:

    heerlijk geschreven

  7. rietepietz zegt:

    O ja, altijd leuk die school musical, drie keer meegemaakt bij de kleinkinderen maar paniek in de snoepfabriek zat er niet bij. Ik geniet altijd van de sfeer als het feest bij de school op de hoek van straat gevierd wordt. Ik ga ze missen die kinderstemmetjes als het vakantie is!

    • gewoonanneke zegt:

      Mijn moeder woont ook tegenover een school. Nu wordt het wat minder omdat dingen haar wel ontgaan maar ze vond het ook altijd zo leuk al die kinderen die naar school gingen, speelden op het plein en ouders die ze weer op kwamen halen In de vakantie vond ze het ook altijd stil dan.

  8. Kakel zegt:

    Wat jij bij de Hema hebt, heb ik altijd bij de pont. Ontmoetingen kleuren je dag!
    liefs Kakel

Geef een reactie

